Les Webquest i les intel·ligències multiples

De la primera conferència taller en que assisteixo destacaria el següent: La Núria Alart i la Carme Barba fan una relació entre les intel·ligencies múltiples i les Webquest.La Núria i la Carme s’alternen les intervencions relacionant les inteligencies multiples amb el treball amb les webquest. Explica la Núria primer els tipus de intel·ligències que existeixen formulades per en Gardner:

Lingüística, musical, visualespacial, logicomatematica, cineticacorporal, naturalista intrapersonal, interpersonal

en Goleman relaciona la intrapersonal i la interpersonal i les anomena Inteligencia emocional.

Bernie Dodge:

 

Anomena a una MENA d’activitats Webquest

Demana redifinició del terme webquest

 

Investigació guiada

Obliga habilitats cognitives d’alt nivell

Treball cooperatiu

Transformació de la informació

Avaluació

 

Tenen una estructura:

Index, introducció, tasca, procés- recursos, avaluació-rubrica, conclusions, crèdits-referències, guia didàctica

 Web de la Núria. http://www.xtec.cat/~nalart/

 

Després la Núria ens relata diferents estrategies docents per cadascuna de les intel·ligencies multiples

Al seu web hi ha varies webquest que relaciona amb cadascuna de les intel·ligencies.

 

Un exercici pràctic a la sala en que cal decidir en grup la relació d’un seguit de personatges amb les diferents intel·ligències formulades per en Gardner .

 

Finalment la sessió acaba amb una presentació amb música de diferents situacions en que les intel·ligències multiples destaquen. 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Les Webquest i les intel·ligències multiples

  1. Núria Alart diu:

    Hola sóc la Núria Alart i espero que us hagi agradat la breu exposició sobre el tema de les Intel·ligències Múltiples i les WebQuest que són unes estratègies didàctiques extraordinàries per als ambients d’aprenentatge constructivistes. Aporten visions diferents sobre un mateix tema i la integració en les WebQuest d’oportunitats per al desenvolupament de totes les intel·ligències.
    Salutacions:
    Núria Alart

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *