CORALINE

LECTURA DRAMATITZADA
Avui hem llegit que l’August ens ha penjat la lectura dramatitzada d’un paragraf del primer capítol…

http://agora.xtec.cat/dgebb/moodle/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=841

Que us sembla? us atreviu a llegir amb aquesta entonació? Anims!!! Segur que ho fareu molt bé. Ho podem preparar per parelles i els hi enviem la nostra experiènccia. Practiqueu amb algun trosset de la lectura que us agradi…

18 de gener del 2010

Avui dos grupets de 9 alumnes hem iniciat el projecte fent la presentació a les altres escoles que també hi participen.
avorriment1

La propera activitat és participar en un debat on-line.
Penseu que opinareu i com defensareu la vostra opinió, després de llegir el text següent:
FÒRUM DE DEBAT: FANTASIA CONTRA L’AVORRIMENT
Diuen que les millors idees vénen quan un està avorrit… també diuen que, qui no sap avorrir-se, tampoc sap què és passar-s’ho bé. En fi, la Coraline en sap una mica d’això. O potser és a l’inrevés : potser valorem massa l’excitació constant, l’emoció sense fi… i la vida no sempre és així. Els pares de Coraline també en saben una mica d’aquest tema. I vosaltres, què en penseu?
Feu el debat amb el vostre grup classe i participeu al fòrum amb les vostres conclusions.
Estiguem atents a la participació dels altres grups i participeu en el debat.

llibre

llibre


Un grup d’alumnes de cinquè B, començarem dilluns el projecte “Coraline”

http://www.xtec.cat/projxarxa/participacio/coraline/index.htm

En teniu ganes???

PELS PARES…

El pare del Victor i el Carles ens fa arribar un enllaç d’un video que parla de l’educació:

ell pensa que es interessant, i com que a mi també m’ho sembla el compartirem…. A veure qui s’anima a participar!!! Ja tenim comentari de la mare de l’Alba i aquest.

BON ANY 2010 A TOTES LES FAMILIES!!!!

LA PRUNA

gosseta-1 gosseta2
Ja sabeu que volia una gosseta… Doncs us presento a la PRUNA. Ha estat un regal de Nadal molt especial. Segur que vosaltres també heu tingut moltes sorpreses..
PETONETS A TOTS/ES I BON NADAL!!!

Hola, Pep! (Deures de Nadal)

Activitat 1
ABANS DE COMENÇAR A LLEGIR EL LLIBRE. 22 de desembre
1. De qui deu ser la carta que llegeix el personatge de la coberta?
2. Per què la llegeix al camp?
3. Imagina que ets un personatge molt conegut i reps moltes cartes d’admiradors/es. Comenta que faries amb totes aquestes cartes.
4. Completa:
Títol:
Autor:
Il.lustrador:
Editorial:
Col.lecció:
Envieu la feina com a comentari. No la publicaré perquè si no veureu les respostes dels vostres companys/es, però jo aniré publicant quins nens/es fan la feina i quins la fan bé.

DEURES QUE ANEU FENT…
MOLT BÉ XAVI M, només et falta la 4rta pregunta. SOFIAN també he rebut la resposta teva de la 1era. A seguir!!!! AMANDA has fet l’activitat 1 perfecte. MIRIAM ja tens superada l’activitat 1. ALBA SERRAL i TAMARA ja veig aneu llegint i enviant les respostes correctes… Anims!!!

Activitat 2
AL LLARG DE LA LECTURA. del 23 de desembre al 28 de desembre

Llegeix la primera carta i confirmaràs de quin jugador (ara entrenador) es tracta…
5. En Xavier explica a la primera carta que ell fa tres feines de casa: porta la bossa d’escombraries al contenidor, para taula i dona menjar al gat. Decriu les feines que fas tu a casa teva.
MIRIAM i AMANDA superada

Llegeix fins a la pàgina 18
6. En un full blanc dibuixa l’arbre del somni d’en Xavier de la pàgina 13 que en lloc de fruita tenia llaunes de coca-cola. El dia 8 me l’entregareu a l’escola, i jo l’escanejaré per publicar.

Aturat a la pàgina 27, on en Xavier escolta música per passsar la tristor.
7. Comenta que fas quan estàs trist o trista perquè et pasi.

Arriba fins a la pàgina 41. En Xavier veu en Pep Guardiola en persona llegint poemes d’en Miquel Martí i Pol en una exposició de llibres de Sants.
8. Busca qui és en Miquel Martí i Pol. Fes un resum de cinc línies amb les teves paraules per explicar qui és i enviem la resposta com a comentari.
Recordes que hem treballat d’ell a cinquè?
9. Explica qui creus que mana a casa teva: el pare, la mare, els teus germans o tu. Raona la resposta.

