Sortida a Ullastret

0

El divendres 3 de febrer, la classe de les nous i les figues, vam marxar d’excursió a les ruïnes ibèriques d’Ullastret. Estàvem ben nerviosos perquè marxàvem amb autocar. Vam tenir la sort que ens va fer l’explicació de la sortida el director del museu i l’arqueòleg. Vam aprendre i veure moltes coses dels Indiketes!!! Després vam anar caminant fins el poble d’Ullastret, vam dinar, jugar i vam anar a fer una volta. Vam agafar l’autocar de tornada i vam acabar ben cansats però vam gaudir plegats del dia!

Dia de la pau!

0
El passat dia 30 de gener vam celebrar el dia de la Pau a l’escola. Després del pati, ens vam reunir tots els nens i les nenes i vam fer un acte bonic i senzill però ple de bons desitjos i paraules boniques. Cada classe va llegir el que per a ells significava aquell dia o els més grans desitjos del que hauria de ser el món. Després els de sisè ens van regalar una adaptació de la magnífica cançó de Leonard Cohen “Al·leluia” parlant sobre els refugiats. Els més petits de l’escola van ballar una dansa amb les veus dels nens i les nenes de cicle inicial tot cant la “cançó de la felicitat”. I, per últim, tota l’escola vam cantar una preciosa cançó adaptada al català “Hem escrit sobre els murs” (On ecrit sur les murs).
Què tots els dies esdevinguin com el de dilluns passat! Les paraules que més van dir van ser: pau, amor, respecte, estima, solidaritat, ajuda, petons i abraçades!
Què tots tinguem el millor dels nostres somriures els 365 dies l’any!

LA GRAN “CAGADA” DEL NOSTRE TIÓ

0

Avui és l’últim dia d’escola de l’any 2016, i els nens i les nenes de la classe de les nous i les figues hem fet cagar el tió. Ens hem quedat parats de l’olor que feien les cagades! Li hem cantat nadales i diferents version de les cançons per fer cagar el tió. Hem gaudit plegats d’aquestes últimes estonetes… Ho hem viscut amb il·lusió i nervis! Bon Nadal famílies!

Visita del patge reial!

0

Avui pel matí, ens ha vingut a visitar als nens i a les nenes de la classe de les nous i les figues el patge reial. Hem pogut dir-li el que els hi demanem als reis, entregar-li la carta i hem acabat recitant el poema “!El Fred”. Ens ha fet moltes pessigolles i ens ha fet riure molt. Aquest patge era la cosina de la Maria Castanyera i tots ens hem quedat amb la boca oberta!!!! Ara només ens queda… complir amb tot el que li hem promès i esperar que tots els nostres desitjos es facin realitat!

Setmana de la ciència

0

Del 7 al 9 de novembre, els alumnes de primer i segon, vam celebrar la setmana de la ciència realitzant tres experiments que els/les mestres ens van preparar: el color negre, la cursa de globus i el cinc sentits. Vam gaudir fent de científics, tot fixant-nos en el procediment, preparant el material, fent un treball cooperatiu amb els/les companys/es… Ens ho hem passat molt bé! Visca la ciència!

Els cinc sentits

El color negre

La cursa de globus

Sortida a l’Estartit!!!

0

El dia 4 de novembre, els nens i les nenes de la classe de les nous i les figues, vam anar d’excursió a l’Estartit. El dia estava ennuvolat, però vam poder gaudir de la platja, la sortida, l’excursió en el Nautilus i l’estona d’esbarjo i joc que vam fer en dos parcs diferents amb vistes al mar. Dos monitors ens van rebre a la sala de l’oficina de turisme i allí ens van explicar tot el que podíem trobar de fauna i flora a les Illes Medes. Vam aprendre un munt de coses!!! Vam veure que hi ha molta diversitat de peixos i una gran quantitat de posidònia sota el mar. Després vam anar passejant fins a on ens estava esperant el capità del Nautilus. Vam tenir la sort que la mar estava tranquil·la, tot i així, déu ni do el que es movia el vaixell! Algú fins i tot es va marejar!!! I després una volta pel poble de l’Estartit, la foto de grup de rigor i a gaudir plegats!

Celebrem la castanyada al Pi Verd!!!

0

El dia 28 d’octubre, vam celebrar el dia de la castanyada. El dia abans, els nens i les nenes de primer vam preparar els tastets de tardor. Pel matí ens va visitar la Sra. Castanyera i li vam poder cantar i ballar les cançons que per la tarda cantaríem al concert. Vam sortir al pati a menjar els fantàstics tastets que tots els nens i les nenes de l’escola havien preparat. Estaven BONÍSSIMS!!!! Per la tarda, vam fer el concert de la castanyada tots junts al pavelló. Vam cantar la cançó “Ens hem trobat tots” i “La rumba de les castanyes”. Per acabar la diada, vam menjar les castanyes que alguns pares de l’escola ens havien preparat. Mmmmmm què bones!!!! Moltes gràcies!!!!

Sortida a la nostra pineda

0

Al mes d’octubre, els nens i les nenes de les classes de les nous i les figues, aprofitant que a l’àrea de medi estàvem treballant el món vegetal, vam aprofitar per fer una excursió a la pineda de darrera de l’escola. Vam poder gaudir de la natura i posar en pràctica tots els coneixements que havíem après.