En el període de PRAC l’estudiant de psicologia i de ciències de l’educació durà a terme o tindrà en contacte experiències a la nostra entitat col·laboradora de l’associació Ceradai amb la universitat.
13.1.- Sobre els aspectes que tot seguit enumerem:
1.- Formació sobre el Cooppel i la seva transcendència educativa i escolar dins del període de PRAC com a metodologia psicopedagògica de projectes educatius entre 10 a 30 hores segons les necessitats i oferta del servei. L’aspirant al PRAC elaborarà un “PRAC. P3” és a dir un Pla Personalitzat de Pràcticum segons les seves necessitats, els seus interessos i les seves capacitats d’acord amb la tutoria acadèmica i el pla propi de PRAC de la universitat.
2.- Avaluació psicopedagògica i tot el referent a proves, tests, observacions…entrevistes, coordinacions i guies de valoració de produccions escolars segons el marc legal actual de les competències dels psicopedagogs dels EAPS o dels professors especialistes d’orientació educativa.
3.- Assessorament i orientació a les famílies, a l’alumnat i al professorat relacionat amb els casos que portarem i en farem seguiment en la Federació Cooppel.
4.- Identificació dels Trastorns d’Aprenentatges (T.A.) i de les dificultats d’Aprenentatge respecte al Currículum i les seves Adaptacions (D.A.C.A).-
5.- Disseny de Programes de Suport Individual Cooppel (PSIC) , amb els POTS o pautes orientatives en les transaccions seqüencials i l’elaboració de PAT o proves d’aprenentatges per targetes o taulers Cooppel , amb la seva respectiva execució i avaluació des del marc de la pràctica reflexiva. Segons les NEE detectades.
6.- Domini del Cooppel i la seva aplicatibilitat en gabinets psicopedagògics, reforços escolars i altres aplicacions en el guiatge Cooppel de museus, associacions, espais naturals, centres d’interpretació i sales d’exposicions.
7.- Crítica educativa i psicopedagògica. Aplicacions de les produccions Cooppel respecte a ser publicades, a dur a terme sessions de formació a famílies i al professorat i a participar com a ponent en congressos educatius, pedagògics i/o psicopedagògics.
8.- Aplicacions del Cooppel en el marc general del servei comunitari aplicable en el món educatiu a partir del gener de 2015, el voluntariat en general i més concretament el social, l’aprenentatge servei acadèmic respecte a estudiants de batxillerat, cicles formatius i/o universitaris, treballs de recerca de batxillerat, cicles formatius i universitaris, així també el servei compensatori dels serveis comunitaris com a sanció correctora de conductes i actituds, el servei competencial compensatori com el teatre, l’esport entre altres. Així com l’aprenentatge servei intern del personal bastida Cooppel. Es valora per l’actitud, les tasques dutes a terme i per les hores realitzades.
13.2. Sobre la tutoria externa:
Josep Maria Ferran i Torrent:
1.- Inventor i promotor del Cooppel.
2.- La trajectòria professional és de 22 anys de mestre, 8 de psicopedagog d’EAP (serveis educatius de zona), i 4 de professor especialista d’orientació educativa d’institut de secundària.
3.- La formació acadèmica és de mestre, pedagog terapeuta, psicopedagog, psicologia humanista i anàlisis transaccional i format de test, proves…en formació permanent de psicopedagog EAP.
4.- Ara participa en un grup de recerca sobre trastorns de conducta amb professors orientadors d’instituts, psicopedagogs EAP i profssionals del CSMIJ. També enguany ha participat en un seminari sobre professionalització de l’orientació als instituts on desenvolupa un portafolis o carpeta docent que conté el projecte PRAC.