GUIÓ DEL PROJECTE

Graella-guia_del_projecte

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Enllaç a un material elaborat per mi per treballar el llenguatge oral amb la PDI a partir del tema: El camuflatge dels animals

http://alexandria.xtec.cat/mod/data/view.php?d=4&rid=200

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Exposició oral del projecte dels Pingüins.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

IMATGES VOCABULARI

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS TRES PORQUETS

llibre

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Conte amb àudioConte amb àudio

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Més informació general…

Fonética: los sonidos del español

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Per començar…

Per posar fil a l’agulla penso que és important tenir en compte els trets dels fonemes vocàlics i consonàntics com a referent i com a metreial de consulta.

Els següents quadres i comentaris estan extrets del llibre guia “Lectoescriptura. Pauta Montessori” del projecte Pessigolles de l’editorial edebé(2003):

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BENVINGUTS!!!

Praxicum pretén ser una font de recursos útil per a tots/es aquells/es mestres d’Educació Infantil que vulguin estimular el llenguatge oral -parla- dels seus alumnes d’una manera intencionada i conscient, des del punt de vista articulatori-fonètic.

Durant l’etapa 0-6 anys, el lenguatge de l’infant evoluciona a passos de gegant però no sempre ho fa de forma precisa i del tot correcta. Cal estimular-lo i cal evitar errors futurs fent-ne incidència el més aviat possible.

Una adequada pronunciació acompanyada d’una acurada discriminació auditiva, són requisits indispensables per a una bona comprensió i expressió oral, així com per a un exitós aprenentatge de la lectoescriptura.

Per a realitzar aquest treball ordenadament, he dividit els recursos, prèviament selecionats, en cinc aspectes interrelacionats:

  • Pràxies: exercicis per a reforçar i agilitzar la musculatura de l’aparell bucofonador.
  • Control de la respiració.
  • Discriminació,associació i memòria auditiva.
  • Pronunciació explícita de fonemes.
  • Jocs lingüístics globalitzadors: embarbussaments, rodolins, cançons, …

Tot i que sembli un treball feixuc i avorrit és tot el contrari, els alumnes en són els protagonistes participant activament al 100% i l’essència metodològica és plenament lúdica.

Publicat dins de General | Deixa un comentari