AMANDA superat fins aquí. FELICITATS!!!!!
Llegeix fins la pàgina 54
10. Dóna una resposta a en Xavier sobre com es deuen entendre els jugadors del Barça, que parlen llengües tan diferents.

Més feina…

Activitat 3

Arriba fins la pàgina 72 i veuràs que els companys de la classe del Xavier saben molts acudits…
11. Escriu algun acudit que pensis que és molt divertit. (no si val repetir els dels companys/es)
12. Aconsella a en Xavier una pel.lícula i els dos últims llibres que has llegit i que t’hagin agradat molt, com fa ell amb les cartes.
13. Pensa de quin producte t’agradaria fer un anunci, com en Pep, i fes-ne el disseny (en un paper blanc per entregar el dia 8 de gener)
14. En Xavier vol ser pastisser o astronauta; en Martí astronauta. Comenta quins oficis t’agradaria fer de gran per ordre de preferència.
Llegeix fins al final de la pàgina 99 i descobriràs que en Xavier té molta sort perquè ha viatjat molt amb els pares.
15. Escriu el nom de diferents llocs on hagis estat i explica algun record o alguna anècdota d’algun dels viatges.
16. Contesta:
a) Per quin motiu celebren una festa sorpresa?
b) Què celebràveu en l’ultima festa sorpresa on vas anar?
Llegeix fins al final del llibre. En Xavier ja no serà el germà petit.
17. Explica quants germans sou, la posició que hi ocupes i amb quin d’ells et portes millor.
18. Explica què pensaries si els teus pares volguessin adoptar un nen o una nena.
19. Recorda o rellegeix la descripció de la Marina de la pàgina 105 i fes-ne un retrat com a coberta del diari que en Xavier prepara per a la Marina. (Dibuix de la Marina en un full blanc, ben pintat.)
20. El llibre s’ha acabat i en Pep no ha contestat cap carta. Explica per quin motiu creus que no n’ha contestat cap.

DEURES

Aquest cap de setmana, els alumnes que obriu el bloc podeu fer tres divisions. Cliqueu a l’enllaç següent i les feu. Ja veureu que divertit.
Perquè jo sapiga qui ho ha fet, m’heu d’enviar un comentari amb els tres resultats que obtingueu:

http://www.educalim.com/biblioteca/mate/mate.html

En el tipo d’operació cal dir que volem fer “DIVISIONS” i després clicar a crear. Si apreteu sobre el signe de correcte, us corregirà la divisió, i si us heu equivocat, podeu tornar a provar-ho.

Bon Cap de Setmana i fins dilluns.

TUTORIA

13 de GENER DEL 2010
Aquesta setmana hem treballat la lletra de la cançó PAU dels PETS.
Escoltar música i cantar ens agrada molt… Ens ho hem passat molt bé.

Que us ha semblat la cançó???

LA CANÇÓ QUE CANTAREM…

QUAN SOMRIUS

POWER POINT DE PRESENTACIÓ
Recordeu que dimecres cada nen/a haurà de fer una presentació amb ajuda de tres diapositives que escolliu. L’Alba Serral diu que ja ha començat a preparar-ho i que li ha agradat molt.
Jo també he fet els deures i us deixo l’enllaç del meu power point perquè el pogueu consultar.
montse
Dimecres 9 de desembre hem fet les exposicions orals amb l’ajuda del Power Point per explicar cadascú “COM SOM”. Tots ho hem fet molt bé, i ens ha encantat escoltar als companys/es i veure les seves fotos.
power1 power2

TREBALLEM ELS SENTIMENTS AMB LES CANÇONSA partir de les cançons treballem els sentiments. Discutim en grups per analitzar les lletres i descobrir el missatge que amaga cada cançó i després discutim en gran grup. Entre tots descobrim que les cançons ens donen molt bons consells.
A més a més era l’aniversari del Xavi i ens va portar una sorpresa.
Gràcies Xavi, ens ha agradat treballar menjant xuxues. i FELICITATS!!!treball-en-grup1 treball-en-grup2 treball-en-grup-3 treball-en-grup-4

NADAL

SORTIDA A BARCELONA
Dilluns 14 de desembre, els alumnes de 3er, 4art i 5è vam anar d’excursió a Santa Llúcia. Vam visitar la fira de Santa LLúcia, el pessebre, i el mercat de la boqueria.
Ens ho vam passar genial, perquè a més a més vam anar-hi en tren.
sta-llucia2 sta-llucia pessebre
Una cançó de Nadal…
Una cançó de Nadal

S’acota el Nadal i ens agrada preparar de manera especial l’escola per rebre aquestes festes.
De moment hem decorat el passadís amb un mural dels Reis d’Orient.
Hem fet un arbre de Nadal amb les mans de tots/es els nens i nenes de l’escola.
Us estem preparant la postal.
I, a més a més una sopresa per portar a casa.
detall-nadal mural-reis
Mica a mica seguim decorant el nostre passadís:
decoracio-nadal
i seguim preparant les cosetes de Nadal:
caixes caixes1 caixes2

