Aquest article està en construcció. Esborrany. S’accepten consideracions i opinions info@cooperis.cat
Es tracta de dissenyar estratègies per a fomentar la iniciativa i l’autonomia de l’aprenentatge de l’alumnat i la participació de les famílies amb la complicitats dels pares/mares:
A NIVELL DE TUTORIA (+Tutoria)
Estudi de les dinàmiques al grup classe per a generar grups que evolucionin a equips cooperatius d’aprenentatge en horari extraescolar i d’oci. A iniciativa del mateix alumnat. A iniciativa dels pares/mares de l’alumnat entre ells mateixos/es.
A NIVELL DELS PARES I DE LES MARES (+Mares+Pares)
Consulta des de la tutoria de les necessitats i dels interessos com de la disponibilitat dels pares/mares de compartir capacitats com a testimonis. Fomentar la comunicació digital entre el centre i els pares/mares, entre la tutoria i els pares/mares i entre ells/elles mateixos/es
A NIVELL DE L’ALUMNAT (+A)
Ajudar a dur a terme contractes personals, intrapersonals i interpersonals per a fomentar la convivència, l’autonomia dels aprenentatges sol/a, amb ajuda i en cooperació. L’aprenentatge servei. El voluntariat.