El Protocol d’actuació de l’alumnat dintre del centre segueix varies etapes:
- Primera entrevista amb la coordinadora del centre per part dels pares i el/la nen/a
- Diferents tests a partir de la primera entrevista per cercar un diagnóstic. Aquests tests els realitzen la coordinadora i la psicóloga del centre.
- Coordinació dels professionals del centre per evaluar el possible diagnóstic.
- Segona entrevista amb els pares per remetre els resultats del diferents tests.
- Possible segona tanda de proves si el diagnóstic no és clar.
- Entrega de la informació i diagnóstic als pares en una tercera entrevista.
- Derivació del cas a les psicopedagoges del centre.
- Coordinació per part de les psicopedagoges per dicataminar quines actuacions s’han de realitzar amb el/la nen/a.
- Realització de sessions de 45 minuts per al tractament del cas. Al finalitzar la sessió sempre hi ha un petit feedback amb els pares durant la recollida de l’alumne.
- Coordinació amb els altres professionals del centre per evaluar el progés del/a nen/a, per possibles canvis en les sessions, seguiment del cas i possibles actuacions futures (canvi de individual a grup, donar d’alta,…)
- Realització periódica d’entrevistes amb els pares per evaluar els possibles progressos dels nens/es.
- Continuació del procés si es necessari.