LA PISSARRA DIGITAL

2 de MARÇ del 2010
La Montse diu que hem d’aconseguir posar tres imatges en un full blanc i escriure els noms a les imatges… Ens explica que la pissarra no es pot fer malbé i que hem d’investigar i remenar les opcions per aprendre a utilitzar-la…
pissarra2

Ja anem fent feinetes amb la nostra pissarra.
Hem fet exercicis de mates, dibuixos, presentacions del projecte,…
pissarra pissarra1
A la nostra escola estem molt contents. Ja tenim la primera pissarra digital, i ens ha agradat moltíssim estrenar-la.
Convidem a tots els nens i nenes de l’escola a que vingueu a provar-la. Us agradarà molt!
installacio-pissarra estrenem-la-pissarra pisssarra
El Jaume ens ha acabat de posar la pissarra apunt. Demà, divendres 11 de desembre, l’estrenarem de veritat!!!

EXPERIMENTEM

Durant la sortida que hem fet els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior, hem aprofitat per experimentar amb material de l’Aula de Ciències. Ens hem emportat l’ECODAD, hem omplert POTS LUPA, hem analitzat l’aigua del rierol, hem recollit bolets, hem buscat fulles molt diverses,… i hem après moltes coses.

EL DIA SEGÜENT A L’AULA DE CIÈNCIES, DESCOBRIM…
…DIFERENTS MANERES DE CLASSIFICAR LES FULLES:
classifiquem-fulles1

… COM SÓN REALMENT ELS BOLETS.
manipulem-bolet lupa-binocular3-bolet lupa-binocular

SORTIDA AL MONTSENY

rierol foto-amb-alumnes foto-grup
Avui, els alumnes de 3er, 4art, 5è i 6è hem anat d’excursió al Montseny i ens ho hem passat genial!!!
A veure qui m’explica que hem fet…

PROPOSTA
Aquí tens tres fotos que hem fet avui a Santa Fe, de diferents racons. Escull el que t’agradi més. Copia la imatge i descriu el paissatge de la imatge que has triat. Si m’ho entregues dilluns,… Felicitació!
cami-font-del-frare rierol1 sol

UTILITZEM L’ECODAD

ecodad-programa1 ecodad-traspas-de-dades ecodad-davant
Dimecres, mig grup de la classe de 5è B vam baixar a l’Aula de Ciències i vam aprendre a utilitzar l’ECODAD.
Vam descobrir on els hem d’anar a buscar, com els hem de carregar, com recollim les dades i després les traspassem a l’ordinador, com apareixen les dades en gràfiques,…
I, ho vam fer treballant per grups. Haviem de recollir tres dades:
1. El so que hi ha a l’aula quan fem silenci.
2. El so que hi ha a l’aula quan xerrem.
3. I, el so que hi ha a l’aula quan cridem.
Vam comparar resultats i vam omplir una fitxa que la Montse ens havia preparat, i que podeu aprofitar de l’enllaç següent:

http://www.box.net/shared/gnr82d7igc

PROJECTE “ALTRES PAISOS, ALTRES CULTURES”

10 DE DESEMBRE
Avui, a l’hora de projecte ens ho hem passat genial. Ha vingut la mare de l’Ishan i ens ha explicat “QUÈ ÉS LA HENNA”, “QUAN ES TATUEN”,… i ens ha respost altres dubtes que teniem. Després de les expliacions ens ha tatuat a tots amb molta pasciència.
GRÀCIES!!!!
henna1 henna2 henna3 henna4 henna5 henna6

28 DE NOVEMBRE

Ara que ja sabem tot el que saben els familiars dels nostres companys, ens toca buscar informació en altres llocs. Entre tots hem decidit que podem consultar a internet, consultar llibres i revistes de la biblioteca, entrevista a algú, mirar DVDs, escoltar CDs,…
I, per grups prepararem un POWER POINT per la resta de companys amb tota la informació recollida.
Segur que ho farem molt bé, perquè ens agrada molt treballar en aquest projecte i ens sembla molt interessant.

21 de NOVEMBRE DEL 2009

bloc-1 bloc2 bloc3 bloc4 bloc5

Seguim treballant, molt motivats, aquest projecte. Cada dijous tenim sorpreses, perquè les mares i avies ens preparen aliments boníssims dels diferents països que estem coneixent millor
Totes les famílies ens estan ajudant molt.

EXPOSICIÓ ORAL
Els alumnes de cinquè hem iniciat el nostre PROJECTE per aquest primer trimestre. En aquesta primera sessió la Montse ens ha demanat que expliquem el que volguem del nostre país però està prohibit buscar informació a internet, als llibres,… només podem ajudar-nos d’informació que ens doni la nostra família.
MARROC
projecte-monedes-marroc projecte-aliment-marroc2 projecte-aliment-marroc
A l’escola hi ha molts nens nens/es de Marroc. I tots saben moltes coses interessants. A més a més la Ishan ens ha portat un aliment i l’hem pogut tastar. I, en Sofian i en Bilal ens han ensenyat i ens han deixat tocar les monedes. La Ouidad ens ha portat fotografies i ens ha ensenyat uns vestit preciosos que fan servir per les festes.

COLOMBIA
projecte-aliment-colombia projecte-aliment-colombia2
La Dayani també ens ha portat un aliment, i la seva mare ens ha escrit la recepta, però ens agradaria que l’escrivis aquí, al bloc, per compartir-la amb les altres famílies.

També, ens ha agradat molt mirar les fotos de la Daniela (per explicar-nos costums de la cultura gitana. O, les de la Carla, que ens ha explicat coses d’Espanya. I ens ho hem passat bomba escoltant la música CUBANA que ens ha portat l’Amanda.

A veure quines sorpreses ens prepareu els altres alumnes per dijous.

PAISOS I CULTURES

L'Amanda i la Cheila ens parlen de CUBA!

L'Amanda i la Cheila ens parlen de CUBA!

La Dayani ens explica coses que sap de COLOMBIA

La Dayani ens explica coses que sap de COLOMBIA

Hem començat el PROJECTE amb el títol “ALTRES PAISOS, ALTRES CULTURES”…
A la classe tenim molta sort! Hi ha nens de Colombia, de Cuba, d’Equador, d’Espanya, de Marroc,… les famílies i els nens expliquen als companys com es viu en aquests llocs que ells coneixen tan bé.

AULA DE CIÈNCIES

curs-09-10-006
curs-09-10-005
Els dimecres a la tarda treballem l’àrea de Medi des de l’Aula de Ciències, ens ho passem genial i aprenem molt…
A vegades venen ex-alumnes a explicar-nos coses que ells també van treballar a cinquè.
Gràcies Christian i Brian per la vostra ajuda!!!

UN NOU CURS!!!

Ja fem cinquè!!!

Ja fem cinquè!!!

A quart, amb la Raquel

A quart, amb la Raquel

Els nens i nenes de cinquè vam començar el curs amb una nova tutora. Hem compartit dos anys amb la Raquel, però ara comencem Cicle Superior i ens toca canviar de tutora. Tindrem la Montse Serra, i junts aprendrem moltes coses…

PLANES DE SON

col2.JPG col.JPG

Nens i nenes de cinquè, al llarg d’aquests tres dies hem viscut moltes experiències, molts moments emocionants, i sovint us hem vist somriure… no us demanarem que ens deixeu llegir el diari de cada dia, però ens agradaria saber que és el que més us ha agradat, com us heu sentit aquests dies, i si tornarieu a Planes de Son.
A l’escola en parlarem, però també em podeu deixar els vostres comentaris aquí.

COLÒNIES A PLANES DE SON

colonies4.JPG colonies3.JPG colonies2.JPG
A Planes de Son hem viscut tres dies genials!!!
Ens ho hem passat molt i molt bé. Avui no teniem ganes de tornar… Aquests tres dies el Ruben ens ha ajudat a conèixer millor el Pallars Sobirà, i ens ha ajudat a divertir-nos moltíssim.
Gràcies, a tots els monitors de la casa, per tractar-nos tan bé!!!

colonies6.JPG colonies5.JPG

TALLER DE CUINA SOLAR

cuina-solar3.JPGxuina-solar-4.JPGcuina-solar-2.JPGcuina-solar-1.JPG
Aquest matí, al pati de l’escola hem fet un taller de CUINA SOLAR.
Ha vingut el Toni, i amb molta pasciència ens ha explicat que el sol és una energia renovable i que l’hem d’aprofitar…
ens ha ensenyat com aprofitar-lo. I, l’hem fet servir per cuinar.
Hem fet pizzes i després ens les hem menjat. Eren boníssimes!!!!
Després a la classe, hem fet una maqueta de la cuina que hem utilitzat.

TALLER DE TITELLES

titelles-017.jpg titelles-014.jpg titelles-004.jpg

VOLEU FER UNA TITELLA?
nosaltres ja l’hem fet.
A l’escola, els dimecres fem tallers i aquest trimestre hem fet el de titelles…
Primer vam fer el cap amb paper matxé i avui ens hem convertit en modistes i els hi hem fet uns vestits xulíssims… Ara ens falta posar el cabell i preparar la representació…
Us animeu??? En podeu fer una.
titelles-018.jpg