Presentem els instruments de l’orquestra

L’orquestra simfònica. https://sites.google.com/site/aulademusic/_/rsrc/1294942632905/1r-d-eso/orquestra/orquestdj7.gif

 

Aquests dies a classe hem estat parlant dels diferents instruments, les famílies en què es poden classificar, i la seva col·locació dins l’orquestra.

Què hem de fer?

En aquest mateix blog farem una exposició d’instruments que consistirà en, per parelles, crear una presentació que contingui la imatge de l’instrument que trieu, informació general sobre ell,  i a més a més també heu de buscar un vídeo a YouTube on es pugui veure com sona l’instrument que heu escollit.

Per evitar repeticions, abans de començar la tasca cal indicar en aquest tauler quin instrument heu escollit, posant-ne una imatge, i escriure el nom dels dos membres de la parella que fareu el treball. Si l’instrument que havíeu pensat ja apareix al tauler, n’haureu d’escollir un altre.

http://

Quan ja hagueu penjat el nom de l’instrument al mural podeu començar a fer la presentació utilitzant com a eina Prezi.

En la vostra presentació hi ha d’aparèixer la següent informació:

-Nom de l’instrument.

-Família a la qual pertany (corda, vent-fusta, vent-metall o percussió) i la seva col·locació dins l’orquestra.

-Característiques físiques (material, tamany, número de cordes si és el cas…).

-Cal incloure algún vídeo de YouTube i imatges creative commons de l’instrument. Cal que indiqueu la font de la imatge.

-Indiqueu els vostres noms, curs i grup.

Aquí en teniu un exemple:

Prezi “El violí”

Quan hagueu acabat la tasca, m’heu d’enviar l’enllaç al correu, o deixar-lo com a comentari.

Avaluació

Aquest treball valdrà dos punts de la nota d’aquest tema i l’avaluarem seguint aquesta rúbrica:

Aspectes Pobre Regular Molt bé
Aspecte i Multimèdia Aspecte pobre. Només hi ha una imatge. Aspecte correcte. Hi ha només un element (imatge o vídeo). Té un aspecte atractiu. Hi ha com a mínim dos elements (imatge i vídeo). Té un aspecte molt atractiu. Hi ha dos o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges.
Informació S’inclou el nom i la família a la qual pertany, però no hi ha cap altra informació. Hi ha quasi tota la informació que es demana, però falta alguna cosa. Hi ha tota la informació que es demana. Hi ha tota la informació requerida, i a més a més s’ha buscat informació extra.
Correcció Hi ha més d’un error conceptual i/o moltes faltes d’ortografia. Hi ha un error conceptual i/o alguna falta d’ortografia. No hi ha cap error conceptual. Hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. No hi ha cap error, la presentació és perfecta.

Per a la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital en les següents dimensions:

Instruments i aplicacions:

2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball:

4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Comunicació interpersonal i col·laboració:

7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicaciosn virtuals per compartir informació.

8. Realitzar activitats en grup fent servir eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital:

11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

 

Aquest article s’ha publicat com a tasca a realitzar per als alumnes de 1r curs d’ESO, dins la matèria de Música, per Mònica Ortiz, professora de música de l’IES Sant Pere i Sant Pau de Tarragona.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *