Una de les funcions dels professionals del centre és realitzar el Pla de treball de l’alumne. Aquest consisteix en diferents parts:
Aspectes: En aquest punt els professionals del centre apunten els aspectes més importants a treballar amb l’alumne, com: lectora-escriptura, atenció, comprensió, raonament,…
Objectius: A partir dels aspectes de l’alumne, els professionals redacten quins seran els objectius a treballar amb l’alumne, un exemple podria ser:
- Aspecte: atenció:
- Objectiu: focalitzar l’atenció amb els estímuls rellevants.
Metodologia: En aquest apartat descriuen quins seran els elements que utilitzaran per poder assolir l’objectiu, poden ser materials en paper ( escriure un diari, …) o materials TIC (JClic, aplicacions de tablet,…)
Pronòstic: Cada mes és realitza una avaluació sobre quin és el progrés de l’alumne i cap a on encaren les següents sessions.
Comentaris: Explicació sobre les entrevistes amb familiars, escola, …
Aquí teniu un pla de treball en blanc: Tratamiento
Segons el meu punt de vista, crec que l’organització del pla de treball és molt adequada, però que el punt de la metodologia no està prou especificat en els plans de treball o hi hauria d’haver un altre nom, ja que en cap cas és parla de metodologia, sinó d’activitats ha realitzar sense especificar la metodologia concreta ha utilitzar.