Avui m’agradaria parlar del funcionament de les entrevistes al centre, ja que durant molts dies he intentat observar com era el traspàs d’informació entre la psicopedagoga i la resta de persones que envolten l’alumne.
Així el centre basa la seva filosofia principal en el cost econòmic que repercuteix en les famílies. Llavors es pot pensar: Que té a veure el cost econòmic amb el traspàs d’informació? Doncs molt, ja que estem parlant d’un centre privat de diagnòstic i tractament de trastorns, per la qual cosa les hores que dedica cada professional del centre són remunerades per part de la família, sense cap tipus de subvenció o altres possibles beneficis.
D’aquesta manera el centre té com a norma realitzar dues reunions anuals amb el centre educatiu i alguna reunió, sempre que sigui imprescindible, amb algun altre professional que actuï en el cas de forma externa.
Llavors com es comuniquen amb les famílies?
El centre dedica 5 minuts després de cada sessió dels alumnes a parlar amb les famílies, en aquests 5 minuts expliquen el següent:
- Que han treballat a la sessió.
- Que han de fer a casa per al pròxim dia.
- En quina situació es troba a casa?
- Com està a l’escola?
D’aquesta manera tenen una reunió cada setmana amb les famílies, encara que després utilitzen altres mètodes per mantenir un vincle constant amb les famílies, aquestes vies són: a través del email, per via telefónica o per whatsapp. Si ens trobem davant d’un cas més greu, els professionals del centre poden concertar una reunió amb les famílies, però només en casos extrems.
La relació que hi ha al centre amb les famílies és molt propera, en certs moments molt propera, el que pot fer que l’objectivitat del psicopedagog en els casos es pugui veure alterat, ja que aquests canals de comunicació són una mica informals, el que fa que pugui crear algun tipus de distorsió en el cas. Tot i que el fet de poder arribar a tenir aquest vincle, no és del tot negatiu, ja que com ens van explicar a l’assignatura d’Anàlisi de Casos, per poder arribar a assolir un mètode col·laboratiu en l’anàlisi i tractament dels casos, el vincle alumne- família- psicopedagog ha de ser molt fort, i aquesta proximitat dels professionals amb la família, sempre que estigui ven encaminat, ho pot assolir.