Anem a la depuradora!

Anem a la depuradora

 

La depuració consisteix en una sèrie de processos físics, químics i biològics amb la fi d’eliminar els contaminants de l’aigua que prové de l’ús humà per retornar-la al medi natural.

És essencial que sapiguem d’on prové i on va l’aigua que utilitzem dia a dia, estudiant aquest projecte, Planeta Aiguam’he adonat dels diferents processos pels quals passa l’aigua , perquè la puguem gaudir tots..

Aquests processos son els següents:

 

 

Desbast: Desprès que passi l’aigua pel clavegueram, l’hem d’exposar a una espècie de filtre de 10 cm d’ample entre barrot i barrot en el que se separaran els residus més grossos, com poden arribar a ser pedres, bosses i tovalloletes. Cada ix temps un rasclet a gran escala recull tota la brutícia que hi queda per deixar passar més aigua.

 

Desarenament / Desgreixatge: En un tanc l’aigua es remou contínuament fent que la sorra caigui al fons i tot seguit s’injecta aire a pressió perquè els greixos de l’aigua surtin a la superfície.

 

Decantació primària:  L’aigua es deixa reposar, així els fangs més densos cauen al fons i l’aigua més neta surt a la superfície, aleshores uns aspiradors s’ho emporten; tots els fangs recollits s’utilitzaran per fer adobs.

 

Reactor biològic:  L’aigua porta uns microorganismes. En aquest procés o pas l’aigua porta uns microorganismes que s’exposen a unes condicions on estan a gust i on es poden reproduir, s’alimenten de la brutícia, per tant, la neteja.

 

Decantació secundaria:   Els microorganismes tendeixen a viure agrupats, aquests formen grumolls i formen una forma fangosa que els fa caure al fons del tanc, l’aigua més neta surt a la superfície i es separen els microorganismes.

 

Reutilització:  L’aigua està llesta per ser reutilitzada, amb aquesta es rega els espais públics verds com poden arribar a ser parcs i camp esportius. L’aigua restant es retorna al riu.

 

Per Desgràcia quan un nen els hi pregunta als seus pares <d’on bé l’aigua neta i dolça que utilitzem sempre?> la majoria no els hi dona una resposta del tot encertada, aixó m’ha passat a mi; És una pregunta habitual, que tard o d’hora els més petitons o fins i tot gent adulta a qui els pica la curiositat, ho acabarem preguntant. A mi, tot i que ja m’ho havien explicat no acabava d’entendre bé.

Gràcies a aquest projecte he pogut resoldre aquest dubte, ha estat una bona experiència.

 

Dídac Cayuela Dolcet 1er B.

INTRODUCCIÓ PROJECTE

En aquest projecte tenim un repte que és conscienciar la gent que el bon ús que fem de l’aigua és vital per al nostre planeta i per a la vida a la Terra, per tant hem de cuidar molt bé aquest bé tan preuat com és l’AIGUA.

Per fer aquest projecte ens hem dividit en grups de treball.

Hem començat investigant els tres estats en què es pot trobar l’aigua: vapor, sòlid i líquid. També hem estudiat tot el cicle que fa l’aigua. Hem fet experiments i sortides al riu i a la depuradora per poder observar tot el procés que fa l’aigua.

L’aigua que arriba a casa és aigua tractada, potabilitzada, domesticada, que ens fa la vida fàcil. Aquesta aigua que surt quan obrim l’aixeta ha hagut de recórrer un llarg camí des d’algun riu o riera, o des d’alguna font o algun pou, fins a arribar a casa nostra. 3351432850_f0e3996fe6

Sortida al riu Segre

Dilluns 28 de setembre vam fer una sortida al riu Segre, per realitzar anàlisis de qualitat d’aigua.
Vam veure diferents colors i estils i zones on es trobava l’aigua. També vam descobrir diferents tipus de peixos i on es troben.
Ens vam moure per l’entorn i vam aprendre moltes coses.
Però abans de tot, vam mirar la velocitat en què anava el riu, el color (si era bruta o neta), si feia olor o no…
Això sí, ens vam embrutar una miqueta, perquè hi havia bastant fang. Vam fer grups i vam experimentar la natura.
Va ser molt divertit, fins i tot vam veure una rata de riu !!!
Va ser una experiència inoblidable

 

2

Blau Cayuela

DALT L’EVEREST L’AIGUA BULL A 100º?

Dalt l’Everest i dalt d’altres muntanyes l’aigua sempre bull a una temperatura menor de 100º, ja, que en augmentar l’altura disminueix la pressió atmosfèrica, l’aigua sí o sí tindrà en punt d’ebullició menor al nivell del mar.
Aquest tema el vam aprendre mirant vídeos imatges… I amb els apunts al dossier va quedar molt clar.

everest1

Laura Blázquez

Exposició mineria

La setmana passada la Rosa Godia ens va explicar com era l’antic ofici de mineria de carbó que el seu avi Jaume desenvolupava a Mequinença. Va portar mostres de diferents tipus de carbó: hulla, antracita i lignit.
IMAG0864

RUNNING DICTATION

RUNNING DICTATION

AQUESTA ACTIVITAT CONSISTEIX EN EL SEGÜENT:

ENS POSEM EN GRUPS I HEM DE OMPLIR ELS BUITS PER ACABAR LES DEFINICIONS DE: UNIVERS, ESTELS, PLANETES, SATEL·LITS, COMETES, ASTEROIDES, METEOROIDES. EN EL GRUP TE QUE HAVER-HI UN NOI/NOIA QUE ESCRIGUI LA DEFINICIÓ I UNA ALTRA QUE BUSQUI LA DEFINICIÓ QUE ESTA PENGADA EN EL PASADÍS. QUAN HEM POSAT LA DEFINICIÓ TENIM QUE EXPLICAR-LA I POSAR-LA EN COMÚ ENTRE TOTA LA CLASSE.

                                                                                                                                                       Aquí una foto d’una galàxia.

JANI I JORGE

Els arbres del camp escolar

Aquest curs els de 1º d’ ESO hem fet un projecte que es diu “Els arbres del camp escolar”. Ens van donar unes coordenades i vam tenir que trobar el nostre arbre. Després de trobar-lo , el vam analitzar ( l’altura, l’amplada, la forma de les fulles, el tronc…).

Després d’analitzar-lo vam agafar una mostra de cada i les vam plastificar. Vam fer una pàgina web amb totes les característiques i fotos que hem fet.

Our restaurant

When we did that esperiment of the density of a solid or liquid That was 

han good day.

l’Inici del projecte”our restaurant”

En aquest projecte estem treballant un projecte anomenat “our restaurant” , en el que estem aprenent diferents elements sobre els restaurants. Estem aprenent diferent objectes que es poden fer servir per cuinar o per fer química. Vam anar al laboratori de química per fer un experiment amb l’aigua i l’oli. També sabem la massa, el volum i la densitat d’un objecte.

INVESTIGUEM SOBRE ELS NOSTRES ARBRES

Un dia de classe vam baixar al nostre camp escolar a investigar i busca

els nostres arbres . Tots estavem ficats en grups de 3 persones . Aquell dia

va ser el primer dia cadascún va veure el seu arbre vam agafar alçada, amplada

dibuixar l’escorça en un paper amb una cera .També teniem que agafar parts del

arbre: fulles , flors , fruits , llavors ect…  http://https://lh5.googleusercontent.com/UrqURxoDxB7xAvb_SL9hFpFI5Zjy9s7hyh-UW0nHAy3wCQUqRyGUjsOOPeZ2l5iX5w=s190

Go to Top