Famílies

Hola, aquest curs m’he proposat fer que l’àrea de música no es limiti al treball que fem a l’aula, per això us demano una mica de col·laboració.

A continuació us intentaré aclarir alguns dels dubtes que pugueu tenir. Voldria disculpar-me per no haver pogut estar a totes les reunions de principi de curs i haver aclarit els dubtes en persona. Us recordo que em podeu venir a trobar a l’escola per qualsevol aclariment.

El primer dia de classe vaig repartir entre els alumnes un full perquè us el fessin arribar amb les línies generals de l’àrea, on us comentava la meva intenció de fer els projectes i com avaluaria l’àrea. Per si no l’heu rebut, us el poso a continuació. Us demanaria que li donéssiu una ullada.

Àrea de Música Curs 2017

GRUPS: Algunes families han expressat la seva inquietud amb el fet de que el projecte es faci en grup. No us negaré que el treball cooperatiu comporta moltes dificultats, us podria assegurar que el 75% de la feina d’aquests projectes està en la gestió del grup i els problemes que en deriven, com desavinences, baralles, diferents nivells d’implicació. Però en resposta a això us vull dir que un dels principals objectius del treball cooperatiu és el mateix treball cooperatiu, es a dir, aprendre a negociar, cedir, acceptar i col·laborar amb els companys per arribar a comprendre que un grup cohesionat fent un treballant cooperatiu, rendeix molt més que la suma dels treballs individuals de cada un.

He fet els grups tenint en compte l’afinitat dels alumnes i tenint present que al fer-se una part a casa, podien sorgir dificultats a l’hora de gestionar els desplaçaments, horaris, afinitats entre pares, etc. Per això aquest primer trimestre han fet els grups els mateixos alumnes sota dos consignes: Que cap alumne quedes exclòs i que els grups fossin de 2, 3 o 4 components. En alguns grups hi va haver més dificultats i per tal de que no quedes ningú fora hem fet grups de 5. Cosa que rectificaré.

De totes maneres, si hi ha algun problema, es repartirà la feina a l’escola i es farà individualment a casa per posar-ho en comú de nou a l’escola.

MATERIALS: Per fer el Lapbook, el material bàsic (cartolina, sobres, paper, etc) serà subministrat per l’escola, si els alumnes volen fer alguna cosa especial (purpurina, goma eva, etc) l’hauran de posar ells.

Per construir l’instrument, necessitarem materials reciclats i des de l’escola aportarem alguns dels materials més específics. A l’escola hi haurà una petita caixa d’eines que estarà disponible a les hores del pati sota la meva supervisió.

TREBALL A CASA: Que facin una part del treball a casa no vol dir que l’hagin de fer els pares. Justament el que es pretén és que els alumnes treballin l’autonomia i la iniciativa personal. Els treballs aniran pautats per unes fases i uns terminis que hauran de seguir i que els permetran anar avaluant si el projecte avança al ritme esperat. La dificultat dels treballs és baixa si són capaços de gestionar-se bé.

Aquesta manera de treballar pot ser que els costi d’entrada, però és el que es trobaran amb tota seguretat a secundaria, per tant com abans s’acostumin millor.