Aquest cop hem deixat descansar a les taules de llum i hem treballat amb un nou material alhora que hem après un nou concepte: LA LLLUM NEGRA I LA FLUORESCÈNCIA.
Amb la llum negra podem treballar l’efecte lumínic de la FLUORESCÈNCIA. Aquesta es DÓNA QUAN UN ELEMENT POT GENERAR LLUM DAVANT L’EXPOSICIÓ A RAJOS ULTRAVIOLATS.
Es tracta d’un tipus d’ona no visible a l’ull humà, però les radiacions absorbides pels elements fluorescents genera una ona visible amb el conseqüent efecte òptic i visual que genera la llum negra.
Abans de començar l’activitat ens hem plantejat un seguit d’hipòtesis sobre la llum negra (podrem veure alguna cosa? ens veurem tots/es negres?, com és que es veu lila la llum si és negra?…) en experimentar-ho hem resolt moltes de les nostres preguntes i ens ha agradat molt veure l’efecte de la fluorescència en nosaltres mateixos (roba, goma dels cabells, sabates esportives,…).
Els alumnes de P3 han treballat a partir del dibuix lliure, folis blancs i fluorescents.
Els alumnes de P4 han treballat amb material divers per fer construccions lliures i plastilina fluorescent.
Els alumnes de P5 han treballat amb paper de dibuix i pintures fluorescents a través del dibuix lliure, que en finalitzar han compartit amb la resta de companys/es.
Ens ha agradat molt aquesta experiència!!
P3 LLUM NEGRA – FLUORESCÈNCIA A L'AULA DE LES TAULES DE LLUM from pompeufabramollerussaei on Vimeo.
P4 LLUM NEGRA – FLUORESCÈNCIA A L'AULA DE TAULES DE LLUM from pompeufabramollerussaei on Vimeo.
P5 LLUM NEGRA – FLUORESCÈNCIA A L'AULA DE TAULES DE LLUM from pompeufabramollerussaei on Vimeo.