novembre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « febr. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 -
Articles recents
Comentaris recents
Arxius
Categories
Blogroll
GUIÓ DEL PROJECTE
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Enllaç a un material elaborat per mi per treballar el llenguatge oral amb la PDI a partir del tema: El camuflatge dels animals
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Més informació general…
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Per començar…
Per posar fil a l’agulla penso que és important tenir en compte els trets dels fonemes vocàlics i consonàntics com a referent i com a metreial de consulta.
Els següents quadres i comentaris estan extrets del llibre guia “Lectoescriptura. Pauta Montessori” del projecte Pessigolles de l’editorial edebé(2003):
Publicat dins de General
Deixa un comentari
BENVINGUTS!!!
Praxicum pretén ser una font de recursos útil per a tots/es aquells/es mestres d’Educació Infantil que vulguin estimular el llenguatge oral -parla- dels seus alumnes d’una manera intencionada i conscient, des del punt de vista articulatori-fonètic.
Durant l’etapa 0-6 anys, el lenguatge de l’infant evoluciona a passos de gegant però no sempre ho fa de forma precisa i del tot correcta. Cal estimular-lo i cal evitar errors futurs fent-ne incidència el més aviat possible.
Una adequada pronunciació acompanyada d’una acurada discriminació auditiva, són requisits indispensables per a una bona comprensió i expressió oral, així com per a un exitós aprenentatge de la lectoescriptura.
Per a realitzar aquest treball ordenadament, he dividit els recursos, prèviament selecionats, en cinc aspectes interrelacionats:
- Pràxies: exercicis per a reforçar i agilitzar la musculatura de l’aparell bucofonador.
- Control de la respiració.
- Discriminació,associació i memòria auditiva.
- Pronunciació explícita de fonemes.
- Jocs lingüístics globalitzadors: embarbussaments, rodolins, cançons, …
Tot i que sembli un treball feixuc i avorrit és tot el contrari, els alumnes en són els protagonistes participant activament al 100% i l’essència metodològica és plenament lúdica.
Publicat dins de General
Deixa un comentari

