Hi ha huracans a tots els planetes?
Aquest és el nostre nou projecte. Vam parlar de tot el que ens agradaria aprendre sobre el Sistema Solar. Els hi vaig demanar que fessin una maqueta de com creien que és el Sistema Solar. FOTOS
A mesura que vagin esbrinant com és realment hauran de modificar les maquetes inicials.
RECERCA
En aquests links fem la nostra recerca: http://www.xtec.cat/~jmoreno1/sistsol/index.htm
https://www.astromia.com/edu/solar/sistema.htm
https://www.astromia.com/edu/solar/planetes.htm
https://www.educa-ciencia.com/sistema-solar-primaria.htm
Planetes amb huracans i la seva formació:
https://www.abc.es/ciencia/abci-tormentas-mas-inmensas-sistema-solar-201607292128_noticia.html
https://www.pronosticoextendido.net/articulo/las-tormentas-de-otros-planetas-334/
https://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/H6_esp.html
https://lifestyle.americaeconomia.com/articulos/los-monstruosos-huracanes-que-azotan-jupiter-y-saturno
Vídeos:
Exposicions de la recerca realitzada
Els diferents grups han explicat les informacions que han trobat sobre el Sistema Solar. VÍDEOS
Modifiquem els nostres sistemes solars
Després de fer les exposicions i poder compartir les informacions trobades per tots els grups, els nens i les nenes de 2n, van modificar els seus sistemes solars.
Mireu que macos van quedar !!! FOTOS
Representem el Sistema Solar al pati
Si agaféssim els planetes del sistema solar i els féssim petits, de la mida de pilotes, i la Terra fos com una pilota de beisbol ….
Mercuri tindria la mida d’una pilota de ping-pong; Venus, d’una pilota de tenis; Mart, d’una pilota de golf; Júpiter, d’una pilota de fitnes ….
Ara que ja sabem moltes coses sobre el Sistema Solar, hem realitzat el dibuix del sistema solar. Cada grup ha dibuixat per ordre els planetes (tècnica del full giratori). Ha estat una activitat divertida i tots/es han treballat per aconseguir fer la feina ben feta.
Barney el camión: el Sistema Solar para niños. En aquest vídeo s’expliquen moltes coses sobre el Sistema Solar. A més a més, vam cantar la cançó que surt al final i ens ho vam passar molt bé.
També hem pujat a l’aula d’informàtica per realitzar la següent activitat online i així posar en pràctica els coneixements que hem après durant el projecte.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/univers/index.htm
Sortida Observatori Fabra
Vam visitar l’Observatori Fabra i també vam realitzar un taller per crear un planisferi. A la classe havíem preparat una entrevista per respondre aspectes que no havíem esbrinat sobre el Sistema Solar i la formació dels huracans.
Eclipsi solar i lunar
Per entendre millor la formació dels eclipsis, vam representar d’una manera molt visual i senzilla l’eclipsi solar i l’eclipsi lunar.
***********************************************************
Un huracà podria destrossar la nostra escola?
- Dilluns, els nens i nenes de 2n van estar mirant diaris, revistes … Cada taula va seleccionar articles d’aquells temes que més els va cridar l’atenció. Després ho van posar en comú i entre tots van decidir que el primer projecte de 2n seria: esbrinar si un huracà podria destrossar la nostra escola. Sempre que iniciem un nou projecte poden portar a classe coses relacionades amb el tema que s’estigui treballant: llibres, diaris amb notícies relacionades amb els huracans, pel·lícules, …

DIARI
RECERCA
QUÈ ÉS UN HURACÀ? COM S’OBSERVEN?http://www.jmarcano.com/varios/desastre/huracan.html
VÍDEOS:
https://youtu.be/uFsumimqTLg
http://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-13092017/video/5688072/
https://www.youtube.com/watch?v=uFsumimqTLg
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=27888&p_ex=HURAC%C0
Aquí teniu les fotos de la recerca que vam fer amb els iPad’s.
EXPERIMENT
La Júlia va fer un experiment a casa i ens el va portar a la classe perquè els seus companys i companyes el poguessin veure i utilitzar. Amb unes ampolles de plàstic, aigua i colorant es pot veure com es forma un petit huracà i es distingeix clarament l’ull de l’huracà.
EXPOSICIONS
Una vegada vam fer la recerca, cada grup va explicar a la resta de la classe el que havien esbrinat sobre els huracans. Ara ja sabem com es formen els huracans, quines parts té, coneixem els diferents tipus de ciclons tropicals que hi ha i els sabem situar al mapamundi … Amb aquestes informacions vam realitzar el mapa conceptual que tenim a la classe.
MAPA CONCEPTUAL
Amb tota la informació recollida vam elaborar el mapa conceptual del projecte.
EXPERTA
Ens va visitar la meteoròloga de TV3 Gemma Puig i ens va explicar moltes coses sobre els huracans. Li vam fer una entrevista amb les preguntes que havíem preparat prèviament.
6-Entrevista Gemma Puig (meteoròloga TV3)
Vídeos i foto
CONSTRUÏM HABITATGES
Vam parlar dels efectes dels ciclons tropicals i dels danys que poden ocasionar segons al lloc del món on es formin. A l’aula d’informàtica vam estar mirant com són els habitatges i de quins materials estan fets. Vam arribar a la conclusió que als països rics les cases estan fetes amb materials més resistents i quan passa un cicló tropical les destrosses són menors. Per comprovar si aquestes conclusions eren correctes, vam anar al gimnàs per construir habitatges amb diferents materials (capses de cartó, material de psico …). Després, vam llençar pilotes (com si fos un huracà) per veure quina construcció era la més resistent.
Els Teen Titans Go van gaudir i aprendre molt amb aquesta activitat.
Ens queda molt poc per acabar el nostre projecte i per no deixar-nos res hem escrit a la pissarra les tasques pendents (foto).
Ara estem esbrinant quin va ser el primer huracà i hem començat a dissenyar el producte final.
NOU PROJECTE
La Iona, la Martina, l’Elsa i l’Aina ens van explicar que havien anat a la biblioteca per fer una activitat sobre la Lluna. Allà van explicar que a Júpiter hi ha huracans. Els seus companys/es van fer moltes preguntes i d’aquesta conversa va sortir quin seria el següent projecte de la classe (vídeo).
EXPERIMENTS
Els nens i nenes de 2n han realitzat dos experiments:
- com es calcula la velocitat d’un objecte quan es desplaça.
- com es forma el vent.
PRODUCTE FINAL
Com a producte final han realitzat un telenotícies. Cada grup s’ha inventat una notícia on han explicat tot el que han après durant el projecte. Han treballat molt i han quedat molt satisfets del resultat.