P. MUSICAL: CANTEM JUNTS

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM…

Escolta les cançons que et proposem a la part “COM HO HAS DE FER”, tria’n una, assaja-la i grava’t cantant-la amb ella de fons. 

Us hem preparat un vídeo amb un trosset de cadascuna perquè en tingueu un tastet.

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Envia’ns un vídeo amb la teva gran actuació. 
  • Al Correu o Whatsapp de les teves mestres.
  • Podeu animar a la vostra família a participar-hi per fer-la encara més grossa!

MATERIAL NECESSARI

  • Mòbil, tauleta o portàtil/ordinador.
  • Vestuari o atrezzo, per si encara ho vols fer més interessant!

COM HO HAS DE FER (instruccions)

  • Escolta les 6 cançons.
  • Tria la que més t’agradi.
  • Obre el “Cançoner” i busca la cançó triada. Trobaràs la lletra.
  • Assaja la cançó.
  • Si vols, pots utilitzar vestuari o attrezzo per millorar la teva actuació.
  • Prepara la gravació, hauràs de cantar conjuntament amb el vídeo.
  • Si ets molt agosarat o agosarada, grava’t sense el vídeo, només amb la teva veu!

CANÇONER

ESCOLTA-LES, TRIA’N UNA, ASSAJA I CANTA!

1.“TOT ANIRÀ BÉ”, JOAN DAUSÀ 2.“TIRA PEL DRET”, THE PENGUINS
3.“ENS EN SORTIREM”, D’OBESES 4.“ANEM D’EXCURSIÓ”, DE POP PER XICS
5.“AGAFANT L’HORITZÓ”, TXARANGO, AMICS I AMIGUES 6.“BON DIA VIDA”, GERTRUDIS

 

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MUSICAL | Deixa un comentari

P. GLOBALITZADA: EL NOSTRE SUPERHEROI O HEROÏNA!!!

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM:

Escriu una petita història:  Imagina’t que ets un superheroi o superheroïna (vosaltres escolliu els superpoders i el nom) i que el vostre gran enemic és el temible CORONAVIRUS.

No t’oblidis de posar un títol i explicar molt bé que fa el nostre heroi o heroïna per acabar amb l’enemic.

Un cop acabada la història, hauràs de fer un dibuix del teu superheroi o superherïna enfrontant-se al seu enemic.  Cal que el pintis.

Aquí et deixem un exemple:

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO

  • La teva història i dibuix.
  • Al correu de la teva mestra o whatsapp.
  • RECORDEU: La història la podeu escriure en un full o a un document del Drive.

MATERIAL NECESSARI

  • Full en blanc.
  • Colors o retoladors.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

  • Imagina’t un superheroi o una superheroïna i els seus poders.
  • Pensa on succeeix la història, quins personatges hi ha, com comença…
  • Escriu una història on el teu superheroi o superheroïna s’enfronta al Coronavirus.
  • No t’oblidis de posar un títol.
  • Recorda de posar punts i comes. Recorda fer majúscula quan comença cada frase.
  • Per últim dibuixa la batalla final on el protagonista guanya.
  • Pinta’l i posa’l bonic.

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA GLOBALITZADA | Deixa un comentari

P. MANIPULATIVA : DIBUIX 3D + SUPORT MÒBIL

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM…

Crear un dibuix 3D amb llapis i paper. Aconseguiràs una obra d’art per decorar la teva habitació.

Si en algun moment et canses, pots descansar creant el teu propi suport pel mòbil. Hem detectat que molts de vosaltres, quan esteu en una videoconferència, no pareu de moure el mòbil, a partir d’avui, ja no passarà!

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Una fotografia del teu dibuix 3D i el suport del mòbil.
  • Al Correu de les teves mestres o Whatsapp.

