– Campanya per a la Cooperació Educativa Ciutadana de Catalunya
Cooperis.Cat www.cooperis.cat Promoure el Cooppel com a joc i com a objecte d’investigació arreu de tot el món i per a totes les edats. Més informació www.cooppel.org
Planificació del PRAC en el present curs 2014-15
Són 17 trets que defineixen el perfil de la nostra oferta a la carta de cada alumne/a. Tot seguit exposem els 17 trets:
01.- Objectius generals
1.1.- Desplegament pedagògic i profesional de l’orientació educativa respecte el Coppel
1.2.- Coneixement i acompanyament de l’alumne/a en l’educació obligatòria
1.3.- Atenció a la diversitat i a la inclusió aplicant el Cooppel
1.4.- L’orientació en treball cooperatiu amb els professionals dels centre educatiu, amb les institucions, organismos i professionals externs i amb els serveis educatius
02.- Estratègia per a la Promoció, Permís i Protecció del Cooppel per a estudiants. En atenció a persones estudiants segons les etapes amb les capacitats que treballem. Cal distingir entre usuaris o beneficiaris del servei i ela agents que hi participen:
2.1.- Educació Primària. Jugadors/es (usuaris)
2.2.- ESO usuaris i personal bastida d’arbitratge i monitoratge
2.3.- Batxillerat personal bastida d’arbitratge, monitoratge i mediació
2.4.- Cicles Formatius personal bastida d’arbitratge, monitoratge, mediació i recerca
2.5- Estudis Universitaris personal bastida d’arbitratge, monitoratge, mediació, recerca i docència o mestre Cooppel de la Confederació Cooppel. A més de Cooppelista la participació pot ser com a usuari del servei de biblioteca, d’aprenentatge servei, de serveis a la comunitat i de voluntariat
03.- Definició: El PRAC és el Projecte de Recerca per a Pràctiques de joves estudiants al servei de joves amb necessitats de suports cognitius personalitzats i d’ajuts a l’aprenentatge. Dins del marc de la reivindicació per l’interès de la cerimònia social de diversió cooperativa i la pràctica reflexiva de l’oci cultural dels aprenentatges en totes les edats. Això es proposa el Foment del Cooppel i per tant de la Dinàmica Mental Cooperativa amb la pràctica de la dinàmica de rols alternatius i seqüèncias del 003B+ADN de forma abreujada +3B.
04.- Ens centrem en l’estratègia de Suport Formatiu a les Famílies OASIS amb els pares i mares i els seus fills/es en el repte de les tasques escolars a a casa i en el foment del Cooppel, abans denominat +3B en família amb pares i mares d’alumnes en escolarització 0-16 anys
05.- Actuacions: Fem una oferta d’espais per a dur les pràctiques d’estudiants i ocasions per a desenvolupar estudis i recerques de final de grau universitari o de cicle superior de formació professional.
06.- Obert per a:
I.- Obert a estudiants de les universitats: URV, UNED , UOC i altres:
Estudiants universitaris/es de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, anglès, comunicació audiovisual, educació infantil i primària, geografia.
