BENVINGUTS!!!

Praxicum pretén ser una font de recursos útil per a tots/es aquells/es mestres d’Educació Infantil que vulguin estimular el llenguatge oral -parla- dels seus alumnes d’una manera intencionada i conscient, des del punt de vista articulatori-fonètic.

Durant l’etapa 0-6 anys, el lenguatge de l’infant evoluciona a passos de gegant però no sempre ho fa de forma precisa i del tot correcta. Cal estimular-lo i cal evitar errors futurs fent-ne incidència el més aviat possible.

Una adequada pronunciació acompanyada d’una acurada discriminació auditiva, són requisits indispensables per a una bona comprensió i expressió oral, així com per a un exitós aprenentatge de la lectoescriptura.

Per a realitzar aquest treball ordenadament, he dividit els recursos, prèviament selecionats, en cinc aspectes interrelacionats:

  • Pràxies: exercicis per a reforçar i agilitzar la musculatura de l’aparell bucofonador.
  • Control de la respiració.
  • Discriminació,associació i memòria auditiva.
  • Pronunciació explícita de fonemes.
  • Jocs lingüístics globalitzadors: embarbussaments, rodolins, cançons, …

Tot i que sembli un treball feixuc i avorrit és tot el contrari, els alumnes en són els protagonistes participant activament al 100% i l’essència metodològica és plenament lúdica.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *