Sense elaborar i in situ faig aquest recull del que ha estat aquesta estona.
Presentacions:
Josep Massales ICE Autónoma
Carme Barba, presenta i dona la benvinguda a la jornada
Sebastià Capella, dona les gràcies i la benvinguda a la jornada
Quim Nuñez, fa un repàs a la relació entre les polítiques del Departament el treball que fa la Comunitat Catalana de Webquest.
Ramon Barlam anuncia que el proper 17 de maig dia mundial d’internet es farà una Jornada a Callús de blos i Educació. Escola 2018 quina escola volem d’aquí 10 anys.
Aquella setmana es vol fer la marató de ràdio.
En Sebastià presenta el curs de Webquest 109:
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td109/index.html
I en Ramon Doménech Villa presenta la traducció en Castellà: http://webquest.xtec.cat/109cast/index.htm
Jordi Adell:
Webquest i web 2.0
Inicia la xerrada amb un seguit de preguntes: qui te un bloc, qui té un avatar, qie ha escrit un article a la wikipedia.
Vol fer
una introducció: estan desfasades les webquest i nosaltres
la web 2.0 idees bàsiques
entre d’altres coses…
Context:
Es pensava des de la Universitat que el web seria una cosa per llegir.
La gent 2.0 pensa que serveix per fer coses.
Mostra diferents intervencions en que s’avalua a la webquest com una cosa desfasada, en algun fins i tot titlla les dinpamiques de franquistas.
TIM O’Reilly- és el creador entre d’altres del terme 2.0
Descripció del que és el web 2.0
L’accé ainternet des de qualsevol dispositiu (imatge de l’i-phone)
El web com a plataforma i l’accés des de qualsevol dispositiu.
Escrits col·laboratius, difusió del documents, accés lliure des de qualsevol lloc.
Webs que no son de lectura només. Han de ser interactius, multimedia.
Es pot escriure i llegir.: prosumidor (productor+consumidor)
Inteligencia col·lectiva –arquitectura de participació.
Diferents efectes del web 2.0
Efectes de zarza: quan una adreça d’afegeix en una zarza revaloritza la pròpia xarxa.
Quan molta gent utilitza alguna cosa genera l’efecte de abaixar el preu.
Efecte de Long tail- cua llarga
Efecte de poder accedir a moltes coses que cerca poca gent que no pas a poques coses que cerca molta gent.
Una educació de cua llarga seria aquella que faria que tothom tingués el que cadascu necesita
Efecte de barreja.
Per exemple barrejar fotos de Flickr o altres en un mapa. El Jordi ho fa amb el yahoo maps i flickr.
Xarxes socials:
Ning: http://internetaula.ning.com/
La web social no és una revolució tecnològica és una revolució social. (Stephen Downes, 2006)
És un canvi de perspectiva en relació amb les webs.
La propera bombolla financera serà una punto.com?
Per tant anem cap a una educació 2.0 que no podria tenir aplicació dins de l’aula diu en Paul Anderson
El coneixement es construeix en xarxa en un mon que viu més a Internet.
Hi ha però molta crítica sobre el mon 2.0:
És una logica de la obsolescencia controlada del capitalismo.
Creixent fluxe d’informació personal a la xarxa
Explotació del treball gratuit dels usuaris: els usuaris fan els contignuts i les empreses s’enduen la pasta
Mercatilització dels espais col·laboratius i social son line
Tom March:
Escriu un article per revisar el funcionament de les webquest.
Les wb es van fer en 1995: selecciona recursos per que els infants no es perdessin. Una bona colecció de recursos
Cal revisar eñs atributs crítics de les veritables wb.
Cal reemprendre nous camins de les wb: us de bastida en entorns web: myplace
Idees bàsiques:
les Wb aporten nous continguts
Nous artefactes per crear
Noves eines per treballa ron line
Noves formes de publicar i compartir els treballs dels alumnes (autenticitat)
Exemples de noves eines:
Myplace: http://www.myplace.com/
Student tube: Web hosting, domain name registration and web services by 1&1 Internet
Animoto: A N I M O T O
Wikispaces: http://www.wikispaces.com/
Entre d’altres eines…
Conclusió les bones wb encara són vigents a l’era del 2.0 perque les wb ensenyen a pensar a aprendre per un mateix i a col·laborar amb d’altres persones.e
Exemple: CEIP San Walabonso a Niebla.:
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/sanwalabonso/
Internet fa visible allò que es fa en els centres, però sobretot el que no es fa. Posa en entredit el fet que en algun centre hi hagi continguts a Internet i en d’altres no hi ha res.”Això obligarà a canviar determinades actituds, probablement”.