II.- Obert a estudiants de Cicles Formatius de Graus Superiors i a estades a empreses d’estudiants de Batxillerat del territori Tarragona ciutat, Cambrils, Falset i Cabacés (El Priorat)
Estudiants de cicles formatius de grau superior de Tècnic/a d’Integració Social (TIC), Tècnic en Animació Sociocultural i Turística (TAST) i Tècnic/a en Educació Infantil ( TEI)
**********************************************************************
07.- Proposta especial per a estudiants universitaris de psicologia, psicopedagogia i pedagogia
URV, UNED, UOC i altres universitats amb els seus respectius convenis
08.- Proposta per a dur a terme pràcticum i treballs de recerca de final de grau per a estudiants de psicologia, pedagogia i psicopedagogia de la URV.- Tenim ofertes a estudis de cicles formatius de grau superior i a altres estudis universitaris
09.- Lloc: Associació Ceradai Institut Cooppel de Recerca ( Ceradai 003B) Seu social Ateneu de Tarragona
10.- Projecte: Cooppel OASIS per a les famílies i per a joves
( Abans denominat +3B per al foment en educació de la Dinàmica Mental Cooperativa)
11.- Campanya www.cooperis.cat
12.- Perfil horari de les pràctiques:
Horari de dilluns a divendres lectius de 16 a 21 hores
13.- El practicant aspirant dissenya el seu propi PAS.PRAC Pla d’Aspiracions de les Pràctiques segons les seves capacitats, interessos i necessitats, tot considerant les possibilitats de la nostra organització i el pla oficial de cada universitat del pràcticum i amb l’acord del seu tutor intern
14.- LLocs per a dur a terme les pràctiques:
Lloc: Ateneu de Tarragona, un institut de la ciutat de Tarragona i/o espai jove Kesse de Tarragona. També tenim espais a Cambrils, Falset i Cabacés (El Priorat)
15.- Planificació general:
15.1.-Desenvolupar tasques organitzatives, educatives i reflexives com a psicòleg/a, pedagog/a o psicopedagog/a en la futura “Confederació Cooppel” de Persones, Grups, Equips, Clubs i altres Federacions de Cooppel amb la seu central a l’Ateneu de Tarragona. Consisteix en orientar, assessorar i dissenyar materials didàctics per a l’alumnat d’educació primària i ESO. Dins del projecte de Tarragona, ciutat educadora.
A.- Tasques fora de l’horari del pràcticum:
15.2.- Planificar, dissenyar, ofertar, executar i avaluar intervencions educatives dins de l’hora de tutoria per a treballar valors i continguts jugant al Cooppel dins d’un institut de la ciutat de Tarragona. Es poden dur a terme pràctiques puntuals en altres instituts com a visites externes a l’hora de tutoria dins de la Federació Catalana de Voluntariat Social.
15.3.- Entrevistar-se amb la tutoria docent sobre l’alumne/a en seguiment
15.4.- Tasques al voltant de l’entorn educatiu i dels seus professionals, seves entitats i seus recursos
15.5.- Altres que es manifesti l’interès per part del subjecte del PRAC
15.6.- Compren de dilluns a divendres pels matins i els cap de setmana a concertar
B.- Tasques dins de l’horari del pràcticum:
15.7.- Temps que compren de dilluns a divendres de 16 a 21 hores:
15.7. 1.- Temps d’intervenció presencial directa:
1.1.- – Temps de pràcticum en l’acció directa a les famílies pares i mares sols (Cooppel OASIS pares+ mares). Identificar competències sobre tot de la comunicació, planificació i motivació que precisen ajuts. Dissenyar situacions d’ensenyament-aprenentatge i coavaluar-les.
1.2.- – Temps de pràcticum en acció directa als pares+mares i els seus fills i filles (Cooppel OASIS pares+mares+fills/es). Identificar dificultats de l’aprenentatge que precisen suports cognitius personalitzats. Dissenyar situacions d’ensenyament- aprenentatge per a la construcció de PAT/s des de la Tècnica d’Aprenentatge de Proves en el model de Pràctica Reflexiva que són Targetes o Taulers Cooppel de suport per a l’Aprenentatge Personalitzat .
15.7.2.- Temps per a la planificació. Presència en la presa de decisions.
15.7.3.- Temps per a la pràctica reflexiva i l’avaluació després de tota activitat planificada i executada.
15.7.4.- Temps per a l’elaboració de materials. Pot ser presencial directe o de treball telemàtic. Fabricació digital dels materials analògics de l’alumnat. Posar-li a l’abast a l’alumne/a per a l’estudi solitari per parelles o per tres o més persones jugadores
15.7.5.- Temps per a l’avaluació de treballs i proves així com per a la valoració de produccions escolars.
15.7.6.- Temps per altres gestions a iniciativa de l’alumne/a en PRAC o per necessitat del servei en el qual es col.labora i es participa dins del present projecte.
15.8.- En referència en el domini del Cooppel com a jugador/a i com a personal bastida:
15.8.1.- Aprenentatge com a jugador/@ de Cooppel i dels rols de bastida del Cooppel: Arbitratge, Monitoratge i Mediació. També com a Mestre/a de Cooppel.
15.8.2.- Col.laborar en entrevistes a famílies i seguiment de casos.
