Aquesta sessió és va realitzar amb un alumne amb problemes de lectoesciptura (dislèxia i discalculia) de manera individual.
Duració: 45 minuts
Alumnat: Un alumne de 8 anys diagnosticat amb TDA. Aquest TDA li ha provocat un retard en l’aprenentatge de la lectoescriptura (dislèxia i discalculia).
Objectius:
– Conéixer les parts de la cara.
– Comprendre petites consignes
– Reproducció de números i paraules
Activitats de la sessió:
Durant la sessió és realitzen dues parts diferenciades:
La primera part l’alumne treballa a l’ordinador les parts de la cara a partir de les activitats interactives del genmagic. En aquesta activitat el nen ha de llegir quines parts de la cara li demana el joc que possi: poc cabell al centre i de color negre, ulls blaus, nas…. A partir d’aquí fa la lectura i comprensió de les parts de la cara, finalitzant amb la cara que li demanava l’exercici.
L’alumne va realitzar correctament dues cares, encara que a l’inici va tindre problemes de comprensió i interpretació de les consignes, poc a poc va poder realitzar l’activitat correctament.
La segona part l’alumne va realitzar treball de fitxes. Va realitzar el treball de dues fitxes, una de numeració on al primer exercici havia d’encerclar quants ànecs hi havien dintre d’un llac. L’alumne havia d’encerclar el número i després copiar-lo correctament a sota. La segona part de la fitxa era de relacionar els globus que tenien el mateix número de cercles al seu interior, per després escriure el número de cercles que hi contenia.
Observació:
L’alumne ha realitzat les activitats correctament sense gaires dificultats, ja que les ha realitzat diferents vegades durant les sessions anteriors, d’aquesta manera, si exceptuem la primera part, les activtats de fitxes és molt semblant a altres fitxes que realitza habitualment.
Reflexió:
Tot i que les fitxes poden ser de gran ajuda, vaig decidir buscar altres recursos més motivadors que no la realització de fitxes, que tot i ser necessaria, pot ser acompanyada d’altres activitats més motivadores pels alumnes. D’aquesta manera buscant per les xarxes vaig trobar una molt bona activitat que recomano a tots. Aquest és un programa que fa desaparèixer les lletres al ritme que li apliquem en un text que nosaltres previament em situat en ell. Aquest programa s’anomena Katamotz.