Aprenem a cultivar…

La nostra escola pretén seguir conservant tradicions que ha perviscut entre nosaltres moltíssim durant anys i anys. El projecte ” El nostre Hort”, no solament serveix per treballar aquest ofici mil·lenari,sinó també per unir generacions familiars, Com ho fem? Convidant a pares i avis a participar mitjançant l’explicació de com conrear aquest bé que la naturalesa ens ha proporcionat.

Perquè l’escola està en blanc?

Per desgràcia vivim en una societat en la qual les aparences són més importants ,moltes vegades, que la mateixa realitat. Perquè està l’escola en blanc? Aquest dibuix reflecteix el que anava dient…Els voltants molt bé cuidats, amb gronxadors per a nens, àrbres,etc… en fi tot molt bé cuidat.Però nostra realitat és diferent, l’escola és una font bàsica per formar als nostres nens/as ,la qual a poc a poc ens la estem carregant, amb el que no solament estan jugant amb el present, sinó també amb el nostre futur.En fi, espero que aquesta situació canviï pel bé de tots.

Què considerem per Educació?

03 Paloma Blanca

Segons la Wikipedia, el concepte “d’Educació“, respon a:

L’educació és un procés de socialització i endoculturització de les persones a través del com es desenvolupen capacitats físiques i intel·lectuals, habilitats, destreses, tècniques d’estudi i formes de comportament ordenades amb una fi social (valors, moderació del diàleg-debat, jerarquia, treball en equip, regulació fisiològica, cuidat de la imatge, etc.).

Però si consultem la RAE, la defineix com:

(Del lat. educatĭo, -ōnis).
1. f. Acció i efecte d’educar.
2. f. Criança, ensenyament i doctrina que es dóna als nens i als joves.
3. f. Instrucció per mitjà de l’acció docent.
4. f. Cortesia, urbanitat.

Després de veure què entenem per Educació, m’agradaria llançar una pregunta. Solament ens eduquem a l’escola o a casa? jo crec que no, i tu? Observa aquest video.

“Educació en el lleure”