Full de registre d’observacions genèric
Avaluació:
Rúbrica
Autoavaluació:
Valoració del treball en equip
| 1 | Presentació del tema, distribució dels alumnes en grups, debat per a esbrinar què sabem i què volem saber sobre l’aigua, fer un dibuix sobre el tema. | Ordinadors amb el programa Tuxpaint. |
| 2 | L’aigua té color? | |
| Escoltem una cançó de l’aigua.
Presentació. Com treballa un científic? Pla de l’equip i Pla de treball. L’aigua té color?. Observació, formulació d’hipòtesis, experimentació, conclusions. (Si l’aigua es veu alterada per factors aliens, pot adquirir color) |
|
|
| 3 | Disolució a l’aigua. | |
| Fem una cançó de l’aigua.
Recordem com treballa un científic. La importància de l’aigua per a les persones: a la pissarra amb la participació dels nens Fem un experiment: Sucre o sal, Oli, Serradures, Sorra, Guix. Es dissolen en el aigua?
|
|
|
| 4 | Congelació de l’aigua i volum.
El cicle de l’aigua. |
|
| Fem una cançó de l’aigua.
Recordem com treballa un científic. Observem què ha passat amb l’ampolla amb aigua que vam deixar al congelador i comparem amb una ampolla igual plena. El cicle de l’aigua: Escoltem el conte del cicle de l’aigua. Realitzem l’experiment fent bullir aigua i posant-la en un pot de vidre, observem que passa, desprès posem un tros de gel a sobre de la tapa i observem què passa. Registre d’observacions Diari de sessions |
|
|
| 5 | Fem flotar un ou i altres materials, flotabilitat | |
| Fem una cançó de l’aigua.
Recordem com treballa un científic. Omplim dos gots d’aigua, posem un ou en un d’ells i observem què passa. A l’altra pot hi posem sal i la remenem posem l’ou i observem que flota. Flota o no flota: pedres, globus, plastelina, patata, tros de fusta, una moneda. Fem hipòtesis sobre si flotaran o no. Observem què passa. Com podem fer que flotin? (afegint sal, canviatn la forma) Registre d’observacions Diari de sessions |
|
|
| 6 | Formació de les estalagtites i estalagmites | |
| Imatge
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=egV84wXyKDk[/youtube] Procediment: – Prepara una dissolució saturada de sal en aigua calenta. Registre d’observacions Diari de sessions Completar el dossier |
|
|
| 7 | Densitat dels líquids i tensió superficial | |
| Primer observem que els líquids es poden barrejar. Desprès fem hipòtesis sobre què passarà amb els líquids que tenim a la classe.
El sabater: [youtube]https://youtu.be/boZ9YBkBe_M[/youtube] Situem una agulla sobre un tros de paper de cuina, observem que l’agulla no s’enfonsa. Situem un tros de plàstic sobre l’aigua, flota, desprès afegim una gota de sabó, posteriorment afegim pols de talc a l’aigua i afegim desprès sabó. La tensió superficial de l’aigua es veu alterada pel sabó. |
|