Les persones sotasignades, Cristina Garcia Morte com a directora de l’escola Puig d’Agulles, i……………………………………………………………………..(pare, mare, tutor, tutora) de l’alumne…………………………………………………………………., reunits a la localitat de Corbera de Llobregat, amb data……………………………………………….conscients que l’educació d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents
COMPROMISOS:
Per part del centre
– Garantir el desenvolupament d’alumnes autònoms i competents afavorint una formació que contribueixi a l’equilibri emocional i l’autoconcepte positiu dels alumnes, i garanteixi l’adquisició dels aprenentatges propis de l’etapa d’infantil i primària.
– Vetllar per un clima de convivència que faci efectius els drets i deures dels membres de la comunitat educativa; fonamentat en el respecte, la confiança i el diàleg.
– Planificar l’acció educativa en funció de les característiques i necessitats dels alumnes, atenent els diferents ritmes i formes d’aprenentatge. Fer un seguiment i avaluació individual dels aprenentatges i evolució dels alumnes.
– Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries per atendre les necessitats específiques dels alumnes que ho requereixin.
– Emprar la metodologia i recursos adequats a cada moment educatiu i planificar diferents tipus d’activitats en funció dels objectius.
– Treballar en equip per donar coherència al procés d’ensenyament .
– Crear vincles afectius amb l’alumnat per afavorir el seu desenvolupament personal.
– Vetllar pel compliment tant del projecte educatiu com de les normes d’organització i funcionament del centre, i informar a les famílies.
– Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumnat.
– Afavorir les tasques i les funcions de l’associació de pares i mares d’alumnes, fomentar la participació de les famílies en aquesta associació.
– Vetllar per que la comunitat educativa actuï d’acord amb els compromisos d’aquesta carta i revisar, si s’escau, el seu contingut periòdicament.
– Pactar amb la família criteris d’actuació concrets, assumibles per ambdues parts, per donar resposta a les necessitats individuals excepcionals de l’alumnat i sempre en el seu benefici.
Per part de la família
– Oferir als fills una educació d’acord amb els principis educatius de l’escola: esforç, responsabilitat i autonomia.
– Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat; desenvolupant i afavorint les complicitats necessàries per aplicar el projecte educatiu de centre (metodologia, projectes, valors…). I adoptar els acords presos amb l’escola que afavoreixin el rendiment escolar del fill/a.
– Instar que el fill/a respecti les normes específiques de funcionament del centre, tant les que afecten a la convivència escolar com al desenvolupament normal de les classes.
– Fer el seguiment de l’evolució curricular i personal del fill/a dins de l’àmbit escolar; guiant i ajudant a la realització de les tasques escolars encomanades i atenent les peticions d’entrevista o comunicació que formuli el centre.
– Adreçar-se, directament al centre, seguint els canals de comunicació adients en el cas de discrepàncies o suggeriments en relació a l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill/a.
– Facilitar les informacions del fill/a que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge i pel seu benestar a l’escola.
– Garantir que el fill/a assisteixi a l’escola en les condicions higiènico-sanitàries adients.
– Col·laborar per què la comunitat educativa actuï d’acord amb els compromisos d’aquesta carta i revisar, si s’escau, el seu contingut periòdicament.
– Pactar amb l’escola criteris d’actuació concrets, assumibles per ambdues parts, per donar resposta a les necessitats individuals excepcionals de l’alumnat i sempre en el seu benefici.
I, perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu.
El centre La família (pare, mare o tutor/a)
Signatura Signatura
Corbera de Llobregat, ____ de__________________ de 2011