MÒDUL 1. TASCA 6
Àrea 6. Competència digital de l’alumnat
Subàrea. 6.3. Creació de continguts
Indicador d’assoliment. 6.3.B2.1. Reflexiona sobre la seva pràctica, i l’avalua, per dissenyar o adaptar noves propostes d’aprenentatge que involucren l’alumnat en processos de disseny creatiu amb la finalitat de crear contingut digital de qualitat.
Descripció. Per tal que l’alumnat sigui el centre del seu procés d’ensenyament – aprenentatge, es farà un document compartit entre tots i totes al final d’un projecte per tal d’explicar què hem après i com ho hem après.
En ser alumnat de 3r de primària, es farà servir una eina senzilla com el Mentimenter. A través d’aquest, i amb tauletes electròniques, l’alumnat podrà anar escrivint paraules clau que han après i que es podran anar observant a la pissarra digital de l’aula. En acabar, es podrà veure un mapa conceptual, creat entre tots i totes, amb les idees clau que s’han adquirit.
Evidències.
Enllaç al mentimeter final.
Posada en pràctica. La utilització del Mentimeter a l’aula va sorprendre molt positivament. S’esperava que els infants necessitessin més ajuda per poder dur a terme l’activitat. Va ser tot el contrari. Els infants van escanejar els codis QR i van escriure les tres paraules ràpidament. Així doncs, es valora positivament l’ús del mentimeter a l’aula com eina per fer una pluja d’idees.