Aquí som tots!
El curs s’acaba, darrer esforç final….
Presentació
L’objectiu és que els alumnes es formin en el món laboral
El Projecte Riera ja es desenvolupa des de fa quatre anys, un dels objectius principals és que els alumnes tinguin una motivació en la finalització dels estudis obligatoris i es formin en el món laboral.
D’aquesta manera s’augmenta l’autoestima de l’estudiant i s’evita una fractura important entre els alumnes, a més d’aconseguir una integració educativa, social i laboral del mateix alumne. El seguiment dels alumnes es realitzarà a través d’un orientatador escolar, un professor-tutor i un educador social. Aquest últim serà l’encarregat de fer de pont entre l’Ajuntament i la resta d’estaments.
Després de aquest trimestre podem valorar que els alumnes han integrat de forma natural les eines que nosaltres hem ofert al taller. Han desenvolupat:
– La capacitat de treballar en equip.
– La iniciativa pròpia.
– La confiança en ells mateixos.
– El respecte als altres.
Pensem que aprofundir en aquestes habilitats és un pas molt important que facilita la feina posterior. Però, sobretot, és un pas decisiu en les seves relacions socio-afectives amb els altres.
Hem plantejat el trimestre en 10 sessions. A les primers sessions hem treballat per conèixer el grup i plantejar diferents jocs per aconseguir els objectius que teníem des de diferents metodologies i amb diferents continguts per a cada sessió.
El treball que hem realitzat durant aquest trimestre a estat molt positiu. Hem hagut d’anar adaptant la nostra manera de treballar degut a les peculiaritats d’aquest grup.
El lloc on hem treballat no era el mes adequat i això no ha facilitat la feina.
La relació i la comunicació amb les persones del Institut sobretot amb el responsable del centre es molt bona.
L’avaluació de tots els objectius és, en general, satisfactòria. És un grup constant, i la motivació i l’ autoestima es mes elevada que al principi.
-Treballar la coordinació, l’escolta i la capacitat d’observació.
-Prendre consciència de l’espai d’un mateix i del que l’envolta.
-Potenciar la concentració i el sentit del grup.
-Desenvolupar la iniciativa pròpia, l’espontaneïtat i la confiança en ells mateixos.
-Potenciar l’espontaneïtat i la capacitat d’observació mitjançant el diàleg visual i corporal.
-Desenvolupar les propostes i les idees dels altres.
-Desenvolupà un discurs.
El 22 de Setembre varen començar el taller de teatre social l’institut
Domènec Perramón, aquest taller s’imparteix els dilluns per la tarda de 15,30 a 17,30 en l’horari escolar i és un grup de vuit joves de 16 i 17 anys.
El nostre principal objectiu, aquest trimestre, és treballar la confiança en ells mateixos així com la motivació personal. Aquesta tasca no ha estat fàcil, ja que, en un inici presentaven molt poca disposició i una desmotivació important, gràcies a la feina realitzada s’han obtingut uns resultats molt engrescadors.
La valoració del taller de teatre és molt positiva i creiem que difícilment es poden aconseguir uns objectius tan amplis i tan complets d’una altra manera en el camp de l’expressió. El nombre reduït d’alumnes i la preparació d’activitats molt concretes, malgrat l’espai no ha estat l’adequat, fa que els alumnes valorin els resultats obtinguts del taller com a unes activitats que dins la resta de les activitats de centre els va modificant, renovant, enriquint, innovant i, en definitiva, millorant les seves relacions entre ells i amb la resta de companys de l’institut.
Com a conclusió, es pot dir que dins del Projecte Riera complementa en el sentit més ampli de la paraula i que els aporta alguns elements imprescindibles per a l’educació: il·lusió, renovació i reflexió.