15.8.3.- Col.laborar en la identificació de dificultats d’aprenentatge
15.8.4.- Proposar ajuts per a la construcció dels jugadors dels seus propis materials de suport cognitiu personalitzat PAT. El personal jugador elabora els seus materials de forma analógica.
15.9.- Fabricació i edició digital dels materials de suport de jocs Cooppel
1.5.- El personal bastida edita a nivel digital el material analògic fabricat pel personal jugador. Davant una dificultat didáctica el personal jugador construeix les “PAT” que són proves d’aprenentatge combinant les tècniques de percepció, associació i transmissió. Les PAT són targetes o taulers d’aprenentatge personalitzat que l’alumne/a,, elabora per a entendre i per a després recordar, aplicar o tenir present en quan necessiti reactivar la competencia básica proposada.
15.10.- Col.laborar en la interpretació de les tasques d’estudi i de les tasques escolars per casa per afavorir l’autonomia de l’alumnat
15.10.1.- Promoure la planificació i la coordinació de l’acompanyament, seguiment i orientació de l’alumnat jugador, dins d’una visió col.laborativa de l’orientació a les famílies, amb el professorat i amb el mateix alumne/a.
15.11.- Els àmbits generals d’actuació del PRAC:
I.- Atenció a l’alumnat i a les seves famílies:
a.- Suport personalitzat dins dels espais d’atenció de biblioteca i/o d’esplai. Docència compartida.
b.- Avaluació psicopedagógica i informes d’orientació segons el suport cognitiu personalitzat Cooppel
c.- Docència amb les famílies (pares/mares sols) sobre aspectos orientatius en educación en familia i a pares/mares/fills/es en relació al desenvolupament i la implantació del Cooppel.
II.- Col.laboració técnica en la difusió ( promoció, protección i permís del Cooppel )a la comunitat escolar .-
a.- Observació de tasques d’assessorament a l’acció tutorial, a la planificaciód e programes educatius Cooppel
b.- Col.laboració i seguiment del PI i el paper del suport cognitiu personalitzat Cooppel.
c.- Valoració de l’alumne/a des del punt de vista psicopedagògic i psicosocial..
d.- Suport a la planificació de programes i actuacions de millora de la inclusió social i escolar amb el Cooppel.
e.- Entrevistes amb professionals de l’ensenyament
f.- Participació en sessions de demostració Cooppel
g.- Participació en l’organització i en el funcionament d’espais Cooppel OASIS de suport a les famílies, a joves, a dones, etc.
15.12.- Desenvolupar treballs de recerca al voltant del suport formatiu a les famílies, en la recerca d’estratègies per a la millora de l’ensenyament i de l’educació en família, en l’entorn de ciutat educadora i al voltant de les escoles i instituts
15.13.- Tastar i tenir vivències de les diverses tasques del món laboral que es porten a terme a escoles, instituts, serveis educatius, gabinets psicopedagògics, serveis de repàs, etc.al voltant de Tarragona, ciutat educadora.
16.- Condicions per part de Ceradai:
16.1.- Requisits previs: Conèixer el nostre projecte i implicar-se com a practicant i com a futur professional al servei de la societat amb capacitats d’iniciativa i d’investigació psicosocial en educació.
16.2.- S’elabora en cada cas un pla d’acció Cooppel- Institut, escoltant la iniciativa, els interessos i les necessitats de l’alumne/a aspirant. L’associació Ceradai atorga diplomes, títols i acreditacions per la tasca duta a terme i per les competències demostrades dins de l’organització de la futura Confederació Cooppel.
16.3.- Responsable del PRAC : Josep Maria Ferran i Torrent. Professor Especialista d’Orientació Educativa d’un institut i director del present projecte Associatiu de Bones Practiques Cooppel OASIS per a la Inclusió Social (Abans denominat +3B)
17.- Disponibilitat d’oferta pública per a tutoritzar treballs de recerca de cicles formatius, batxillerat i d’estudis universitaris:
Dur a terme el pràcticum i/o el treball de final de grau (pedagogia, psicologia, psicopedagogia, lletres, dret i justícia, salut, etc) en l’associació Ceradai . Segons perfil dels 16 punts ja exposats més amunt.
Més informació info@cooperis.cat