Mòdul 1 Tasca 6
Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula:
• Subàrea seleccionada:
Àrea 6 Desenvolupamant de la competència digital de l’alumnat. Competència 6.1 Alfabetització mediàtica i en el tractament de la informació i de les dades
• Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea:
6.1.B2.1 Reflexiona i avalua la seva pròpia pràctica per dissenyar o adaptar noves propostes pedagògiques amb la finalitat que l’alumnat desenvolupi la seva competència a l’hora de determinar quina informació necessita, com buscar-la, seleccionar-la de manera crítica i organitzar-la.
• Justificació de la proposta:
A la nostra escola, els alumnes d’Educació Infantil determinen la informació necessària per resoldre les situacions d’aprenentatge en assamblea. Al iniciar els projectes els alumnes conversen amb la mestra per explorar els coneixements previs sobre un determinat tema i fer una pluja d’idees dels continguts que es volen descobrir. En sessions posteriors la mestra ofereix la informació requerida i es va organitzant en el mural del mapa conceptual del projecte.
Arrel d’aquest mòdul es planteja la necessitat que siguin els alumnes els que facin aquesta cerca conjuntament amb la mestra perquè, a més de determinar i organitzar la informació, aprenguin a buscar i seleccionar la informació de manera crítica i més autònoma.
• Breu explicació de la tasca a desenvolupar:
- Iniciar una situació d’aprenentatge a partir d’un repte o un problema.
- Fer l’assamblea per determinar què sabem i què ens cal aprendre.
- Preguntar als alumnes quines eines/recursos coneixen per cercar informació de manera fiable.
- Presentar el buscador Google Chrome (mostrar icona i explicar utilitat)
- Explicar què és una paraula clau i com les utilitzem per cercar informació.
- Contrastat la informació que trobem amb diverses fonts.
- Sintetitzar la informació per confegir el mapa conceptual d’aula.