En aquesta activitat et proposem fer una mica de teatre. Has de representar un conte a través del gest i l’expressió corporal. Vinga, ajuda’ns a entendre el conte amb els teus moviments.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO
Ens has d’enviar un vídeo de tu fent la representació del conte.
MATERIAL NECESSARI
Un mòbil per gravar-te.
COM HO HAS DE FER (instruccions)
Et proposem 3 històries que trobaràs més avall, n’hi ha una en català, una en castellà i una en anglès, tens tota la setmana per assajar-les, comença per la que més t’agradi.
Comença a assajar la teva representació. Recorda que no has de parlar, només has de fer servir el teu cos i ser el màxim d’expressiu. Pots fer sons amb la boca i amb el cos.
Demana algú de la teva família que et gravi, amb la càmera del mòbil funcionarà! Quan estigueu a punt clica play a l’àudio del conte que hagis escollit i… 3, 2, 1: ACCIÓ!
La motxila
Em preparo la motxilla per anar a l’escola. Obro la cremallera . Hi poso el llibre, l’estoig, l’agenda i la carpeta. Tanco la cremallera i me la penjo a l’espatlla. “Ui!! Com pesa avui aquesta motxilla!. Surto de casa. Baixo les escales. “Avui aniré a l’escola amb autobús”. La motxilla pesa molt i el bus ja està a la parada. Corro, corro i al final l’atrapo. Entro a dins i l’autobús i M À G I A !! A dins l’espai és molt més gran i no hi ha gent. Em sorprenc. La motxilla ja no pesa i tot és molt lleuger. Floto!. Floto com si estigués a l’espai. Miro per la finestra i veig que estic a la Lluna. A T E N C I Ó P E R I L L !!!. Dos alienígenes m’han vist córrer. M’he d’amagar i continuo flotant. M’amago i em sento segur. De cop tinc gana, recordo que porto l’esmorzar a la motxilla. Obro la cremallera i OH NO!!! L’entrepà se’n va flotant. Salto, una, dues, tres……..moltes vegades fins que al final amb la mà esquerra l’atrapo i me’l menjo. Hmmm que bó que està!!!. Sento música, miro fora l’amagatall, els alienígenes estan ballant. Em conviden a ballar. Són simpàtics! Ballem tots tres junts. Ballo, ballo i ….de cop R I I I N G!!! . I ho entenc, ha sonat el despertador. Ha arribat l’hora de llevar-se. I com sempre sona quan estic en els millors dels somnis!!!
El viaje
Me levanto temprano porque salimos de viaje. El despertador acaba de sonar. Sin abrir los ojos, alargo la mano y lo apago ¡Uf, qué pereza! Levanto mi cuerpo, me siento. Estiro los brazos. ¡Qué gustito me da! Pongo un pie en el suelo, después el otro…todavía están adormilados. Me quedo así un ratito para que se despierten. Ahora… me acerco a la ventana y miro las estrellas ¡Qué bonitas son!. Pero mi cabeza está pesada. Giro el cuello para que se relaje. Primero hacia un lado…luego hacia el otro…je,je, parece una peonza…Me gusta este juego, pero me marea…¡De repente siento frío! Me encojo.Voy hacia el armario y saco mi vieja chaqueta de lana. Me la pongo con cuidado…¡Ah, qué calorcito siento! ¡Cómo me gusta! De repente se escucha un fuerte ruido en la cocina, CRASH! ¡Oh, que susto! Con las manos en el pecho hago una respiración profunda para relajarme. Seguramente es papá que se le ha caído un plato preparando el desayuno. Mmmmmm.. se despierta mi apetito y me suenan las tripas, me toco la panza con las manos, me levanto y salgo de la habitación para ir a la cocina a desayunar.
The sneaky rabbit
One night, when the moon was very bright, Rabbit was resting near a pond. He was very tired and wanted to go to sleep, but he was scared the tiger was going to eat him up. Rabbit tried and tried to stay awake. He looked up at the sky and started to count the stars. Soon Rabbit was fast asleep. Suddenly, a loud, booming voice woke him up. It was Tiger! ‘Aha! Now I’ve got you, little Rabbit! You’ll be perfect in my soup!’ Rabbit was very frightened, but he had an idea. He looked in the water and saw the reflection of the moon. It looked like a big lump of cheese. He moved his mouth,
pretending to eat, and said, ‘Mmm yum yum yum yum. Ah, Tiger. I’m happy to see you. Yum yum yum. Come and share this delicious white cheese with me. Yum yum yum. I’m keeping it fresh for you in the pond.’ Tiger loved white cheese. He licked his lips. ‘Mmm yum. I can see the cheese, but how do you get it out of the pond?’ he asked ‘Easy,’ said Rabbit. ‘I tie this stone around my foot and jump in. Do you want to try?’ Tiger tied the stone around his foot and jumped into the pond. Splash! Rabbit ran away, saying, ‘Ha ha! Now you’re the one in the soup!’ And I’ve heard that Tiger is still trying to get out of the pond.
