OBJECTIUS PRINCIPALS DEL CURS
Adquirir uns hàbits de treball:
- Consultar horari per saber quines assignatures ha de preparar, tant a casa com a classe.
- Organitzar-se el temps d’estudi a casa.
- Preparar-se el lloc adient a casa, per a l’estudi.
- Presentar puntualment les feines.
Adquirir unes habilitats:
- Fer una lletra clara i entenedora.
- Presentar les llibretes netes i respectant la normativa.
- Gaudir de la lectura.
- Aplicar en la lectura algunes de les estratègies lectores treballades.
- Aplicar en l’estudi algunes de les tècniques apreses.
- Expressar-se, per escrit, amb coherència i cohesió d’idees i amb certa correcció ortogràfica i gramatical.
- Saber com actuar davant un conflicte.
Adquirir unes normes de comportament a classe:
- Escoltar atentament les explicacions.
- Mantenir el silenci a l’hora de treballar individualment.
- Aixecar la mà quan es vol intervenir.
- Respectar el torn de paraula.
- Mantenir el material ordenat.
Adquirir els continguts propis de cada matèria.
**Els continguts mínims a assolir a l’àrea de matemàtiques són:
Numeració: nombres fins al milió, ordinals, i nombres romans, decimals i fraccions.
Operacions: sumes, restes i multiplicacions portant-ne i també amb decimals i fraccions, multiplicació per una, dues i tres xifres i divisió (divisor de dues xifres).
Mesura: gram, quilogram, tona, litre, també amb decimals. Unitats de temps i superfície.
Geometria: rectes i angles, figures planes i moviments i àrees.
**Els continguts mínims a assolir a l’àrea de català són:
Ortografia: la síl·laba, essa sorda i sonora, grups MB/MM/MP/NF/NV, la H, paraules amb B i V, paraules amb G, J X, paraules amb R i T finals, els signes de puntuació i l’escriptura del verb.
Gramàtica: el nom, l’article, l’adjectiu, els determinants, els pronoms personals, el verb i temps verbals, els adverbis i les preposicions.
Lèxic: camps semàntics, refranys i frases fetes, l’adequació de les paraules, la formació de noms, adjectius i verbs, augmentatius i diminutius i sinònims i antònims.
Es treballa la comprensió lectora i l’expressió escrita. Es treballen diferents tipologies de textos: text narratiu, anunci, notícia, definicions, conte, poesia postal, auca i descripció.