MATERIAL NECESSARI

  • Dibuix 3D: Paper (mida foli), retolador negre o de color, llapis o llapis del mateix color, goma i regle.
  • Suport mòbil: Paper (mida foli)
  • Mòbil o tauleta per fer la foto.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

1. DIBUIX 3D – Fàcil.

2. DIBUIX 3D – Mitjà.

3. DIBUIX 3D – Difícil.

4. SUPORT MÒBIL

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MANIPULATIVA | Deixa un comentari

PROPOSTA DE MOVIMENT: GIMCANA

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM… 

Aquesta setmana et proposem que facis una gimcana, hauràs de passar 4 proves amb diferents nivells de complexitat fins arribar a la prova final. Una vegada superada, obtindràs el títol d’Expert “Gimcaner”.

Ho aconseguiràs?

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Ens has d’enviar una foto o un vídeo realitzant les proves.
  • Ho pots enviar en un Correu electrònic a les teves mestres o en un Whatsapp.

MATERIAL NECESSARI

  • Mitjons
  • Caixa, cistella o qualsevol objecte que serveixi per encistellar.
  • Rotllo de paper de vàter.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

Per aconseguir el títol d’expert Gimcaner hauràs de superar 4 proves: dues individuals, una amb parella i una altra amb família.

PROVA 1nivell principiant

Llançament de mitjons

L’objectiu és aconseguir encistellar 3 mitjons seguits en el menor temps possible. 

Per poder realitzar aquesta prova necessitaràs 3 mitjons. Hauràs de fer boles amb ells  i llançar-les a una paperera o qualsevol objecte que tinguis a casa que serveixi per encistellar. Per obtenir la distància de llançament compta 3 passes i col.loca la cistella. Torna al lloc d’inici i llança.

PROVA 2nivell intermedi

Equilibri amb rotllos de paper

L’objectiu és aconseguir aixecar-te del terra sense que caigui el rotllo de paper del teu front.

Per realitzar aquesta prova necessites un rotllo de paper de vàter i el teu cos. Hauràs d’estirar-te a terra amb un rotllo de paper de vàter al teu front i aixecar-te fent equilibri evitant que caigui el rotllo.

PROVA 3nivell avançat

Curses de relleus (individual o amb parella).

L’objectiu és córrer una distància determinada fent diferents exercicis. Pots fer les curses de relleus de forma individual o amb la teva família. 

Baixa al carrer i busca una zona on puguis córrer entre 50m. i 100m. sense perill. Col·locat darrera la primera marca i comença amb les curses de relleu.

  1. Talons al cul.
  2. Genolls a les mans.
  3. Desplaçaments, d’anada pel cantó dret i de tornada pel cantó esquerre. 

Si fas les curses de relleu amb més persones tingues en compte que heu de sortir d’un en un i us heu de passar el relleu picant-vos la mà.

PROVA 4nivell expert 

Pinya en família

L’objectiu és construir una torre humana amb els vostres cossos. Necessitareu l’ajuda d’algun familiar per crear la vostra figura. Intenteu arribar el més alt possible! Proveu de diferents maneres fins que trobeu la figura amb què us sentiu més còmodes.

Si has arribat fins aquí, representa que has aconseguit el màxim nivell. Envia el teu vídeo que en farem un de conjunt per compartir-lo a l’instagram i al bloc de l’escola.

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MOVIMENT | Deixa un comentari

P. MUSICAL: BALLA “RESISTIRÉ”

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM… 

Balla la cançó del “Resistiré” amb els ritmes que ens proposa el següent tutorial:


QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Pots participar fent un vídeo. Per fer aquesta activitat més divertida pots animar a la teva família a participar-hi.
  • Has d’enviar un Correu o Whatsapp a les teves mestres.

(També pots fer una publicació a l’instagram nomenant a @escola_drassanes i amb les etiquetes #gransdrassanes #comunitatconnectada #connexionsdrassanes1920 #drassanart #música #joemquedoacasa)

MATERIAL NECESSARI

  • El vostre cos.
  • Mòbil o tauleta per gravar el vídeo.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

Visualitza el  següent tutorial i aprèn durant la setmana els diferents  moviments dels 5 ritmes que ens proposa. Quan en tinguis un d’après passa al següent, i així, fins al cinquè. Quan te’ls sàpigues tots, ja la pots ballar sencera!!!