Inventar un recorregut per casa teva que inclogui una mica d’ordenar i netejar la casa. Pots fer moviments per sobre o per sota de mobles, portar coses al seu lloc, passar un drap per alguna superfície, ordenar roba… sigues creatiu. També pots fer un circuit gimnàstic, si la casa ja la teniu arreglada. Utilitzant el plànol que vas fer la setmana passada, dibuixar el recorregut i les estacions on t’aturaràs per fer algun moviment.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO
Un petit vídeo o fotografia on se’t pugui veure fent l’activitat.
Una foto del plànol amb el recorregut i les estacions dibuixades.
Ho pots enviar per correu electrònic o whatsapp.
MATERIAL NECESSARI
El plànol de casa que vas fer la setmana passada,
Qualsevol cosa que trobis per casa: estris de neteja, mobles, draps…
Alguna cosa per dibuixar: llapis, bolígraf, colors…
COM HO HAS DE FER
Inventa el recorregut,
dibuixa’l al plànol,
posa’l a la pràctica tantes vegades com vulguis,
envia’ns el dibuix i, si pots, un vídeo o fotografia.
Et proposem que facis un taulell d’escacs amb les seves peces corresponents.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO
Ens has d’enviar una foto del taulell amb les seves 32 peces col·locades a la seva casella. Pots enviar un correu electrònic a les teves mestres o un whatsapp.
MATERIAL NECESSARI
Per fer-ho serà imprescindible fer servir: llapis, regle (o algun objecte que et serveixi per fer línies rectes), retoladors o colors, pega, paper, cartolina o cartró reciclat (capses de cereals, de galetes, de sabates, rotllos de cartró de paper, etc.)
Atenció! Si tens altres materials que t’agraden i que poden funcionar no dubtis en utilitzar-los. Gomets, taps de suro, taps de plàstic, plastilina, xapes, pintures, cartrons, retoladors permanents, etc. Creativitat al poder!
COM HO HAS DE FER
Per fer un joc d’escacs, per un cantó necessites el TAULELL i per l’altre les PECES
TAULELL
Dibuixa amb l’ajuda d’una regla un quadrat. Si utilitzes un full D4 pot ser de 21cm. per 21cm. Si tens un paper, cartró o cartolina més gran aprofita per fer un taulell de joc més ampli!
A dins del quadrat dibuixa una cuadrícula de 64 caselles. Comença per les 8 caselles de cada cantó.
3. Tria dos colors i pinta cada casella alternant un color amb l’altre.
PECES
Un joc d’escacs ha de tenir 16 peces per cada jugador, en total 32. Retalla 32 quadrets.
Pinta 16 quadrets d’un color i 16 quadrets d’altre.
Agafa un full en blanc i dibuixa les peces dels escacs. Els dibuixos han de ser més petits que els quadrets.
Per cada jugador has de dibuixar:
1 rei
1 reina
2 alfils
2 cavalls
2 torres
8 peons
Sigues original i dibuixa les peces com més t’agradin. Recorda que per poder jugar necessitaràs dos jugadors, per tant haurem de tornar a repetir el procés per tenir les peces dels dos colors.
Us deixem alguns exemples que podeu fer servir:
5.Retalla els dibuixos i enganxa’ls als quadrats.
6.Comprova que tens totes les peces i col·loca-les sobre el taulell.
REGLES DEL JOC
Ja podeu gaudir del vostre joc d’escacs! Us deixem un enllaç on podreu aprendre les regles del joc i els moviments de cada peça.
Inventar un recorregut per casa teva que inclogui una mica d’ordenar i netejar la casa. Pots fer moviments per sobre o per sota de mobles, portar coses al seu lloc, passar un drap per alguna superfície, ordenar roba… sigues creatiu. També pots fer un circuit gimnàstic, si la casa ja la teniu arreglada. Utilitzant el plànol que vas fer la setmana passada, dibuixar el recorregut i les estacions on t’aturaràs per fer algun moviment.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO
Un petit vídeo o fotografia on se’t pugui veure fent l’activitat.
