La part més llarga i feixuga del projecte, la qual no té un final és la fase 3. Durant aquesta fase, que ja vaig començar a treballar una vegada em van aprovar el projecte al Practicum 1, la feina a realitzar era la recerca de recursos materials i digitals per treballar amb cada cas. Així els objectius principals d’aquesta fase eren:
– Cercar activitats per a treballar els diferents objectius amb l’alumnat.
– Inventariar els recursos existents al centre.
– Classificar tots els recursos trobats a partir de l’objectiu que treballen.
– Crear una base de dades en Excel o Access.
Quan comento que no hi ha una finalització d’aquesta fase és perquè sempre van sorgint només eines, noves fitxes, … En definitiva, sempre van sorgint nous recursos materials o digitals que permetran ampliar aquesta base de dades.
Durant la recerca de materials he hagut de cercar a internet, al centre de pràctiques (on vaig realitzar un inventari de la sala de material i de les diferents aules de que disposa el centre), fent un sondeig entre els professionals del centre, professionals d’altres centre i companys de professió a l’escola. Per aquesta raó la base de dades es pot considerar bastant extensa, ja que hi ha recursos per treballar tots els objectius que s’han tractat o que s’han de tractar en cada tipologia de casos.
La feina més complicada ha sigut la tria i classificació dels recursos que he trobat, ja que tot i que molts estan classificats, alguns han quedat obsolets i d’altres no s’adeqüen, segons el meu parer, als objectius que havien de treballar, o, simplement, no eren els més idonis per treballar amb l’alumnat.
D’aquesta manera hi ha més de 1000 recursos inventariats i classificats per a cada objectiu, tant recursos materials com recursos digitals, que en un futur és pot ampliar.
Per aquesta raó crec que els objectius d’aquesta fase s’han pogut assolir sense cap inconvenient, exceptuant un major d’hores de dedicació que no pas les marcades en la previsió inicial.