DESCOBRIM LES NOSTRES VOCACIONS |
Aquest curs us convidem a aprofundir en els interessos professionals a partir de les vocacions. Què vull ser de gran? A què em vull de dedicar? Com ho puc aconseguir? Són les preguntes que hauríeu de poder respondre després de realitzar aquest projecte de recerca.
Per a desenvolupar el projecte, cal que elaboreu un blog, seguint les pautes següents:
- Cada grup elabora el seu propi blog.
- Tots els membres del grup són administradors del blog.
- No cal que tothom treballi amb l’ordinador.
La part teòrica del blog ha d’incloure, com a mínim:
- les característiques de la professió seleccionada
- la formació acadèmica necessària i on s’imparteix
- els àmbits professionals que inclou
- les possibilitats que ofereix la professió en el món laboral, tant en el nostre entorn com a l’estranger
- una recerca de 5 ofertes de treball. Cal seleccionar-ne una, raonar-ne la tria i explicar per on s’ha realitzat la recerca.
- confecció d’un currículum vitae.
La part pràctica ha d’incloure, com a mínim:
- l’elaboració d’un reportatge i/o entrevista
- l’elaboració d’un muntatge amb suport audiovisual que mostri una hipotètica situació professional el màxim de real possible.
- l’elaboració d’un vídeo currículum
L’exposició oral consisteix en la presentació del blog amb l’explicació de com ha estat l’organització de les tasques i els entrebancs i situacions en què us heu anat trobant al llarg del projecte.
En l’avaluació del projecte es tindrà en compte principalment el procés global de treball realitzat i la perseverança en la consecució de les fites proposades, i no únicament els resultats obtinguts. La qualificació final, que és individual, contempla la capacitat d’autonomia per tal de gestionar la pròpia feina, així com l’actitud de cooperació i responsabilitat en el treball en grup.
ESTRUCTURA i DISSENY DEL BLOG
El blog s’elaborarà amb l’eina WordPress. En aquest blog hi haurà dues parts diferenciades:
- El blog (dia a dia). Són les entrades al WordPress. En aquest dia a dia s’ha d’explicar la feina diària que feu, així com els entrebancs que us aneu trobant. Podeu posar-hi fotos i vídeos on es visualitzi la feina que aneu fent.
- Estructura del treball: són les pàgines al WordPress. Aquí hi heu de posar el contingut del vostre treball, és a dir, tota la informació que aneu trobant, creant menús ben estructurats.
El disseny és lliure, però els continguts han de plasmar tot el que se us demana en el treball.