INTRODUCCIÓ:
Aquest projecte el vaig dur a terme amb alumne de 3er de CM durant tot el curs. He adaptat les activitats i la temporalització perque s´adapti a les exigències d´aquest mòdul.
DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE:
Aquest està enmarcat en l´àrea d´educació visual i plàstica. Al llarg de totes les activitats s´hi treballen totes les competències bàsiques ( comunicatives, metodològiques, personals i de conviure i habitar el món ).
Es crearà un blog d´aula on la mestra hi anirà penjant l´esquema de cadadcuna de les activitats que es duran a terme. Cada alumne haurà d´aportar la seva opinió, un cop finalitzada cadascuna d´aquestes, la seva opinió sobre aquestes i tot allò que li sembli interessant.
Aquesta opinió servirà per la mestra com a eina d´avaluació del mateix projecte.
Abans de començar el projecte en sí, es dedicarà una sessió a presentar el funcionament del blog. Tenint en compte l´edat dels alumnes als quals va dirigit, penso que serà una activitat – la de participar en el blog – molt pautada. S´aprofitarà la sessió setmanal que assisteixen a l´aula d´informàtica en grup partit ( és a dir, 11 alumnes ) per introduir la seva tasca en el blog de l´aula amb l´ajuda, si cal, de la mestra.
OBJECTIUS:
- Conèixer els trets principals de la vida de Pablo Picasso.
- Identificar les etapes principals de la seva obra i característiques comunes de cadascuna.
- Reproduir quadres de l´artista d´èpoques diferents a través de tècniques diverses.
- Mostrar curiositat i inquietud per experimentar.
- Ser receptiu davant les formes i les imatges del fet artístic.
- Participar en el blog de l´aula de forma activa i autònoma.
CONTINGUTS:
- La vida de Pablo Picasso: infantesa, joventut i maduresa. Relacions que s´estableixen entre la seva vida i la seva obra pictòrica.
- Etapes principals de l´obra de Picasso: època blava, època rosa, cubisme.
- Identificació de les obres principals de l´artista segons cada etapa.
- Realització de produccions plàstiques de manera creativa i autònoma.
- Ús del blog de l´aula per aportar i compartir opinions i obrir debats.
ACTIVITATS:
1.- Projecció d´un powerpoint sobre la vida i l´obra de Picasso.
2.- L´època blava.
3.- El circ ( l´època rosa ).
4.- L´autoretrat cubista.
5.- La gran família de Picasso.
6.- El Guernika.
TEMPORALITZACIÓ:
Aquest es durà a terme durant un trimestre.
AVALUACIÓ:
L´avaluació es farà de forma contínua i a partir de l´observació directa dels alumnes en relació a la realització de les diferents activitats i els resultats d´aquestes, sempre tenint en compte els objectius marcats.