VISITA AL PLANETARI

En el mes de febrer vam anar al planetari inflable que s’havia instal·lat a la planta baixa de l’institut. Per allí vam anar passant totes les classes de primer.

Una vegada dins ens van posar un vídeo que l’enfocaven a la volta del sostre. En ell ens explicaven moltes coses interessants sobre els estels, les constel·lacions, els planetes, …

Tot i que el vídeo em va agradar molt, el més divertit va ser la forma de veure’l, ja que estàvem estirats al terra.

 

Danil Miró Giménez

Данил Мирo Гименeз

ENS FEM PREGUNTES

En començar el projecte MISSIÓ UNIVERS, ens vam plantejar un munt de preguntes, dubtes, curiositats,…

Com es va crear tot l’univers, i tot el que té?                                

Hi ha vida a l’espai?

Per què  l’univers creix?                                                            

Hi ha vida alienígena?

Quina va ser la primera nau que va arribar a la lluna?            

Què són les translacions?

Als altres planetes hi ha aigua?                  

Hi ha un límit de Galàxies?

Com i qui va descobrir que la Terra és rodona?                          

Què plou als diferents planetes?

Ens estem comprimint i acabarem xocant els planetes?          

Per què brillen les estrelles?

Podria tornar a fer-se una altra pluja de meteorits com va passar amb els dinosaures?

Totes aquestes preguntes, inquietuds, curiositats, … les vam anar resolent durant el projecte, va ser molt divertit descobrir tot això que no sabíem. Perquè sempre hi ha alguna cosa nova per aprendre.

NAIRA FERNÁNDEZ ROMEROimg_publicacion

SOCIETY IN GREECE

The other day in class we did an activity in groups about ancient Greece.

We had to put the words in order on a text that we had to finish completing.

The words were an alphabet soup were we had to find different words, for example: army, slaves, trade, women,…

And finally we put it in common in class.

 

gineceo

NAIRA FERNÁNDEZ ROMERO 1rA

 

LET’S MAKE A MUMMY

Ancient egyptians believed that the body of the deceased needed to be preserved so that the soul could recognize it.

Instructions how to make a mummy:

  1. Take the metal hook and remove the brain.
  1. Remove the internal organs and put them in the “Canopic Jars”.
  1. Put the packets of “natron” inside the body.
  1. Now pick up the back of natron and cover the body.
  1. Now it’s time to remove the natron and natron packets inside the body.
  1. Next cover the body with oil and resin.
  1. Finally wrap the body in linen.
  1. After the first layer of linen place the amulets on the body.
  1. Wrap the body for the last time.
  1. Place the mummy mask.

11. Now place the body in the mummy case.

12. Finally, place the mummy case in the sarcophagus.

 

tomb of tuthankamen

 

Joan Esteve Castillo Font

WHY CHANGING FROM NOMADIC INTO SEDENTARY WAS IMPORTANT?

In nomadic lifestyle people had to move their possessions all the time, they couldn’t have many possessions. People were always dependent on natural resources; they could be hungry or thirsty. It was usually easy to get injured and dead going hunting.

When people changed nomadic to sedentary lifestyle, it was very important because people didn’t need to move their possessions all the time, then they could have many possessions. People were not dependent on natural resources, they could store provisions for the winter months. Their life became more comfortable and safe, because they didn’t live in caves, they live in settlements.

Fotonomadic-sedentary (2)

Laura Almarza Pina

LES MAQUETES DE LES CAPES DE LA TERRA

El divendres 16 d’octubre de 2015 vam presentar una maqueta de les capes de la terra. Tothom havia fet una maqueta ben bonica i original. Totes eren especials perquè cada una d’elles tenia una cosa diferent a les altres, així que no ni hi havia cap d’igual. Totes les maquetes havien de tenir una sola cosa igual únicament, les capes de la terra: l’escorça, el mantell i el nucli.

Teníem una setmana de temps per poder-les fer. Vam estar rumiant com la podríem fer, de quin material la podíem fer… Quan ja estava tot pensat vam anar a la botiga per comprar tot el material.

Després d’una setmana va arribar el gran dia de presentar les maquetes. Tothom estava molt nerviós i emocionat.

Un per un ens van cridar. Vam presentar la maqueta a mesura que ens anàvem aixecant i, mentrestant la mestra ens feia una foto a cada un de nosaltres. Quan ja havíem acabat de parlar, portàvem la nostra obra al prestatge amb totes les altres maquetes.

Aquesta experiència crec que ha estat una bona manera d’aprendre les capes de la Terra de forma més divertida, original i animada. Sí que ha estat una mica dur trobar els materials i construir-la però ha valgut la pena intentar-ho perquè han quedat unes obres d’art per a l’institut Joan Oró i per a tots nosaltres. IMG_6703IMG_6702

MARTA MEDINA ESQUERDA

EXPERIÈNCIA “AIGUA DE MAR”

En aquesta experiència vam aprendre i experimentar que li passa a l’aigua de mar quan s’evapora.
Per aprendre això vam preparar un experiment en el qual va ser necessari el temps.
Uns grups van utilizar sal i els altres (com el meu) sulfat de coure. El professor ens va abastir de tots els materials necessaris.
En el moment de començar l’experiment, va ser necessari emplenar un vas de precipitats i després tirar el sulfat de coure que, precisament, s’havia triturat, i el vam posar damunt de l’encenedor aguantat per la pica i vam remenar.
Quan la mescla va començar a fer-se difícil de remenar, vam abocar-la poc a poc a la placa de Petri i després vam esperar tot un cap de setmana.
El dilluns, quan vam veure el resultat, estava tot cristal•litzat.
La meva conclusió és que quan s’evapora l’aigua, per exemple al mar, la sal no ho fa.

IMG_5698baixa

JESÚS