HANNAH HÖCH.
Alumnes
Aquesta activitat està pensada per alumnes de 3r.ESO. Es farien grups de quatre.
Artista triada
L’artista triada seria Hannah Höch. Pintora i fotògrafa. Les seves creacions s’inscriuen dins del moviment dadaísta. Va utilizar com a mitjà d’expressió artístic el fotomuntatge.
Metodologia de treball
En primer lloc explicaria als alumnes què és un fotomuntatge i posaría els exemples a partir de l’obra de Hanna Höch. I ja dins del món de l’artista faríem un anàlisi dels seus fotomuntatges. Buscaríem informació sobre la seva biografia i altres obres. Passaríem a l’analisi dels seus fotomuntatges.
Què hem d’analitzar i com?
Cada grup presentaría per escrit un analisi objectiu i analític del fotomuntatge que el grup ha triat. S’estudiarien les formes, les linies, les figures, els colors, la composició,l’enquadrament, els plans i sobre tot, el missatge.
A partir d’aquí cada grup ha de crear el seu propi fotomuntatge. El tema és la dona. Per Hanna Höch va ésser un tema molt recurrent, i l’alumne ja està familiaritzat en com la fotògrafa el treballava.
Cada grup faria el seu fotomuntatge amb programes informàtics sobre tractament d’imatge com el Corel Draw i Photoshop
Avaluació
L’analisi dels fotomuntatges de l’artista Hannah Höch
Anàlisi i reflexió del tema proposat, la dona
Qualitat técnica i conceptual en la resolució del fotomuntatge
Actitud respectuosa
Creativitat tant en l’anàlisi com en la creació
Competències treballades
Competència artística i cultural
Competència social i ciutadana
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competència en tractament de la informació digital
Competència comunicativa lingüística i audiovisual