Descripció de les tasques desenvolupades
| SUBÀREA SELECCIONADA | INDICADOR D’ASSOLIMENT |
| 6.3. Creació de continguts digitals. | 6.3. B2.1. Reflexiona sobre la seva pròpia pràctica, i l’avalua, per dissenyar o adaptar noves propostes d’aprenentatge que involucren l’alumnat en processos de disseny creatiu amb finalitat de crear contingut digital de qualitat. |
Des de fa uns anys l’escola participa en un projecte de col·laboració entre escoles anomenat “Formigues cooperatives” emmarcat a l’àrea d’Educació Física. L’intercanvi de les produccions de l’alumnat de 4t de Primària s’ha fet de forma no digitalitzada i a través de les mestres implicades. En aquest sentit, el curs passat a la valoració d’aquest projecte es va proposar la digitalització de tot el procés i la incorporació del propi alumnat com a agent actiu en la creació, l’enviament i recepció dels materials. Pensem que pot fer que el projecte sigui més eficaç i suposi una situació d’e-a significativa i real en què les tecnologies digitals ajuden a resoldre una necessitat de comunicació i intercanvi. A la tasca 3 d’aquest mòdul ja vaig proposar fer l’intercanvi entre alumnes de la documentació generada amb Google Doc.
En aquests tasca 6 incorporo un altre element nou adaptant la proposta a partir de la pràctica reflexiva del curs passat. La primera fase del projecte és de presentació i coneixement. Fins ara era la mestra qui enregistrava i editava els vídeos de presentació de cada grup. Ara em proposo que sigui el propi alumnat qui dissenyi, elabori i editi el seu propi vídeo.
L’alumnat ha de fer una presentació del seu equip de forma visual per donar-se a conèixer a l’alumnat de les altres escoles. La mestra llençarà el repte de que cada equip elabori un vídeo explicant qui son (nom de l’equip, membres, nom de l’escola, missatge de germanor adreçat a la resta d’alumnat). Els passos que caldrà fer:
- Guió del vídeo.
- Enregistrament.
- Edició bàsica (afegir títol, netejar parts sobrants, crèdits).
- Compartició del vídeo amb les altres escoles participants del projecte.