Càlcul mental al minut

😀 Càlcul mental en 1, 2 i 3 minuts Pots triar els nombres a sumar

😯 Ara juguem als daus. Si vols pots afegir més daus

Practica i supera’t a tu mateix.

 



Comptar és molt divertit

Ja hem començat els nombres. Comptar pot ser mol divertit.

Això si cal practicar un munt.

Si vols aquí trobaràs divertits jocs que t’ajudaran a entendre millor els nombres.

:-D Comptem de l’1 al 99 com un rellotge

😀  Posa els barrets i ordena els nombres de petits a grans

😀   Practica les desenes i unitats



benvinguts

Hola a tots, nens i nenes, pares i mares .

Ja heu arribat al 1r pis. Tots plegats intentarem ajudar-vos a descobrir nous móns plens de lletres, nombres, sentiments,  dibuixos, sons…

Tots junts intentarem aprendre els uns dels altres.

Benvinguts al cicle inicial!

😆



Coses importants que hem aprés tots junts.

Ja s’acaba el curs. Hem estat dos anys junts i hem fet moltes coses. Hem tingut moments de tot. Tranquils, nerviosos, divertits, avorrits, inquiets, tristos, optimistes, pessimistes, alegres i molts més.

Ara volem fer una mica de memòria de les coses importants que hem aprés tots plegats.

Al llarg del curs hem fet un Avui em sento. Cada dia per la tarda anotàvem com ens sentíem.  I fent això hem aprés:

Jo he aprés a saber com ens sentim. (Quim)

Jo he aprés a veure com es senten els demés. (Danae)

Jo he aprés a saber tranquil·litzar-me. (Aurora)

Jo he aprés a reconèixer quan estic nerviós i llavors intentar calmar-me. (Andrés)

Jo he après a saber dir als demés “sí” o “no”. (Nira)

Jo he aprés que al llarg dels dies ens anem sentint diferents. (Inás)

He après a controlar-me quan estic nerviosa. (Xènia)

També hem aprés a saber que, quan estem tristos pensem que tothom està trist, i no és així. (Albert A.)

Altres coses que hem aprés :

He aprés a controlar-me, respirant poc a poc. (Enzo)

He après a ajudar als meus companys i compartir les coses. (Ayoub)

Hem après que amb la violència no s’arregla res. (Alejandro i Sergi)

Jo al llarg del curs he aprés que, quan algú ens insulta hem de saber defensar-nos sense posar-nos nerviosos i sense pegar. (Adrià)

He après a tenir personalitat i ser bon company. (Carlos)

Jo he après que si pego perdo la raó i no tinc amics. (Izan)

He après a respectar els meus companys. (Bàrbara)

Jo he aprés a saber contestar sense enfadar-me (Albert. R)

Jo he après a solucionar les coses. (José)

Hem aprés que és mol important resoldre els problemes sense plorar. (Sabrina)

Jo he après a que hem de ser tots amics. (Laia)

Hem aprés que quan tenim un problema cal reconèixer-lo i intentar solucionar-lo.  (Judith)

Quan ens peguen no hem de contestar pegant-nos, perquè el problema es faria més gran. (Leo)

Jo he aprés a conèixer-me més. (Zaineb)

Jo he aprés a no parlar ràpid. (Inàs)

He aprés que quan m’insulten de vegades va bé dir una paraula bonica al que t’insulta. (Danae)

Jo he aprés a respirar i tranquil·litzar-me. (Nadir)

Jo he après a que si estic fent alguna cosa i no em surt, no m’haig de rendir. (Lucia)

Jo he après a que quan fem alguna cosa en equip, tot ens surt millor. (Iker)

Jo he après que hem de treballar en grup, no que “jo sóc el millor i ho faig tot sol”. (Sònia)

Jo he aprés que quan hem de parlar davant de la gent, cal no tenir vergonya. (Albert A.)

Jo he après a fer les paus i a perdonar-nos. (Èric)

També hem aprés que quan parlem  per a tota la classe hem d’aixecar el braç. (David)

 

Nosaltres,  com a professors i persones , també  hem aprés moltes coses de vosaltres.

Us felicitem a tots  perquè heu crescut un munt com a persones,

com a bones persones i desitgem que aquestes petites llavors,

que hem plantat tots junts, creixin en els vostres cors

i us ajudin a ser feliços.

Recordeu que;

No hem de deixar créixer en el nostre cor ,

el drac de la  POR  a aprendre

que com tantes vegades hem dit

“qui té boca s’equivoca”

i que equivocar-nos ens ajuda a créixer.

Cal sentir-se segurs i valents,

passi el que passi,

ENDAVANT i BONA SORT!

 

 



El món vist des de molt aprop

El microscopi ens ajuda a veure les coses . El món no és el que sembla.

venes de l’ull

Comentaris dels alumnes

Sabrina- Jo m’he quedat sorpresa al veure que les coses són diferents de com les veiem normalment.

Albert A – M’he quedat al·lucinat de veure les coses que no havia vist mai així.

Quim- Les coses vistes de molt a prop m’han sorprès molt.

Leo- Els nostres ulls ens enganyen, amb el microscopi el món és diferent.

Valeria -No pensava que hi hagués tantes venes als ulls.

punta de llapis

Marti -Mai havia vist les coses de tant a prop. És al·lucinant.

Elsa – Les fotos que hem fet m’han agradat molt.

Enzo – Gràcies al microscopi sabem moltes coses més. Quan un llapis fa una ratlla no es tota negra, hi ha molts trossos en blanc.

Zakaria- Amb el microscopi veiem les coses de manera diferent.

Adrià- M’ha agradat molt el ganivet, pensava que el ferro era tot igual i ara he vist que té molts puntets blancs.

Delia- M’han agradat molt les textures que es veuen a tot arreu.

llimona

Aurora- M’ha agradat la textura de la llimona.

Albert A. – Totes les coses estan formades per coses més petites.

Albert R. -A mi m’ha agradat la pedra perquè tenia molts puntets.

Adrià – M’ha agradat veure que hi ha molts forats en coses que amb els ulls no es veuen.

Leo- Gràcies al microscopi veiem coses noves.

Inas -Les coses que he vist a través del microscopi no són iguals que quan les veig amb els meus ulls.

Delia – No ens podem creure massa allò que veiem.

Albert A. – Sense el microscopi no haguéssim descobert un munt de coses.

Miquel -M’han agradat molt les texture que es veuen.

Danae -Tot està format per puntets que nosaltres no veiem.

ganivet