PNEUMÀTICA

ESTRUCTURA D’UN SISTEMA PNEUMÀTIC BÀSIC

Un sistema pneumàtic es pot dividir en cinc parts:

  • Font d’energia. Alimentació pneumàtica a tot el sistema amb elements condicionadors com el filtre d’aire, el regulador de pressió i el lubrificant.

  • Senyals d’entrada. Elements que donaran ordres i informació al sistema: polsadors, finals de cursa, …

  • Processament de senyals. Elements que agafen els senyals d’entrada i els combinen per tal d’obtenir el funcionament adient: vàlvules I, O, temporitzadors, …

  • Elements de control final. Vàlvules a les quals arriba el processament de senyals i controlen de manera directa els actuadors.

  • Actuadors. Transformen l’energia pneumàtica en mecànica: cilindres, motors, …

INSTITUT ESCOLA MUNICIPAL DE TREBALL DE GRANOLLERS

 

ESTRUCTURA D’UN SISTEMA ELECTROPNEUMÀTIC BÀSIC

Els components es poden agrupar en quatre parts:

  • Senyals d’entrada. Tots els elements que donen ordres i informació al sistema: polsadors, finals de cursa, interruptors de làmines, sensors capacitius, fotoelèctrics, pressòstats, etc.

  • Processament de senyals. Agafen els senyals d’entrada els combinen de manera adient per obtenir el funcionament desitjat: relés, contactors, temporitzadors, autòmats programables.

  • Elements de control final. Electrovàlvules a les quals arribarà el processament de senyals i que controlen directament els elements actuadors.

  • Elements de potència. Elements que transformen l’energia pneumàtica en energia mecànica. Pertanyen a aquest grup els cilindres i els motors.

ELEMENTS ELECTROPNEUMÀTICS

 

https://www.instagram.com/javimaqueda74/?hl=es

Ús didàctic del material multimèdia

Tot professor en algun moment s’ha preguntat com captar l’atenció i motivar als seus alumnes per afavorir el seu aprenentatge i millorar el funcionament de les classes.

Som conscients que el material multimèdia és una eina que els alumnes troben interessant i estimulant.

Moltes vegades som nosaltres mateixos, els professors, els que ens veiem superats per l’evolució constant d’aquest món. Però alhora, sabem que el ventall de possibilitats que ens dóna és molt gran.

Dins dels avantatges trobem que la implicació dels alumnes en la realització d’exercicis i projectes permet potenciar el seu aprenentatge.

S’han d’organitzar, treballar en grup, repartir tasques i ser autocrítics per portar el projecte a bon terme.

I a més, l’aprenentatge no es limita a les hores de classe, ja que l’alumne té accés continu al material audiovisual. Pot veure tantes vegades com calgui l’explicació, la pràctica o l’exercici que es tracta, millorant la seva comprensió i aprenentatge.