Durant la realització de la Fase 4 és on he tingut els majors problemes per qüestions burocràtiques. L’objectiu principal d’aquesta fase era:
– Dur a terme un Pla de Treball amb un alumne.
Però tot i que aquest era l’objectiu principal, les actuacions a dur eren molt més extenses de les que he pogut realitzar, ja que les actuacions eren:
– Realitzar un Pla de Treball amb un alumne nouvingut al centre o, en el seu defecte, renovació d’un Pla de Treball d’un alumne del centre.
– Utilització del pla de treball a les diferents sessions de l’alumne per treballar objectius específics.
– Reunió amb el professional del centre per dictaminar els possibles avenços gràcies al Pla de Treball.
– Reunió amb la família per dictaminar els possibles avenços gràcies al Pla de Treball.
La primera actuació no ha sorgit cap problema, ja que vaig poder implementar el pla de treball en diferents casos, tots ells renovacions, ja que no va arribar cap cas nou al centre. Així durant aquesta actuació vaig observar l’adequació dels plans de treballs dels casos que he observat durant les meves practiques, tot afegint objectius que no estaven contemplats o suprimint els objectius que ja havien assolit, sempre amb el consentiment i l’ajuda de la psicopedagoga.
La segona actuació no la vaig poder implementar amb tots els alumnes que vaig observar, tot i que vaig poder realitzar una sessió a partir de les activitats marcades pels objectius. No era l’idea inicial, però la planificació de la sessió va ser molt més fàcil gràcies a la utilització del projecte.
La tercera actuació també la vaig poder realitzar, ja que la mestra de pràctiques sempre està disposada a ajudar, per la qual cosa vaig poder parlar amb ella, donant-me molta ajuda i noves pautes per millorar el projecte, com alguns objectius que no havia afegit, algunes activitats i pàgines web per poder assolir els objectius marcats,…
Per finalitzar, la quarta actuació és on van sorgir les dificultats burocràtiques. La idea inicial era poder realitzar una impressió del pla de treball amb els continguts, objectius generals, objectius específics, recursos materials i recursos digitals, però les diferències en el treball amb altres centres de la ciutat, la possibilitat de copia dels recursos que s’utilitzen al centre i el valor de la informació donada, va fer que la impressió del pla de treball quedés en l’entrega dels continguts, objectius generals i objectius específics, el que va fer que els pares no poguessin realitzar activitats a casa, per desconeixement de recursos per poder treballar els objectius que se’ls comunicava.
Com a conclusió voldria comentar que la fase 4, tot i ser la que més problemàtiques ha tingut, assoleix una valoració positiva, ja que, amb alguns retocs, el projecte es podria implementar en el dia a dia dels alumnes.