Si t’és més fàcil, també ens pots enviar el 5 ritmes per separat.

Anima als que viuen amb tu a ballar-la junts !!!

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MUSICAL | Deixa un comentari

P.GLOBALITZADA: PODEM SORTIR AL CARRER!

QUÈ HAS DE FER/ QUÈ ET PROPOSEM…

Sabem que aquesta setmana ja podeu sortir a fer un volt  pel carrer, per tant la tasca que us demanarem l’haureu de fer observant el vostre entorn. Ens fa molta il.lusió saber com heu viscut aquesta notícia i és per això que voldríem conèixer com us heu sentit i que heu vist.

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Ens has d’enviar una captura de pantalla del mapa que surt al mòbil amb el radi que abarca  la distància d’un quilòmetre (km) al voltant de casa teva i una foto del calendari omplert amb les coses que et demanem i contestant les dues preguntes que et fem després.
  • Ho has d’enviar per whatsapp o al correu electrònic de les teves mestres.

MATERIAL NECESSARI

  • Mòbil, tauleta o ordinador.
  • Fulls , llapis , goma, regle, colors o retoladors.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

Primer pas

  • Entra a l’aplicació: https://1km.geomatico.es/
  • Localitza al mapa la teva casa i comprova la distància que pots recórrer en un quilòmetre.
  • Exemple:

Fins a quin carrer t’agradaria arribar?

Segon Pas:

Et proposem que et facis un calendari setmanal  (de dilluns a divendres) mida DIN-A4 en horitzontal, on marquis  les coses que et proposem:

Tercer Pas

  • Explica com t’has preparat abans de sortir al carrer.
  • Què has fet quan has arribat a casa?

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA GLOBALITZADA | 1 comentari

P.MANIPULATIVA: EL TEATRE A CASA

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM…

Crea la teva o les teves pròpies titelles amb materials de reciclatge que disposes a casa.

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR I COM ENVIAR-HO

  • Una foto o un vídeo de les teves creacions.   
  • Ens ho has d’enviar al correu de les teves mestres o whatsapp.

MATERIAL NECESSARI

  • Rotllo de paper higiènic, taps, trossos de corda o llana, trossos de cartró, pals o bastons, pega, colors i tisores.

COM HO HAS DE FER 

  • Fes un esborrany del que vols fer, pensant amb el material del que disposes.
  • Prepara els materials. Pinta la base.
  • Fes els forats al cartró del paper higiènic i als taps,  passa la llana i fes els nusos perquè no es mogui.
  • Crea els complements com: cap, cua, flors, corona, … i enganxa’ls.
  • Uneix dos pals creant una X.
  • Ara, només falta que enganxis la X amb la titella amb els fils que tingueu.
  • Mira el vídeo (clica la imatge) per saber com ho has de fer!

https://www.pinterest.com/pin/616078424013997869/

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MANIPULATIVA | 1 comentari

P.MOVIMENT: AIXEQUEM EL TELÓ!!

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM… 

En aquesta activitat et proposem fer una mica de teatre. Has de representar un conte a través del gest i l’expressió corporal. Vinga, ajuda’ns a entendre el conte amb els teus moviments! 

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Ens has d’enviar un vídeo de tu fent la representació del conte. 
  • Pots enviar-ho al correu de les mestres o whatsapp.

