Mòdul 1 Tasca 2
Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula:
• Subàrea seleccionada:
Àrea 2 Continguts Digitals. Competència 2.2 Creació i modificació de continguts digitals
• Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea:
2.2.B2.1 Crea, de manera individual o en col·laboració amb altres, noves unitats i seqüències d’aprenentatge a partir de la integració de continguts digitals diversos, hi introdueix les modificacions necessàries i elabora, si cal, alguns elements per estructurar-los de manera coherent i adaptar-los al context d’aprenentatge concret en el qual s’usaran.
• Justificació de la proposta:
Fins a l’any passat, el material didàctic que s’elabora a educació infantil es feia en Word fent ús d’imatges que es trobaven per internet sense tenir en compte els permisos d’ús que aquestes poguessin tenir.
A partir de l’any passat ens vam plantejar com a equip crear un material propi i de qualitat que tingués en compte aquests aspectes i que ens permetés treballar de forma conjunta en la seva creació.
• Breu explicació de l’activitat a desenvolupar
Per poder dur a terme aquest canvi, en l’actualitat utilitzem canva for education amb un sistema de carpetes compartit categoritzat per temàtiques i cursos que ens permet treballar de manera conjunta i fer ús del banc d’imatges que ofereix l’eina. Per poder tenir aquest sistema de carpetes, hem obert un Equip de Treball on ens hem inscrit totes les docents d’Infantil així totes tenim accès al material i el podem editar o modificar per adaptar-lo a les diferents situacions d’E-A i ritmes d’aprenentatge diversos.
L’any passat vam iniciar la creació de tot el material referent a lectoescriptura, i donat l’èxit i acceptació de l’eina per part de l’equip aquest curs estem desenvolupant el de logicomatemàtica.
Per generar aquest material, l’equip docent ha hagut d’aprendre a fer servir les eines que ofereix la plataforma canva i per facilitar aquest aprenentatge i fomentar la seva implicació cada curs té una mestra referent que els dona assistència tècnica i ajuda a resoldre dubtes.
A més, de manera mensual, a la reunió de cicle, compartim els avenços fets, els dubtes generals i consells útils que creiem poden servir a la resta del grup.