Una foto del plànol amb el recorregut i les estacions dibuixades.
Ho pots enviar per correu electrònic o whatsapp.
MATERIAL NECESSARI
El plànol de casa que vas fer la setmana passada,
Qualsevol cosa que trobis per casa: estris de neteja, mobles, draps…
Alguna cosa per dibuixar: llapis, bolígraf, colors…
COM HO HAS DE FER
Inventa el recorregut,
dibuixa’l al plànol,
posa’l a la pràctica tantes vegades com vulguis,
envia’ns el dibuix i, si pots, un vídeo o fotografia.
Aprendre uns ritmes, fent servir gots de plàstic, que serveixin per acompanyar la cançó “Dance Monkey”. Una vegada tinguem tots els vostres videos farem un vídeo conjunt.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO
Pots participar fent un vídeo en horitzontal. Per fer aquesta activitat més divertida podeu animar a la vostra família a participar-hi. Us aconsellem que ho feu sobre una taula i així podrem veure les cares.
Has d’enviar un email o whatsapp a les teves mestres.
(També pots fer una publicació a l’instagram nomenant a @escola_drassanes i amb les etiquetes #gransdrassanes #comunitatconnectada #connexionsdrassanes1920 #drassanart #música #joemquedoacasa)
MATERIAL NECESSARI
Dos gots de plàstic dur. Si no en teniu podeu provar amb dues llaunes.
COM HO HAS DE FER (instruccions)
1 . Aprèn els següents ritmes.
2 . Practica’ls amb la cançó.
3 . Quan ja et surti bé, grava’t en vídeo amb el mòbil en horitzontal.
L’objectiu és fer tota la cançó, però si només aconsegueixes una part, també ho pots enviar.
Utilitzant el Tangram que vas fer la setmana passada completa les següents activitats:
1 . L’objectiu de la primera activitat és la manipulació lliure de les peces del Tangram per explorar les diferents figures que pots inventar. Al començament, no cal que facis servir totes les peces. Però al cap d’una estona, intenta utilitzar-les totes. Quan hagis jugat una bona estona, respon les següents preguntes:
Quines figures t’has inventat? A què s’assemblen?
Intenta dibuixar en un full les que més t’agradin.
Prova de fer quadrats només amb 2 triangles, quants te’n surten?
2 . Anem a conèixer cada figura del teu Tangram. Fes una fitxa de les peces on recullis les característiques de cadascuna d’elles. A la fitxa dibuixaràs la peça dins d’una graella com la que et donem d’exemple i hauràs de completar-la dient:
Recorda que hi ha 3 mides de triangle! Tingueu en compte quan prenguis mides.
3 . Fes aquestes figures i inventa’t una història. Recorda que totes les històries han de tenir:
Introducció
Nus
Desenllaç
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO
Si tens Drive, utilitza l’aplicació per realitzar les activitats, pots utilitzar el Document del Drive i compartir-ho als nostres correus.
Si no en tens, fes les activitats en un full i ens hauràs d’enviar una fotografia als nostres correus o per whatsapp.
Aquests dies estàs passant més hores que mai a casa. Et proposem que en facis un plànol! Si us agrada, el podràs decorar i penjar en alguna paret de la casa.
primer, fes-ho en esborrany, més o menys com te l’imagines. Dibuixa-hi les portes i les finestres (si n’hi ha).
després, mesura en passes cada paret, i escriu el resultat a l’esborrany.
a continuació, amb aquesta nova mesura, pots fer el plànol definitiu, intentant reflectir el nombre de passes de cada paret. Per exemple, cada pas pots representar-lo per quatre quadrets.
si vols, en lloc de dibuixar-lo, el pots representar d’altres formes. A les fotos et donem dues idees de com fer-lo.
per acabar, decora el teu plànol amb colors i amb els símbols que més t’agradin.
MATERIAL NECESSARI
Paper, si és possible quadriculat
llapis i goma
regle o algun objecte que et serveixi per fer línies rectes
Improvisa amb la teva imaginació, fes servir objectes.
QUÈ ENS HAS D’ENVIAR
Ens pots enviar una fotografia del teu plànol.
COM ENVIAR-HO
Ens pots enviar un email a les mestres del teu cicle o un whatsapp.