MATERIAL NECESSARI

  • Un mòbil, tauleta, càmera o ordinador per gravar-te. 
  • Pots utilitzar les titelle que has de fer a la proposta manipulativa per ajudar-te.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

  • Et proposem 3 històries que trobaràs més avall, n’hi ha una en català, una en castellà i una en anglès. Tens tota la setmana per assajar-les, comença per la que més t’agradi. 
  • Comença a assajar la teva representació. Recorda que no has de parlar, només has de fer servir el teu cos i ser el màxim d’expressiu. Pots fer sons amb la boca i amb el cos.  
  • Demana algú de la teva família que et gravi, amb la càmera del mòbil funcionarà! Quan estigueu a punt clica play a l’àudio del conte que hagis escollit i… 3, 2, 1: ACCIÓ!
  1.  La motxilla   

Em preparo la motxilla per anar a l’escola. Obro la cremallera. Hi poso el llibre, l’estoig, l’agenda i la carpeta. Tanco la cremallera i me la penjo a l’espatlla. “Uf! Ui! Com pesa avui aquesta motxilla! Surto de casa. Baixo les escales.  “Avui,  aniré a l’escola amb autobús”.  La motxilla pesa molt i el bus ja està a la parada. Corro, corro i al final, l’atrapo.  Entro a dins l’autobús i,  M À G I A !!  A dins, l’espai és molt més gran i no hi ha gent. Em sorprenc. La motxilla ja no pesa i tot és molt lleuger.  Floto! Floto com si estigués a l’espai.  Miro per la finestra i veig que estic a la Lluna.  A T E N C I Ó!  P E R I L L!!!  Dos alienígenes m’han vist córrer.  M’he d’amagar i continuo flotant. M’amago i  em sento segur. De cop tinc gana, recordo que porto l’esmorzar a la motxilla. Obro la cremallera i, OH NO!!! L’entrepà se’n va flotant.  Salto una, dues, tres… moltes vegades, fins que al final, amb la mà esquerra l’atrapo, i me’l menjo. Ummm que bo que està!!! Escolto música, miro fora l’amagatall, els alienígenes estan ballant. Em conviden a ballar. Són simpàtics! Ballem tots tres junts. Ballo, ballo i, de cop… R I I I N G!!! I ho entenc, ha sonat el despertador. Ha arribat l’hora de llevar-se. I, com sempre, sona quan estic en els millors dels somnis!!!

  1.  El viaje      

Me levanto temprano porque salimos de viaje. El despertador acaba de sonar. Sin abrir los ojos, alargo la mano y lo apago ¡Ufff, qué pereza! Levanto mi cuerpo, me siento. Estiro los brazos. ¡Qué gustito me da! Pongo un pie en el suelo, después el otro… todavía están adormilados. Me quedo así un ratito para que se despierten. Ahora… me acerco a la ventana y miro las estrellas ¡Qué bonitas son! Pero mi cabeza está pesada. Giro el cuello para que se relaje. Primero hacia un lado… luego hacia el otro… je,je, parece una peonza… Me gusta este juego, pero me marea… ¡De repente siento frío! Me encojo. Voy hacia el armario y saco mi vieja chaqueta de lana. Me la pongo con cuidado… ¡Mmmm, qué calorcito siento! ¡Cómo me gusta! De repente se escucha un fuerte ruido en la cocina, CLASH! ¡Ahh, que susto! Con las manos en el pecho hago una respiración profunda para relajarme. Pensándolo, seguramente es papá que se le ha caído un plato preparando el desayuno. Mmmm… se despierta mi apetito y me suenan las tripas, me toco la panza con las manos, me levanto y salgo de la habitación, es hora de desayunar.

  • The sneaky rabbit

One night, when the moon was very bright, Rabbit was resting near a pond. He was very tired and wanted to go to sleep, but he was scared the tiger was going to eat him up.  Rabbit tried and tried to stay awake. He looked up at the sky and started to count the stars. Soon Rabbit was fast asleep.  Suddenly, a loud, booming voice woke him up. It was Tiger! ‘Aha! Now I’ve got you, little Rabbit! You’ll be perfect in my soup!’  Rabbit was very frightened, but he had an idea. He looked in the water and saw the reflection of the moon. It looked like a big lump of cheese. He moved his mouth, pretending to eat, and said, ‘Mmm yum yum yum yum. Ah, Tiger. I’m happy to see you. Yum yum yum. Come and share this delicious white cheese with me. Yum yum yum. I’m keeping it fresh for you in the pond.’ Tiger loved white cheese. He licked his lips. ‘Mmm yum. I can see the cheese, but how do you get it out of the pond?’ he asked ‘Easy,’ said Rabbit. ‘I tie this stone around my foot and jump in. Do you want to try?’  Tiger tied the stone around his foot and jumped into the pond. Splash! Rabbit ran away, saying, ‘Ha ha! Now you’re the one in the soup!’ And I’ve heard that Tiger is still trying to get out of the pond.

