LA NOSTRA TORTUGA ESTRELLA
HOLA GIMNASTES!
En aquesta pàgina anirem explicat tot el que anem fent en relació al nostre projecte. També afegirem enllaços de pàgines web i de vídeos que necessitarem per fer la recerca!
Preparats?? Sí?? Doncs… COMENCEM!!!
A l’escola han arribat dues tortugues i els nens i nenes de cicle inicial han quedat meravellats al veure-les. Els atletes es van quedar amb el ZAK i nosaltres amb l’Estrella.
De seguida han volgut fer-se càrrec d’ella i han mostrat molt interès per esbrinar informacions sobre aquesta espècie.
En una de les converses inicials ens vam plantejar…
Però si volem fer-nos càrrec d’aquesta tortuga, què necessitarem saber? Què haurem de fer?
- Li haurem de fer una casa. La casa serà com una piscina amb aigua.
- Necessitarem esbrinar si és mascle o femella.
- Necessitarem saber: què mengen, cada quan li hem de canviar l’aigua, de quina espècie és,… tot el necessari per poder tenir cura d’elles.
- Decidim que cada cap de setmana s’emporti la tortuga un nen/a de la classe.
Han anat passant els dies i hem esbrinat algunes informacions:
- La nostra tortuga és de l’espècie pseudemys connica.
- I que serà necessari canviar-li l’aigua cada dos dies. També sabem que aquestes tortugues mengen com una espècie de gambetes que els hi anirem donant com a molt dos cops al dia, segons tingui o no gana.
27-d’abril
Què suposa que sigui de l’espècie PSEUDEMYS i no d’una altra?
-Tindrà unes característiques concretes: mida a la que pot arribar, colors, pes, anys que pot arribar a viure, necessitarà un menjar específic, l’aigua haurà d’estar a una temperatura,…
Per tant, necessitarem saber tot això per tenir cura d’ella.
Durant tots aquests dies que l’Estrella ha estat a la nostra classe, l’hem anat observant. La veiem contenta, bé, que està en un lloc molt petitó, que li agrada estar a prop de la palmera, que és tranquil·la, que camina i neda ràpid, que potser troba a faltar al Zak …
Això fa que iniciem una conversa a l’aula i ens plantegem diferents coses.
2-de maig
Com ha de ser la seva casa? Aquí observem que no està del tot bé.
Conversem i els alumnes consideren que:
- La seva casa haurà de ser més gran (estany) perquè ella tingui més espai i pugui caminar i nedar tranquil·lament. Posarem un enreixat per evitar que entrin altres animals.
- Demanarem a les nostres famílies que ens ajudin a construir l’estany.
- Haurem de trobar un lloc a l’escola on estigui segura: no la trepitgi ningú, que li toqui el sol, haurà de ser més gran perquè no se la mengi cap animal.
- Fins que sigui més gran construirem un aquari amb una rampa on pugui prendre el sol i descansar al costat d’una palmera.
- Hem de comprar els materials per fer l’aquari.
- Hem de parlar amb la Mari, al ser la directora de l’escola, i demanar-li permís per construir l’estany. L’escriurem una carta.
- Calcularem els diners que necessitem per poder comprar tots els materials. Preguntarem a la Mari si ens pot donar aquests diners.
- Finalment, farem un cartell que posi que allà viuen l’Estrella i el Zak i també passarem per totes les classes per informar sobre el nostre projecte.
Consultem …
http://www.unzooencasa.com/2014/01/pseudemys-concinna-tortuga-jeroglifico.html
Diferents tipus de tortugues:
http://racotortuga.blogspot.com.es/2011/11/els-diferents-tipus-de-tortugues.html
https://sites.google.com/site/projecteanimalsescolagilpe/cicle-superior-sise/quelonis
https://www.slideshare.net/Mercadal76/els-quelonis
Hàbitat:
https://www.expertoanimal.com/como-hacer-un-acuaterrario-para-tortugas-paso-a-paso-20373.html
http://tortugasdeagua.com/cuidados-de-la-tortuga-de-agua/
https://www.youtube.com/watch?v=QHrjVZJtH0g
Reproducció:
http://tortugasdeagua.com/reproduccion-de-las-tortugas-de-agua/
https://www.youtube.com/watch?v=SOR430itigg
Mascle o femella?
http://lestortugues92.blogspot.com.es/2012/10/com-diferenciem-una-tortuga-mascle-duna.html
Alimentació:
La recerca que hem realitzat ens ha servit per conèixer millor a la nostra tortuga.
