Art Contemporani

Performance a partir de les intervencions de Chiara Pino

A quins alumnes va dirigida l’activitat?
L’activitat va dirigida als alumnes de l’optativa de 4ª d’ESO.

Què és vol treballar?
El primer que treballarem serà introduir als alumnes en les pràctiques artístiques més contemporanies, particularment el performance.
En el performance l’obra artística està constituida per les accions d’un individu o un grup, en un lloc determinat i durant un temps concret.
És vol treballar el concepte d’acció artística
El performance és una acció artística que inclou quatre elements bàsics : temps, espai ,el cos de l’artista i la relació entre el cos de l’artista i el públic.

Proposta de treball.
Fer un performance en el hall de l’institut.

Procés de treball.
Explicació de qué és un performance, recolzat per petits fragments trets de youtube de diferents videos.
Visualització del treball presentat per la Biennal de Venezia del 2011 de l’artista italiana Chiara Pino.
Seguint a aquesta artista italiana es planteja fer una performance en el hall de l’institut.

En què consisteix la performance?
Un grup de set alumnes del grup vestits de negre i amb mascarilla es presenten en el hall de l’institut, están molt junt, formant un grup molt compacte. Prèviament s’ha convocat a l’alumnat del centre. S’escolten sorolls ,gravats prèviament, i el grup de performances comença a caminar, sempre molt junts, cap al pati .Arriben fins al centre del pati ,tots plegat amb les mascarilles , esperen uns segons i llavors cada membre del grup surt del grup en direccions oposades mentres que es van treien les mascarilles , llençant-les al terra.
Els alumnes que realitzen la performance són set. La optativa de 4ª és de quinze alumnes, per tant, la resta d’alumnes són els encarregats en fer les fotografíes.
Aquests alumnes faran tot el seguiment fotogràfic de la performance amb l’objectiu de preparar una mostra fotográfica de la performance.
Amb aquesta performance es preten treballar el tema de la contaminació, el protocol de Kyoto… Els alumnes caminen junts en un grup simbolitzant la situació de l’home a la Terra, no pudem fugir de la contaminació, ens afecta a tots. I el final com una metáfora de la llibertat, el grup esclata , lliure, sense mascarilla.

Objectius.
Participar en activitats de grup, adoptant actitusa de flexibilitat,solidaritat, interés i tolerancia, per superar inhibicions i perjudicis .
Analitzar els mecanismes bàsics que regeixen i condicionen el medi fisic, valorar com hi repercuteixen les activitats humanes.
Interpretar i produir missatges amb propietat, autonomía i creativitat, utilitzant codis artístics
Valorar la importancia de la creació artística en l’expressió de vivències, sentiments i idees.

Avaluació
Grau de participació
Qüestionari per reconèixer el grau d’assoliment de continguts per part de l’alumnat.
Valoració de la mostra fotográfica
Anàlisi de les aportacions fetes

Enllaç a video de Chiara Pino:
http://youtu.be/n7Q9p7e3MdA

Quant a JUANA MANUELA ALIA BERRUGA

Sóc professora d'Educació Visual i Plàstica i Batxillerat a l'IES Cavall Bernat de Terrassa
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *