[vimeo]https://vimeo.com/57363301[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/56204565[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/56209127[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/57363301[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/56204565[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/56209127[/vimeo]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RE87rQkXdNw[/youtube]
El dia 20 de març de 2019 hem anat a visitar el Museu de les Matemàtiques de Cornellà, que es troba a Can Mercader
La primera part de la visita ha consistit en construir les Cúpules de Leonardo. N’hem muntat dues de diferents.
Hem descansat una mica al parc i després hem tornat per visitar les sales del museu. Primer hem anat a veure les il·lusions òptiques. Després hem anat a la sala de la geometria i hi hem pogut fer diferents tipus de construccions.
A l’última sala hi havia jocs per a fer amb fraccions, un mosaic molt gran, el Pont de Leonardo, uns jocs per a unir tubs, el joc dels gratacels, el tauler trencat de Sam Lloyd i moltes més coses.
Volem tornar-hi una altra vegada per a poder acabar les activitats que vam veure.
Sortint del museu vam anar a dinar al parc de Can Mercader i vam tenir temps per jugar una bona estona. És un parc molt gran i amb jocs molt divertits.
Avui, dia de PI, hem recordat què és aquest nombre i hem escrit PI-Relats. Són petits escrits amb paraules ordenades de manera que tenen tantes lletres com les xifres successives del nombre PI. A veure què us semblen!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510
Isaac: Van a casa o veuen televisió.
Sóc a casa i menjo macarrons de colors guais com blanc, vermells, tarongets
Antonio: Una i dues i dotze serveixen al nombre creat pel Santi, inventor trilingüe.
Pol i Marc i Santi Manzanares: és millor creat que donat,
Víctor: Una i dues i dotze senyorets fa trenta hores que riuen
Marc: Una i dues i dotze enamorats fa quinze nòvios.
Juan José: Van a casa a caçar formigues.
Santi: Una o tres o dotze inventors.
Dani: Era a casa i elles demanaven un pastís.
Juliette: Era a casa i només imaginava en menjar gelat.
Janira: Era a casa i tenia meditació al gimnàs.
Yaser: Sóc a aquí. A aquell automòbil, al seient, havia fet coses secretes.
Josep: Sóc a casa i penso contestar al Daniel.
Maria: Era a casa i ningú
Carlota: Tot i quan, i tenia macarrons al platot. Volia més coses.
El dia 8 de març, Dia de la Dona, les nenes i els nens que vam venir a l’escola vam fer una activitat molt especial. Va venir a treballar amb nosaltres la Rosi, mare d’un company de cinquè, i ens va proposar una activitat molt interessant. Havíem de preparar uns formularis de Google fent preguntes sobre dones que han fet coses excepcionals en la seva professió.
Vam aprendre moltes coses sobre aquestes dones i ara ja sabem fer formularis amb l’aplicació del Google, i , a més, ens ho vam passar molt bé!
Si voleu veure el resultat de la nostra feina, podeu obrir aquest enllaç:
Si voleu veure exemples de com fem servir les potències de 10 per a expressar nombres molt grans o nombres molt petits entreu en aquesta aplicació:
Aquesta tarda els alumnes del taller de teatre de Cicle Superior, hem representat els “Pastorets” per a tota l’escola. Voleu veure la funció?
ROBOTS O NO ROBOTS
Avui 3 de desembre de 2018 hem anat a visitar el Cosmocaixa, que és al carrer d’Isaac Newton.
Quan hem arribat allà, hem anat a unes taules i hem estat esmorzant. Després hem anat a la sala on hem experimentat una mica amb les diferents propostes que hi ha.
Hem fet un taller que es diu: Robots o no robots.
El noi que ha fet l’activitat es diu Joel.
Primer hem estat experimentant amb uns insectes robòtics que tenien sensors que feien la feina dels nostres sentits. Un tenia sensors d’infrarojos que detectaven quan hi havia un objecte a davant. Un altre que detectava el so. També n’hi havia un que enviava ultrasons i així podia mesurar la distància a un objecte.
Hem après que els robots han de tenir sensors, actuadors i intel·ligència artificial.
Hem programat un robot del Lego per a què anés i tornés quan li tocaves el sensor.
Finalment hem jugat amb el Pleo, que és un robot en forma de dinosaure que expressa sentiments.
Ens ha agradat molt!
6èB
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9iEfX6AvfYI[/youtube]