9.- Recerca Universitària i Pràcticum del Cooppel.-

Treball d’Investigació psicosocial i de Recerca Universitària de Pràcticum en l’aplicació de la Dinàmica Mental Cooperativa des del plantejament d’experiències en el Suport Formatiu a les Famílies en Família (SF3).-

Objectius: Sensibilitzar, conscienciar, practicar, participar i compartir resultats.- Sensibilitzar per mitjà de la ràdio, de les xerrades i del boca a boca en les entrevistes de la Dinàmica Mental Cooperativa

– Conscienciar per mitjà de vivències, tastets de jocs i sessions de taller del primer 3B.Club+Ateneu

– Practicar i protegir les condicions de l’èxit dels tallers dins del club +3B.

– Participar amb altres persones, professionals i entitats (Cooperis)  www.cooperis.cat

– Compartir resultats de les actuacions de difusió i pràctica de la Dinàmica mental Cooperativa i de les condicions òptimes per a la màxima qualitat del +3B.

Índex:

I.- Fem la memòria del Pràcticum+ Aprenentatge Servei.-

II.- Fes el plantejament del teu Treball de Recerca.-

A.-  PART TEÒRICA.-

B.- PLANIFICACIÓ PRÀCTICA.-

Conclusions finals  (juny de 2013)

**********************************************************************************************************************

I.- Fem la memòria del Pràcticum+ Aprenentatge Servei.-

(Universitat P+AS= Feina):

De moment tenim 20 tipus d’actuacions:

Col·laboracions en:

(1) En la docència del PEOE,

(2) En les entrevistes a persones i a professionals,

(3) En el seguiment del treball de la recerca de batxillerat de dues alumnes,

(4) En les visites dels serveis educatius (Camp d’Aprenentatge),

(5) En les visites dels serveis privats,

(6) En participar en activitats formatives privades per exemple: El Coaching

(7) Formatives del Departament d’Ensenyament: Trastorns Alimentaris.

(8) En aplicar continguts d’un mòdul de Jean Monnet de la URV en l’orientació educativa,

(9) En participar en la presentació d’un projecte de ciutat educadora 3B+OKOMOS (IMET 29-01-13) a Tarragona i a Valls (IEV 22-03-13)

(10) En participar en un projecte de suport a les famílies en família SF3 en el motiu al voltant de les tasques escolars a casa.

(11) El 3B.Club+Ateneu

(12) en la participació de programes de ràdio dins de la ciutat educadora.

(13) En sessions de planificació i programació didàctica de materials

(14) En l’accès a documents propis de la feina: projectes, normativa, plans, etc.

(15) En l’accès a tasques concretes del P.E.O.E. d’institut i de psicopedagog/a de l’EAP.

(16) En la preparació mixta PRAC i Docents del curs a distància del +3B consistent en dos objectius: un de consultes (la participació dels pares i les mares) i l’altra sobre la implantació del +3B en l’hora de tutoria dins del projecte Corresponsals de l’institut.

(17) Elaboració d’un Nucli d’Assessorament i d’Orientació d’Aplicació Organitzativa Cooperativa a l’Aula (Docents en 3B) ,

(18) Plantejament Psicopedagògic en el suport SF3 dels 3B.Clubs de la ciutat educadora de Tarragona (Monitoratge i COAS en 3B) .

(19) Clubs i Consells d’Infants Cooperants de Tarragona (Grups i Clubs en Família, en Colles o en Associacions amb infants en projectes cooperants).

(20) Preparar un projecte i el currículum per a buscar feina.

Queda pendent entrevistes i propostes a entitats com la Creu Roja, Òmnium Cultural de Tarragonès, Voluntariat per la Llengua, entrevistes i propostes a autoritats polítiques, proposta a la FCVS, proposta de taller a la Biblioteca de Tarragona. Proposta i visita a APYDA, ASTAFANIAS i el Club Vaixell. Entrevistar un parell d’AMPES (Serrallo i Cèsar August). L’actuació de la consulta sobre els deures al carrer amb invitació al taller del 3B a l’Ateneu.

Aixecar acta i elaborar notícies de les nostres activitats.

II.- Fes el plantejament del teu Treball de Recerca.-

Primer basar-lo principalment en el taller del +3B de l’Ateneu, el qual es pot ampliar en més dies de la setmana a més del dilluns.

Segon a partir de les 10 afirmacions, fes una sèrie d’hipòtesis transformant les afirmacions en preguntes. A partir d’aquí veurem el marc teòric per passar a la part pràctica.

Les afirmacions al voltant de la pràctica del +3B poden ser les següents:

A cada afirmació podem generar preguntes de qüestionari que farem a les persones per aconseguir la seva coincidència o negació de l’afirmació hipotètica a partir de les dades?

1.- El taller ajuda a les famílies en el repte de les tasques escolars per casa. Es pot aconseguir per mitjà de preguntar-lo a les persones participants per mitja d’un qüestionari de satisfacció.

2.- El 3B m’ha ajudat a entendre millor el sociogramama, l’aprengrama (les condicions de l’estudi, de la motivació, de l’horari, de l’organització, de saber on es cometen els errors, on cal incidir més en les matèries..), l’estilgrama de l’aprenentatge del meu fill/a . A més del meu fill i filla el meu.

3.- Ajuda a què els pares aprenguin a tenir més autonomia i els fills no depenguin de l’ajuda dels pares. En el qüestionari hi ha d’haver preguntes com per mitjà del +3B notes que el teu fill i filla apren més sol/a i no demana tant l’ajuda? Comença a treballar ell/a sol/a sense que tu estiguis acompanyant?

4.- Jugar al 3B millora l’autonomia dels aprenentatges dels seus fills/es. Has notat més interès? El teu fill/a ha começat a treballar sol/a?

5.- Jugar al 3B motiva més als fills/es per l’aprenentatge. Veus una actitud més positiva cap a l’aprenentatge? El professorat/els mestres han notat un canvi d’actitud a l’escola/ institut?

6.- Quines condicions demana als 3B a les famílies que ara no tenen en compte. Amb el 3B han aparegut qüestions que abans no teniem en compte per exemple l’ús de materials, espais, juguem junts, ho apliquem en sortides en família, en visites a museus o exposicions?..

7.- Quines implicacions tindran sobre el professorat i les matèries a l’hora de facilitar el 3B en les tasques a casa. Es necessita saber les preguntes i les respostes? Es fa més evident que exigirà el professorat en l’avaluació?

8.- El taller i jugar al 3B ajuda a recordar i també a aprendre les competències bàsiques dels pares/mares. Amb el +3B he repassat, he recordat, he entès coses que sabia i que ara entenc millor?

9.- Tenim casos que amb altres alternatives no sigui necessària la medicació de l’alumnat. Per exemple Coaching, etc. Tenim casos que amb la implicació de la família ha estat possible prescindir de la medicació.

Preguntes a professorat, a professionals del CSMIJ i a les famílies. Per exemple. CSMIJ. Tenim casos que es medicaven i han deixat de medicar-se? Té un paper la família i les seves relacions en deixar de medicar-se?

10.- Podrem detectar addiccions al joc lliure digital i d’internet. Hi ha incidència entre rendiment acadèmic, rendiment en el joc +3B i temps en jocs lliures digitals. Aquí les preguntes haurien d’anar indicades cap els temps de dedicació, el resultat de notes i la capacitat de mantenir un horari.

– Altres

A partir de les preguntes elabores les hipòtesis, que poden ser diverses.

A.-  PART TEÒRICA.-

1.- Els 10  instruments de l’Anàlisi Transaccional de diversos autors.-

http://www.slideshare.net/NestorGomez1/resumen-analisis-transaccional

http://at-miguelreyes.4t.com/10herramientas.htm

2.- Els recursos de la PNL de diversos autors.-

http://ca.wikipedia.org/wiki/Programaci%C3%B3_neuroling%C3%BC%C3%ADstica

3.- Les eines de la Decisiologia, la Dinàmica Mental Cooperativa i el 003B+ADN de J.M. Ferran.-

4.- Les eines de la pràctica reflexiva:

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/materials/practica_reflexiva/eines/index

4.- Les peces de la intervenció: el sociograma, els estils dels aprenentatges i les intel·ligències múltiples. http://www.xtec.cat/~nalart/Untitled-2.htm

http://www20.gencat.cat/portal/site/familiaescola/menuitem.5b21aabe12191ad9aacf3010b0c0e1a0/?vgnextchannel=11ef29a0fa554310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default&vgnextoid=11ef29a0fa554310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD

http://www20.gencat.cat/portal/site/familiaescola/menuitem.82e2b6f868f86ad9aacf3010b0c0e1a0/?vgnextoid=e3e6ed29c1e32310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=e3e6ed29c1e32310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

B.- PLANIFICACIÓ PRÀCTICA.-

L’Avaluació Psicopedagògica

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/avpp/index

El Suport Formatiu a les Famílies en Família

http://www20.gencat.cat/portal/site/familiaescola/menuitem.82e2b6f868f86ad9aacf3010b0c0e1a0/?vgnextoid=aca2ed29c1e32310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=aca2ed29c1e32310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD

Cada dilluns segons el taller s’ha de tenir preparat el procés de fer les tasques de COAS:

1.- Elaborar cartes +B o taulers, o taules +B.

2.- Qüestionaris per als pares/mares i la família. Com s’ha enterat ? Contracte de 10 sessions.

3.- Questionaris per al pare/mare que acompanya al seu fill/a al taller +3B

4.- Observacions del comportament inicial i la seva evolució del pare/mare acompanyant.

5.- Qüestionaris sobre el sociograma a casa, amb la colla d’amics/amigues i de la família

6.- Qüestionaris per ajudar a conèixer la família els estils d’aprenentatge i per ajudar a planificar l’estudi i l’aprenentatge a casa

7.- Proves de CB/s, de qüestionaris sobre aspectes psicopedagògics, proves Piagetanes i tests

8.- Sobre la Biblioteca Pública hi ha una proposta a estudiar per la Directora, de fer sessions del 3B+Tasques escolars de casa, en la mateixa biblioteca

9.- Sobre l’institut serà a base d’elaborar propostes (qüestionaris, materials de suport, etc. )  i a partir de les necessitats hi haurà unes demandes, que segons els acords amb el professorat que es facin,  farem actuacions o no. Possibles actuacions a l’hora de tutoria: Cooperis amb la FCVS Jordi, Cooperis pel +3B, Elaboració de materials curriculars i de suport com qüestionaris d’estudi i anàlisi tutorial.

10.- Propostes de sociograma, aprengrama i estilgrama d’aplicació al Taller o a la tutoria.

Per a més informació. Clica

http://blocs.xtec.cat/3bcurs/22-desplegament-de-la-implantacio-a-laula-per-passos/

 

Aspectes interessants:

PI

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtcp/modul_4/index

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *