The restaurant and chemistry in the kitchen

We started a new project, it’s called “Our restaurant”. In this project we have a challenge: we would like to win La Fourchette d’Or given by the prestigious magazine La Bonne Cuisine.

So first we studied that a kitchen can be a laboratory too. We discovered that we’ll always find chemistry things in a kitchen and that we can use similar things in a kitchen and in a laboratory.

Irene Seró

Publicat dins de General | Deixa un comentari

POSEM ORDRE

En aquesta part del projecte vam estudiar la classificació dels éssers vius. La sistemàtica és la ciència que s’ocupa de la classificació dels éssers vius, ordenant-los i agrupant-los en diferents grups anomenats categories taxonòmiques o tàxons. La taxonomia s’ocupa de definir aquestes categories o tàxons. Els diferents tàxons que es fan servir per classificar els éssers vius són: regne, fílum o divisió, classe, ordre, família i espècie.

Per poder memotitzar els diferents tàxons que existeixen vam formar una regla mnemotècnica: REFICLAORFAGEES.

Va ser interessant saber classificar els éssers vius.

Irene Seró

Publicat dins de General | Deixa un comentari

pure substances and mixtures

hello everybody, 😀

today i will talk about pure substances and mixtures, first i’m going to talk about the mixtures.

A mixture is anything made by combining two or more diferent things. for exemple:the mud, is amixture between the sand and the water

A pure substance is a substance without any complement that helps to compose the other. for exemple: the coal, the gold, salt, in conclusion, a lot of types of minerals and rocks are made by only one component. also can be homogenius and heterogenius

bye bye i hope you learned about these two types 🙂

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=88MBCyiaPSM[/youtube]

XAVI PASCUAL MESEGUE

😛 😛  😛  😛  🙄  😯  😀  😉  🙄

 

Publicat dins de General | 1 comentari

ESBRINANT ARBRES

L’altre dia a classe de projecte vam fer una activitat força divertida, aquesta tractava sobre identificar arbres a partir de les seves fulles, i això ho vam fer amb un full que hi havia al dossier, i que a base de anar descartant característiques sobre les fulles vam poder esbrinar l’arbre que era. La activitat va ser entretinguda i profitosa.

Adrià Bonfill Satué

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESBRINANT ARBRES

L’altre dia a classe de projecte vam fer una activitat força divertida, aquesta tractava sobre identificar arbres a partir de les seves fulles, i això ho vam fer amb un full que hi havia al dossier, i que a base de anar descartant característiques sobre les fulles vam poder esbrinar l’arbre que era. La activitat va ser entretinguda i profitosa.

Adrià Bonfill Satué

Publicat dins de General | Deixa un comentari

GEOCATXING

Vam anar als Camps Elisis a fer una activitat relacionada amb el projecte que estàvem  treballant a l’aula, el geocatxing.                                                                                                        El geocatxing és un joc per equips  que consisteix en que et donen unes pistes i tu les has de completar fent el que et diuen i apuntant-ho en el paper. Per esbrinar-les et donen un mapa dels Camps Elisis i un rellotge que et guia fins a les coordenades que li has posat. El primer grup que aconsegueix fer les pistes bé, passa a la segona fase que és la recerca de la recompensa.                                                                                                                                           La primera impressió que em vaig emportar de la recompensa és que únicament és un tub de cartró, però després l’obres i et trobes: uns llapis del centre, un diploma, unes monedes de xocolata i uns caramels de maduixa.

En general vam gaudir molt.  Esperem repetir activitats d’aquest tipus.

image_preview

 

 

 

 

 

ANDREA  SERLAVÓS 😉

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES CLAUS DICOTÒMIQUES

Aquesta setmana hem estat estudiant i fent claus dicotòmiques. Les claus dicotòmiques són un codi que serveixen per classificar. Consisteixen en un seguit de preguntes que tenen nomes dos respostes. De manera que responent successivament, podem identificar un element. Nosaltres hem classificat éssers vius.

Hem fet algunes claus dicotòmiques per entendre-ho millor. En la primera, hem hagut de fer una clau dicotòmica per classificar figures geomètriques. En la segona, seguint una clau dicotòmica hem hagut d’apuntar les característiques de cada animal i dibuixar-lo. A la tercera ho hem fet al reves, seguint uns dibuixos d’insectes  hem fet una clau dicotòmica. I per acabar, en la quarta, vam observar les imatges de les fulles dels nostres arbres del Camp Escolar i les havíem d’identificar i dir a quin arbre corresponien i quines eren les seves característiques seguint una clau dicotòmica.

És un tema molt interessant i divertit de treballar

Joel Begué

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

OBSERVEM FONGS

Per observar els fongs vam utilitzar un microscopi, vam veure la floridura.

La floridura es produeix quan deixem un aliment que no s’hagi assecat dins d’un recipient i el tanquem. Després podem veure com la floridura va descomponent l’aliment. En recollim una part i ho fiquem en un porta- objectes, després i fiquem una gota d’aigua i ho tapem amb un cobreobjectes. Podem observar al microscopi les hifes formades per cèl·lules allargades i també els esporangis amb espores arrodonides i fosques.

Després de veure el procés per grups vam anar mirant al microscopi com era la floridura.

Paula Arcarons

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

COMENCEM UN NOU PROJECTE!

Aquest tercer trimestre hem començat el projecte anomenat “els arbres del camp escolar”. Al principi ens va estranyar una mica el tema ja que no teníem molt clar que anàvem a estudiar, però quan portàvem uns dies ja vam entendre el repte del projecte. Les coordenades per situar el nostre arbre, els plànols i mapes, morfologia de les plantes i arbres, classificació dels éssers vius, els cinc regnes… Tot això és essencial en aquest projecte per obtenir el producte final: una web sobre el nostre arbre! En aquesta web hi haurà d’aparèixer tota la informació que hem desvetllat en aquest projecte sobre el nostre arbre i un panell amb la informació bàsica del mateix.

Serem capaços d’afrontar el repte i treure el producte final?

Andrea Palau

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Cinema

Ja fa uns quants dies, 1 d’ESO va anar al cinema del Rambla a veure una pel·lícula 3D que tractava sobre la energia, que era el projecte en qual estàvem treballant. Ja sabíem les energies que hi han avui en dia i com es produïen. Però tot i així, aquesta pel·lícula ens va ajudar molt més a veure el procés en les fàbriques per produir-la, tot el recorregut que té que fer, ja sigui per arribar tan a les nostres cases, com instituts, botigues, camps de futbol, pavellons i no ens oblidem de les instal·lacions elèctriques del carrer, es a dir faroles, semàfors, escales mecàniques, tanques de pàrquings etc..
Va ser una estona molt divertida on a més vam aconseguir fer-nos més idea del conjunt de coses que tenim gràcies a la energia. L’única cosa que va fallar va ser que a mitja pel·lícula el 3D es va espatllar i es veia borrós amb les ulleres .

Alex Olaya
windsolar

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari