El running didaction parteix d’un text amb espais en blanc. L’estudiant A és l’escriptor i estudiant B és el corredor. El corredor ha de memoritzar les paraules que estan en blanc i tornar corrent a la seva parella, i repetir el que ell ha llegit. El treball de l’escriptor és escoltar l’estudiant B i anotar les paraules que li diu sense errades. Després s’intercanvien els rols.
Hem treballat un running dictation sobre la força.
A nivell teòric, hem treballat els conceptes de força, treball i desplaçament; convecció, conducció i radiació.
Ho hem fet d’una manera molt divertida i diferent a l’habitual. Amb aquesta activitat hem treballat diferents aspectes: la lectura, la parla, saber escoltar-nos, escriure, memoritzar textos amb fluïdesa i agilitat, …
En aquesta activitat està present el treball cooperatiu, en equip, i després hi ha una revisió un cop acabat el nostre running dictation. Ha estat un aprenentatge actiu on tots hem estat involucrats.
Hem après molt, hem gaudit de l’activitat i els professors han pogut revisar els continguts treballats.
Finalment crec que els alumnes aprenem més amb activitats dinàmiques, divertides i cooperatives com aquesta on a partir d’un projecte específic es poden millorar els nostres resultats.
Pol Cunill Teulé