Durant el mes de maig hem realitzat diferents activitats que han fet avançar el nostre projecte:
- Hem escrit una carta a la directora de l’escola. Cada grup va escriure una carta i després vam realitzar la carta final amb el millor de cadascuna. En aquesta carta li vam explicar el projecte que estem realitzant i si ens donava permís per construir un estany a l’escola. També li vam preguntar si l’escola ens donarà els diners que necessitem per fer l’aquaterrari i l’estany.
Dilluns, 7 de maig del 2.018.
Estimada Mari,
Com estem treballant el projecte de la nostra tortuga l’Estrella, volem saber si ens tenim permís per construir un estany al pati on li toqui el sol?. També ens donaries els diners necessaris per comprar els materials per fer l’estany i l’aquaterrari?
Un petó molt fort!
La classe dels gimnastes 1r
- Els nens de 2n ens van venir a explicar el que havien estat pensant. Al haver de fer l’aquaterrari i l’estany estaria bé que 1r fes una cosa i 2n l’altre. Així ens vam posar d’acord i vam decidir que 1r faria l’aquaterrari 2n l’estany.
- Vam anar al laboratori per veure si teníem algun recipient que ens pogués servir com aquaterrari. Allà vam trobar un aquari i el vam estar mesurant per saber si algun dels recipients del laboratori ens servia com a plataforma (on les tortugues puguin descansar i prendre el sol). Però cap recipient ens servia.
- Ja a classe vam pensar que podríem dissenyar (amb cartró) com hauria de ser la plataforma i la rampa.
- També vam mesurar a l’Estrella i cada grup va pensar diferents propostes d’enregistrar el seu creixement al llarg del anys. Encara hem de decidir quina proposta creiem que és la més correcta.
Els dies abans de visitar el CRARC vam pensar que estaria bé fer algunes preguntes als experts que treballen allà i així poder fer bé l’aquaterrari per l’Estrella i el Zak.
El 17 de maig vam anar 1r i 2n a visitar el CRARC. Allà vam veure moltes tortugues, serps, cocodrils, ….. També vam poder tocar alguns d’aquests animals.
- També vam fer el mapa conceptual del projecte.
- Hem dissenyat l’aquaterrari.
- Hem fet un pressupost per saber quants diners ens costaran els materials de l’aquaterrari. I anirem a comprar-los al Garden del poble.
- Hem redactar la circular per explicar a les nostres famílies que anirem al Garden del poble per comprar els materials de l’aquaterrari.
- Hem preparat una exposició amb totes les activitats que hem realitzat i els nens de segon van venir a la nostra classe per conèixer-les. Després vam anar a segon i ells ens van explicar les seves activitats. Fotos
- Per acabar els projecte 1r i 2n hem anat al Garden del poble i hem comprat tot el que necessitàvem perquè l’Estrella i el Zak estiguessin bé a l’aquaterrari. També hem mirat els materials que necessitarem per fer l’estany el curs vinent. Fotos
***********************************************
Els alummes de 1r han estat estudiant els transports i han mostrat molta curiosat pel submarí argentí desapegut ARA SAN JUAN.
Volen saber moltes coses com:
- Diferències entre un submarí i un vaixell.
https://www.youtube.com/watch?v=W8pj4hTwIs8
https://www.youtube.com/watch?v=zml18ml_AIQ
- Com pugen i baixen? Com funciona?
https://www.youtube.com/watch?v=W8pj4hTwIs8
https://www.youtube.com/watch?v=8tmZJEoDOsw
- Com és de gran?
https://www.youtube.com/watch?v=8tmZJEoDOsw
https://es.wikipedia.org/wiki/ARA_San_Juan_%28S-42%29
- Com és per dins?
- Per què va explotar? Estan vius?
http://www.bbc.com/mundo/noticias-america-latina-42065924
- Com respiraven?
A cada grup li va tocar una pregunta i amb els ipads van fer la recerca de la informació per poder-la resoldre.
Cada taula va compartir amb la resta dels seus companys/es la informació que havien trobat.
