QUÈ ÉS EL PILE?
El Departament d’Ensenyament té com a objectiu l’èxit escolar de tots els alumnes i estableix entre els seus
objectius prioritaris la millora en el domini i l’aprenentatge de les llengües estrangeres, ja que són un requisit
imprescindible per a l’accés al món laboral i perquè milloren les estratègies de l’alumnat per a l’aprenentatge al
llarg de la vida.
L’ensenyament de les llengües és també una prioritat de la Unió Europea pel seu impacte en el
desenvolupament de les competències transversals d’escoltar, llegir, conversar, parlar i escriure, d’acord amb
el Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de les llengües. El
tractament integrat de les llengües en els centres educatius, en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe, pot
ajudar a la millora de la formació de la ciutadania europea pel seu paper facilitador de la mobilitat
internacional. El domini de les llengües pot ampliar les possibilitats d’aprendre a aprendre i també les habilitats
d’autonomia personal. La millora que se’n deriva en les competències de comunicació, interculturalitat i
convivència és essencial en un món plural.
En el marc de les accions vers el plurilingüisme eficient, el Departament d’Ensenyament vol afavorir el
desenvolupament integral de projectes plurilingües de qualitat en els centres educatius que promoguin accions
interdisciplinàries i transversals per ampliar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres en
situació de comunicació activa. En especial, es vol afavorir la realització d’activitats extraescolars i/o
complementàries que facilitin l’ús de les llengües en contextos reals i significatius i que, alhora, incentivin una
millora en l’ensenyament-aprenentatge d’aquestes llengües.
En aquest sentit, el Departament d’Ensenyament convoca la selecció de centres que vulguin realitzar activitats
extraescolars i/o complementàries durant l’any 2013, integrant-les en un Pla integrat de llengües estrangeres
amb projectes que incideixen favorablement en el tractament integral de les llengües durant els dos cursos
escolars següents. Els projectes han de tenir per objecte impulsar la participació de l’alumnat més desafavorit
en les accions extraescolars i/o complementàries en llengua estrangera i volen desenvolupar un Pla integrat de
llengües estrangeres en el centre. La finalitat educativa és consolidar el projecte plurilingüe del centre per
desenvolupar les competències audiovisuals i multimèdia, i d’emprenedoria per a l’aprenentatge al llarg de la
vida i per al creixement personal.
Deixa un comentari