PROJECTES

Les colònies i les sortides escolars que es realitzen a tots els cursos són una eina important en l’aprenentatge dels nostres alumnes.

plafo colonies

plafo Cases Colònies

plafo CdA

DRAP DE CUINA DE L’ARRÒS

plafo drap de cuina

 

APRENDRE ANGLÈS AL PARVULARI

L’objectiu principal d’aprendre anglès al parvulari és sensibilitzar i acostumar els nens i les nenes a sentir una nova llengua, a interessar-se per aprendre-la i utilitzar-la i a adquirir unes habilitats i unes estratègies d’aprenentatge lingüístic que li serviran, posteriorment, per esdevenir una persona plurilingüe.

Els infants entren en contacte amb aquesta nova llengua d’una manera senzilla i natural, per la qual cosa  l’anglès està present com una llengua més d’ús dins de les activitats i rutines pròpies del dia a dia de l’escola. Partim de la llengua oral i de situacions i activitats quotidianes que es porten a terme al llarg del dia a dia de la jornada escolar, com a base de la comunicació i de l’aprenentatge: explicació de contes, realització de jocs motrius i jocs de taula, memorització de cantarelles, embarbussaments i cançons, realització de rutines ( esmorzar, posar-se i treure la bata, rentar-se les mans, anar al lavabo, guardar les coses a la motxilla, passar llista d’alumnes que hi ha o falten, d’aquells que utilitzen el menjador o el transport…), salutacions i acomiadaments de la jornada, realització d’activitats plàstiques…

 

LA HISTÒRIA: EL PAS DEL TEMPS, EL PAISATGE I LES PERSONES. UNA OPORTUNITAT D’APRENDRE JUNTS.

La nostra és una escola arrelada a l’entorn i oberta al món i aquest tret d’identitat és un dels principis del nostre Projecte Educatiu. Diem que la nostra escola s’arrela a l’entorn quan treballem el nostre paisatge, la nostra llengua, els nostres costums, les nostres tradicions, la nostra gent…i ens interessem pels nostres orígens i pel passat més llunyà. Parlem d’una escola oberta al món, quan, per aprendre, sortim de les casetes, de les parets de les aules per observar entorns i realitats diferents i, també, quan convidem a entrar-hi persones de fora de l’escola que ens ajudin a aprendre i a conèixer una mica més el món a partir del seu treball i de les seves experiències.

Fomentar en els infants sentiments d’arrelament, estimació i pertinença al seu poble, promoure la investigació i el coneixement del temps passat  i crear un ambient favorable on compartir el treball amb les famílies és l’objectiu d’aquest projecte que va més enllà de l’estudi de l’entorn: la introducció de la història a partir dels primers anys d’escolarització.

“ Evidentment, l’autèntic motiu per  aprendre història és perquè és fascinant. Tota aquella gent del passat, atrapats en la seva vida igual que nosaltres: mentint, estimant, maquinant, lluitant, sobrevivint. Qui ho pot trobar avorrit, això?”.  Jacqui Dean