Construcció del tamborí

Durant els dies 16 , 17, 19 i 20 de gener, les cireres i els préssecs, vam portar a terme el taller de construcció del tamborí pel projecte d’escola que tenim. Com cada any necessitem l’ajuda de les famílies, van assistir les que van poder. Gràcies per l’ajuda! El tamborí va quedar perfecte i sona molt bé.

SORTIDA A RIPOLL I A SANT JOAN DE LES ABADESSES

El dia 1 de març les cireres i els préssecs vam anar d’excursió a Ripoll i a Sant Joan de les Abadesses. Durant el viatge a Ripoll vam poder observar els diferents paisatges i les comarques per on anàvem passant. Quan vam arribar a Ripoll vam esmorzar a la plaça que hi ha davant el Monestir de Santa de Ripoll, després vam visitar-lo durant una bona estona. Va estar molt interessant.

Vam anar a dinar a un skate park al costat de l’estació de Ripoll, ens va agradar molt. Després de dinar vam anar a visitar el poble de Sant Joan de les Abadesses. Fixant-nos molt en els carrers i en tots els detalls de la seva construcció.  Després vam tornar a l’escola molt cansats per la gran feina feta.

SORTIDA A CAP DE CREUS

El passat 19 d’octubre, els alumnes de 5é va anar  amb autocar al Cap de Creus. A les nou vam sortir de l’escola per pujar a l’autobús. Un cop a dalt, la Carme ens va Informar del què trobaríem. Al cap d’una hora i mitja, vam arribar a Llançà. Desprès d’esmorzar va anar a jugar una estona i, tot seguit, vam pujar en un vaixell amb un guia. El vaixell ens va portar fins a Cap de Creus però vam tenir mala sort perquè feia molt de vent i no vam poder desembarcar. Quan vam tornar a Llançà, vam anar un parc a dinar. Desprès de dinar, va anar a la platja a explorar. Seguidament vam  pujar a l’autocar per tornar. Va ser una sortida divertida i emocionant , sobre tot el viatge en vaixell.

Martina, Marta, Àlex i Pau

cap-de-creus

Si cliques sobre la foto veuràs la resta d’imatges de l’activitat

EL CROSS DE L’ESTADI

El passat dilluns 24 d’octubre, els alumnes de 5è i 6`vam participar al Cross de l’estadi.

A la cursa de les nenes de 5è, la guanyadora de la prova va ser l’Alicia de Dios. Va fer una carrera molt completa, dominant des d’un principi i arribant amb suficients avantatge per no veure perillar el primer lloc.

A la cursa dels nens de 5è, el primer nen de l’escola que va arribar fou en Franc de 5èA5e_1
5e_4

5e_5 5e_3

EL CONSELL D’INFANTS

El passat 17 d’octubre se celebrà el primer Consell d’Infants del curs 2016/17.

Aquest consell està format per un grup d’infants escollits pels mateixos nens i nenes, dels cursos de 5è i 6è de les escoles de Palafrugell, que es reuneixen cada dos mesos en plenari i treballen temes locals concrets.

El Consell vol sensibilitzar els infants, la comunitat educativa i les famílies de la importància de les aportacions dels infants en relació al seu entorn; un projecte pedagògic de participació a través del qual els nens i nenes del municipi poden exercir, com a ciutadans que son, el seu dret a reflexionar, a expressar la seva opinió, a debatre, a prendre decisions, i a proposar les seves idees de com volen que sigui el municipi. Aquest curs el Consell dels Infants el formen 22 consellers i conselleres de 5è i 6è de primària de les diferents escoles del poble.

Els representants de l’escola Pi Vers foren: Martina Diaz (5èA), Carla Rojano (5èB), Unai Carmona (6À) i Ilias Allioui (6èB)20161017_174253 20161017_174325 20161017_181919

COLÒNIES!

De l’1 al 3 de juny vam anar de colònies a la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera, juntament amb els nens i nenes de P5 i 2n. Mitjançant diferents activitats, vam ajudar al pirata Pitus a trobar les pedres màgiques per desfer el seu encanteri! Va ser molt divertit!

Vam poder viure moltes emocions que de ben segur ens costaran d’oblidar! Mireu les fotos i us en fareu una idea!

Cliqueu per veure més fotos!

7a TROBADA DE FLABIOLAIRES

Fa unes setmanes vam assistir a la 7a trobada de flabiolaires juntament amb 5è i 6è. Aquest any la vam fer a Palafrugell, a la plaça dels ametllers.

Ens va agradar molt ballar i cantar el tren Pinxo de Banyoles i fer el ball de bastons. L’any vinent, a 5è, ja haurem de tocar nosaltres!

És una experiència molt divertida, ens dóna la oportunitat de veure els treballs fets per altres escoles, sempre amb el flabiol i el tamborí!

Mireu mireu!

SORTIDA AL BARRI VELL DE GIRONA

El passat 30 d’abril, els Préssecs i les Cireres vam anar a Girona a visitar el barri vell. Quan vam arribar, vam esmorzar davant de l’ajuntament i tot seguit vam començar una ruta molt interessant per tal de conèixer les llegendes d’aquesta ciutat medieval: El Cap de l’Ajuntament, el banyetes, el Tarlà, la Majordoma, la Bruixa de la Catedral, el Cul de la lleona, entre d’altres. Els dos guies que ens van fer la visita ens van explicar un munt de dades històriques. Ens va semblar molt enriquidor perquè vam poder veure algunes de les llegendes que ja havíem treballat a l’escola.

A continuació vam visitar els Banys Àrabs, la Catedral i l’església de Sant Fèlix. A la Catedral ens vam fixar en els enormes vitralls de colors i ens van agradar tant que vam decidir reproduir-los a l’àrea de plàstica. A Sant Fèlix vam poder veure diferents elements representatius de la llegenda de Sant Narcís i les Mosques. També vam poder fer un llarg passeig pels jardins dels alemanys.

Al migdia, vam dinar al parc de la Devesa i després vam poder jugar una estona. Ens va agradar molt jugar per aquest parc, és enorme i preciós!

Per la tarda, aprofitant que feia un dia fantàstic, vam fer una altra caminada per recórrer ara tota la muralla. És llarguíssima!

Us recomanem fer aquesta sortida, ens va agradar molt!

GUERRA DE BOMBARDES!

Avui hem fet una guerra de bombardes! Sisi, ho heu llegit bé!

Aprofitant que hem treballat la cançó “Guerra de bombardes” amb el flabiol, hem fet una “guerra” amb boles que hem realitzat nosaltres mateixos amb confeti. Mentre un grup tocava, els altres ens anàvem tirant els paperets. Ha estat molt divertit!!

Després, entre tots hem netejat el pavelló perquè quedés ben net! Mireu mireu! També us deixem la partitura per si la voleu aprendre!

Bon Carnaval a tots/es!

VÍDEO DEL FESTIVAL DE NADAL

Benvolguts pares i mares,

Us deixem l´enllaç en el qual podreu veure l´actuació dels vostres fills i filles del passat 21-12-2015.

Esperem que us agradi. Moltes gràcies a la família de la Mar per passar-nos el muntatge.