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MOVIMENT | 1 comentari

P.MUSICAL: RAP DEL CONFINAMENT

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM… 

Heu d’inventar quatre frases sobre el que estem passant aquests dies i cantar-les a ritme de rap. Us deixem un exemple:

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Pots participar fent un vídeo. Per fer aquesta activitat més divertida podeu animar a la vostra família a participar-hi.
  • Has d’enviar un email o whatsapp a les teves mestres.

(També pots fer una publicació a l’instagram nomenant a @escola_drassanes i amb les etiquetes #MUSICALDRASSANES #gransdrassanes)

MATERIAL NECESSARI

  • Necessitaràs un mòbil o una tauleta, paper i llapis.

COM HO HAS DE FER (instruccions)

  • Escolta l’exemple.
  • Pensa en els canvis que aquests dies s’han produït en la nostra vida.
  • Escriu quatre frases que rimin.

EXEMPLES D’ESTROFA:

 

Us deixem aquest enllaç per si necessiteu ajuda amb les rimes:

https://www.rimador.net/index-ca.php

 

  • Torna a escoltar la cançó i practica la teva estrofa.
  • Practica també la tornada:

 

Per sortir posa’t els guants

per tornar renta’t les mans

mascareta amunt, mascareta avall,

ja no sé ni quina cara faig.

 

  • Quan ja et surti, grava’t amb la música de fons i envia’ns el resultat.
  • Vídeo de base musical:

FI

Publicat dins de General, PROPOSTA MUSICAL | 1 comentari

P. MUSICAL: DESCOBRINT SONS

QUÈ HAS DE FER / QUÈ ET PROPOSEM… 

En aquesta activitat volem explorar i reflexionar a través del so. Ens agradaria que pensessis en quin pot ser el so de certs objectes que tinguis per casa. Tria petits objectes que més endavant et puguin servir per fer un mòbil sonor. Un cop acabat volem que ens responeu un seguit de qüestions. 

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

  • Un vídeo o una foto acompanyada amb un àudio de veu explicant com havien pensat que sonaria el mòbil o el sonall i com ha sortit el resultat final. 

MATERIAL NECESSARI

  • Material que tinguis per casa i que puguis reutilitzar, com per exemple: un pal, unes xapes, petxines, clips, pinces, llapis, monedes, claus, etc. Tot si val!

COM HO HAS DE FER (instruccions)

  1. Mira quins materials tens per casa que et puguin servir per fer un mòbil.
  2. Quan hagis triat els materials, planeja com ho faràs.
  3. Ara has de fer la predicció del so del teu mòbil. Et pots ajudar amb els punts que et proposem:
    1. El to. Creus que el teu mòbil sonarà agut com la veu d’un nen/a petit o greu com la veu del Pare Noel dient, Oh, oh, Bon Nadal
    2. La intensitat. Creus que sonarà fluix o fort?
    3. El timbre. Pensa amb un altre so que creguis que soni igual o semblant al teu mòbil. 
  4. Fes el mòbil i comprova si el so que ha sortit és el que havies pensat abans. Si no ho és, de quina manera sona diferent del que vas pensar?

Nosaltres també ens hem engrescat i hem volgut fer els nostres mòbils sonors, els resultats han estat ben diferents. Esperem que us agradin i que us donin bones idees!

  • Mòbil sonor fet amb joguines

 

 

  • Mòbil sonor fet amb coberts

  • Mòbil sonor fet amb objectes que pots trobar dins d’una caixa d’eines

 

 

FI

Publicat dins de General | Deixa un comentari