El meu treball

Crec que la tecnologia educativa com a eina d’aprenentatge fomenta la motivació dels alumnes a l’hora de treballar, fer recerca i desenvolupar contingut. Des de la meva pràctica docent, he vist com l’ús de la robòtica a les aules ajuda els infants a estructurar el pensament, fomenta habilitats STEAM, estimula el pensament crític i la creativitat i promou el treball en equip. Però cada cop més ens alerten que un ús inadequat de la tecnologia pot tenir conseqüències en la salut dels infants i adolescents per això considero fonamental oferir als alumnes de totes les etapes un ús adequat i responsable de la tecnologia en funció de la seva edat, respectant el temps d’exposició a les pantalles que recomana l’OMS i fent que aquest temps sigui de qualitat i realment significatiu pels alumnes.

Potser de les persones que més m’ha arribat i que segueix molt la pedagogia de Maria Montessori és Catherine L’Ecuyer. La podeu escoltar en el vídeo que he inserit en aquesta pàgina, on exposa la importància de fer connectar als infants amb la realitat i basar els aprenentatges en coses tangibles pròximes als més petits que aportin estímuls multisensorials i els hi ofereixin un entorn on el fonamental sigui la curiositat, el descobriment i la invenció.

En aquest curs, hem treballat de manera conjunta representants les diferents etapes eductives del Col·legi Sant Pau Apòstol: Andrea Rodriguez (primària), Antonio Martinez (ESO), Meritxell Bordas (Batxillerat) i jo mateixa (infantil). Tot i que realment la part que em toca, com a mestra d’infantil es veu reduïda per l’edat dels alumnes amb qui treballo, és veritat que el curs m’ha permès veure que hi ha tot un treball previ a fer amb els infants pel que fa a les diferents àrees de la competència digital que es pot iniciar de forma desconnectada o que pot ser útils per als mestres com a preparació del material a l’aula i que pot servir de guia i assessorament per a la resta de docents de l’escola.