Com ha passat en molts altres alumnes, el Joan no va poder assistir a la segona sessió per raons personals. Per aquesta raó aquesta setmana ha realitzat la seva segona sessió amb 15 dies de diferència amb l’altre.
Preparació de la sessió:
– Abans de començar la tutora em comenta que avui serà una sessió més relaxada amb l’alumne, ja que ell ha acabat els exàmens i aquests dies faran coses d’un nivell més fàcil per poder augmentar la seva autoestima i per poder potenciar-lo en hàbits de treball. També m’ha mostrat el material preparat i programat per utilitzar. Aquest són diferents fitxes de comprensió lectora funcional.
Alumnat:
– L’alumne està molt motivat avui, perquè l’anterior examen oral de Castellà que van repassar li va anar molt bé. Té moltes ganes de treballar
Objectiu de l’observació:
– Durant aquesta sessió observaré el canvi d’actitud de l’alumne davant de l’estudi i els resultats, qüestions que li creaven angoixa.
Objectius de la sessió:
– Treballar diferents tècniques d’estudi per cercar quina és la que millor li funciona.
– Creure en les pròpies capacitats utilitzant-les durant els aprenentatges.
– Aprendre a realitzar petits exercicis de relaxació personal prèviament a enfrontar-se a tasques que demanin un sobreesforç personal.
Activitats de la sessió:
La sessió ha començat amb una revisió de l’agenda escolar, dels resultats obtinguts durant els controls que ha realitzat i del seguiment de les pautes que la psicopedagoga li va donar a la primera sessió.
Per continuar l’alumne realitza una comprensió lectora de Cicle Superior. La psicopedagoga hem comenta que per augmentar la seva autoestima rebaixa una mica el nivell dels exercicis per tal que pugui estar més cómode i així no li crei angoixa.
Aquesta comprensió lectora la realitza seguint els pasos de la sessió anterior. En un principi realitza els exercicis sense cap preocupació ni dificultat, però a mesura que avança i la dificultat augmenta li començen a crear angoixa. En aquest moment la psicopedagoga li va incidir en iniciar de nou la lectura a poc a poc per poder rependre els exercicis sense dificultat, podent realitzar un resum o un esquema per després respondre millor a les preguntes. L’alumne decideix fer un resum, el que fa que disminueixi l’angoixa i pugui tornar a l’activitat amb normalitat i bons resultats.
Al ser un dia una mica diferent, l’alumne acaba realitzant un joc a l’ordinador que li agradava molt quan venia al centre per a la reeducació del TDAH i la dislèxia. Exercicis TIC: Programa TRAINER (programa d’exercicis variats que el centre va comprar i que s’utilitza al final de les sessions i com a reforçament positiu pels nens i nenes, que ho contemplem com un premi a l’esforç que han realitzat). Aquests exercicis també els utilitza el Miquel i l’Ernest, altres casos comentats en el blog.
Reflexió:
El canvi amb l’alumne ha sigut molt important per només haver participat d’una sessió, però el fet que ell ja hagués vingut amb anterioritat al centre i conegués a la psicopedagoga, crec que és el punt important en la millora, ja que durant la primera sessió va ser una presa de contacte, però l’alumne atribueix la seva millora a aquesta sessió. Aquest pot ser un handicap molt important en el futur, ja que si l’alumne atribueix la millora a la psicopedagoga, el dia que deixi les sessions li podrà tornar a crear angoixa i desmotivació. Per aquesta qüestió, crec que hauria de posar com a objectiu prioritari la desvinculació entre aquests dos fets.