Experiment al laboratori
Hem anat al laboratori per entendre millor com pugen i baixen els submarins. Aprofitant que els companys de 4t estan fent el mateix projecte vam fer l’experiment plegats.
Arribats a aquest punt del projecte, ls nens i nenes de 1r i 4t ens vam plantejar la següent pregunta:
Podríem ficar un submarí a la nostra escola?
***********************************************
Projecte: l’aigua
Durant tot el mes d’abril hem realitzat el projecte de l’aigua. Hem conegut les etapes del cicle de l’aigua, els diferents estats de l’aigua, ser conscients de la importància d’estalviar aigua i nomenar diferents maneres de fer-ho, …
També hem anat d’excursió al Museu Agbar de les Aigües. En aquesta excursió hem après moltes coses relacionades amb el nostre projecte.
************************************************************************************
Projecte: el nostre poble
Com ja sabeu estem treballant a medi el projecte de Sant Vicenç dels Horts. Cada nen/a us van preguntar quina és la vostra adreça i en quin barri viviu. Una vegada recollides totes les dades i per saber a quin barri del municipi viuen més gimnastes van representar amb dos peces de construccions i pius de colors unes gràfiques de barres. D’aquesta manera tan manipulativa i visual van entendre quin era el barri on viuen més nens/es, quin era el barri on viuen menys gimnastes, … i també van poder comprovar si a tots/es els havia donat el mateix resultat.
També ens han visitat la Coloma i el Vicenç.
Vídeo de la Coloma i el Vicenç.
L’Aina ha portat fotos antigues de Sant Vicenç, un llibre, … i la Lucía un conte que parles dels Gegants del nostre poble.
Busquem informació sobre els edificis més importants del nostre poble:
ELS CARALLOTS
Per acabar el projecte del nostre poble vam tenir la visita dels castellers de Sant Vicenç: els Carallots. Primer ens van explicar les parts dels castells, com es fan, la música que els acompanya, …
Així ens va quedar el mapa conceptual del nostre projecte Foto
************************************************************************************
EL COS HUMÀ
Com ja sabeu, a Medi estem treballant el projecte del COS HUMÀ. Unes nenes de la classe ens van cantar una cançó en anglès que parla de les parts del cos.
Espero que us agradi.
***************************************************************
En aquest enllaç trobrareu un joc de JClic de les parts del cos perquè puguin jugar des de casa.
A la classe hem estat jugant i els ha agradat molt!
***************************************************************
En aquest activitat, els gimnastes van dibuixar la silueta del cos d’un nen i d’una nena de la classe. També van posar i situar el nom d’aquelles parts dels cos que coneixien.
************************************************************************************
Taller: la sang
El dijous van venir la Sonia i la Neus per fer un taller sobre la sang.
Primer, vam veure un vídeo on s’explicava on es forma la sang, quins elements la componen, … Després, els nens van fer una fitxa relacionada amb els que havien vist al video. A continuació, van poder manipular i experimentar amb “sang” (feta amb 3 materials diferents i aigua). I per acabar, van veure una gota de sang (de veritat) amb una lupa binocular.
Ha estat un taller molt interessant i els gimnastes s’ho van passar molt bé.
Moltes gràcies Neus i Sonia!!!!!!
************************************************************************************
Aquesta setmana hem acabat el projecte del COS HUMÀ. Ha estat un projecte molt engrescador i els gimnastes han aprés moltes coses.
Aquí teniu l’esquelet fet amb radiografies.
Moltes gràcies a tots i totes per col·laborar!
************************************************************************************
Excursió dels transports
Com ja us hauran explicat els vostres fills ens ho vam passar molt bé a l’excursió. Es van portar molt bé i van aprendre moltes coses dels diferents mitjans de transport que vam utilitzar.
Aquí teniu fotos i uns vídeos del viatge a la Golondrina.
************************************************************************************
Els gimnastes van fer els rètols del mapa conceptual del projecte i els vam situar a la pared. Un altre dia van crear, amb peces de construcció, un petit aeroport, un port, una estació de tren i un pàrquing. Així van anar situant els diferents mitjans de transport que havien portat de casa segons la classificació del mapa conceptual.
Ha estat una activitat molt engrescadora.
************************************************************************************