Objectius principals del curs

OBJECTIUS PRINCIPALS DEL CURS

Adquirir uns hàbits de treball:

  • Consultar horari per saber quines assignatures ha de preparar, tant a casa com a classe.
  • Organitzar-se el temps d’estudi a casa.
  • Preparar-se el lloc adient a casa, per a l’estudi.
  • Presentar puntualment les feines.

Adquirir unes habilitats: 

  • Fer una lletra clara i entenedora.
  • Presentar les llibretes netes i respectant la normativa.
  • Gaudir de la lectura.
  • Aplicar en la lectura algunes de les estratègies lectores treballades.
  • Aplicar en l’estudi algunes de les tècniques apreses.
  • Expressar-se, per escrit, amb coherència i cohesió d’idees i amb certa correcció ortogràfica i gramatical.
  • Saber com actuar davant un conflicte.

Adquirir unes normes de comportament a classe:

  • Escoltar atentament les explicacions.
  • Mantenir el silenci a l’hora de treballar individualment.
  • Aixecar la mà quan es vol intervenir.
  • Respectar el torn de paraula.
  • Mantenir el material ordenat.

 

 

Adquirir els continguts propis de cada matèria.

**Els continguts mínims a assolir a l’àrea de matemàtiques són:

Numeració: nombres fins al milió, ordinals, i nombres romans, decimals i fraccions.

Operacions: sumes, restes i multiplicacions portant-ne i també amb decimals i fraccions, multiplicació per una, dues i tres xifres i divisió (divisor de dues xifres).

Mesura: gram, quilogram, tona, litre, també amb decimals. Unitats de temps i superfície.

Geometria: rectes i angles, figures planes i moviments i àrees.

 

**Els continguts mínims a assolir a l’àrea de català són:

Ortografia: la síl·laba, essa sorda i sonora, grups MB/MM/MP/NF/NV, la H, paraules amb B i V, paraules amb G, J X, paraules amb R i T finals, els signes de puntuació i l’escriptura del verb.

Gramàtica: el nom, l’article, l’adjectiu, els determinants, els pronoms personals, el verb i temps verbals, els adverbis i les preposicions.

Lèxic: camps semàntics, refranys i frases fetes, l’adequació de les paraules, la formació de noms, adjectius i verbs, augmentatius i diminutius i sinònims i antònims.

Es treballa la comprensió lectora i l’expressió escrita. Es treballen diferents tipologies de textos: text narratiu, anunci, notícia, definicions, conte, poesia postal, auca i descripció.