Formes jurídiques d’empreses

Mapes mentals de les formes jurídiques

Treballarem les característiques principals de les diferents formes jurídiques que poden adoptar les empreses.

Nom de l’activitat: Característiques de les formes jurídiques

Àrea/Matèria/Nivell: 1r de Batxillerat (Economia de l’empresa)

Organització de l’alumnat: Activitat en parelles

Recursos necessaris per dur-la a terme: Es farà una exposició de les diferents modalitats jurídiques, que consistirà en crear un mapa mental per cada una de elles. (amb el Popplet)

Descripció de l’activitat: De forma individual cada persona crearà un mapa mental on ha d’aparèixer el següent:

– Nom de la forma jurídica.

– Exemples amb fotografies.

– Característiques principals:

– Nombre de socis.

– Tipus de fiscalitat.

– Responsabilitat social.

– Capital mínim necessari.

 Exemple:  sa

sa-car

 També trobareu el mapa al següent enllaç: Societat Anònima

Avaluació: Aquest treball valdrà 2 punts i s’avaluarà segons la següent rúbrica:

Ítems Nivell baix (0,25) Nivell mitjà (0,5) Nivell alt (1)
Aspecte Aspecte pobre. Sense imatges. Aspecte correcte. Hi ha només una imatge. Aspecte atractiu. Hi ha dos o més imatges. Ben ordenat.
Informació i correcció Falten dos o més característiques Falta alguna informació o hi ha algun error. Hi ha tota la informació que es requeria i sense errors.

Dimensions que es treballen:

Instruments i aplicacions:

2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball

4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Comunicació interpersonal i col·laboració

7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

Autoria: María Palma